کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات ارائه خدمات درمانی تامین اجتماعی

خبرگزاری مهر , 2 ارديبهشت 1394 ساعت 1:46

مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران، از توسعه مراکز درمانی استان در سال جاری خبر داد و گفت: چکاپ بیمه شدگان در مراکز درمانی و درمانگاه های تحت پوشش کاملا رایگان است.


محمد تقی خسروانی مقدم، افزود: بیمه شدگانی که برای آزمایش چکاپ به مراکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه می کنند و پزشک متخصص مرکز برای آنها آزمایش می نویسد، انجام این چکاپ کاملا رایگان و بدون دریافت هیچ هزینه ای از بیمار خواهد بود.

وی در مورد شرایط دریافت هزینه از بیمار بابت چکاپ کامل آزمایش، تاکید کرد: هنگامی که نسخه بیمه شده توسط پزشک خارج از مرکز درمانی نوشته شده و فرد برای انجام آزمایش به درمانگاه های تامین اجتماعی مراجعه می کند در این صورت چون نسخه توسط پزشک مرکز نوشته نشده باید مبلغی را پرداخت کند.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران در مورد تجویز دارو به بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، گفت: تعداد داروهای ارائه شده نسبت به سال قبل کمتر نشده و به تعداد مورد نیاز و برای طول درمان بیمار دارو در درمانگاه ها رایگان در اختیارشان قرار می گیرد که البته در مورد برخی داروهای بیماران خاص شرایط متفاوت است.

خسروانی مقدم با اشاره به اینکه ۸ میلیون بیمه شده در استان تهران تحت پوشش هستند، گفت: براساس آمارهای موجود بیش از ۷۰ درصد پایتخت نشینان از بیمه تامین اجتماعی برخوردار بوده و به مراکز تحت پوشش مراجعه می کنند و اداره کل درمان استان یک سوم درمان تامین اجتماعی کل کشور را پوشش می دهد.
به گفته وی، توسعه و تجهیز مراکز درمانی استان، بهره مندی از تجهیزات مدرن در بخش های مختلف درمانی مانند ارتوپدی، ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان و... از جمله برنامه های اداره کل درمان در سال جاری است که در جهت تحقق آنها اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.


کد مطلب: 30509

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/30509/جزئیات-ارائه-خدمات-درمانی-تامین-اجتماعی

میگنا
  https://www.migna.ir