کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عوامل پیشگیری از حملات قلبی در افراد

7 ارديبهشت 1394 ساعت 0:51

کاهش غلظت خون فرد می‌تواند از بروز حمله قلبی پیشگیری کند.


محراب مرزبان، متخصص قلب و عروق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: اتفاقات متعددی انسداد عروق کرونر را برای فرد به همراه دارد و نهایت این مشکل موجب حمله و سکته قلبی در افراد می‌شود.

وی، افزود: از علل ایجاد حمله قلبی نامنظم بودن ضربان قلب،آریتمی خطرناک و دیکشن محسوب می‌شود، انسداد عروق کرونر که همان سکته قلبی است به طور معمول به دلیل تنگی عروق کرونر ایجاد می‌شود.

این متخصص قلب و عروق تاکید کرد: مسدود شدن مسیر جریان خون در نهایت باعث انسداد عروق کرونر و سکته قلبی می‌شود، علاوه بر آن افرادی که مبتلا به بیماری دیابت یا فشار خون مزمن هستند، حمله قلبی نیز همرا خواهد شد.

مرزبان بیان داشت: از عوامل تشدید کننده حمله قلبی می‌توان به استرس‌های ناگهانی محیطی، هوای سرد،مصرف مواد مخدر و روان گردان، مسمومیت غذایی و یا واکنش های دارویی مانند حساسین پنی سیلین اشاره کرد.

وی، اضافه کرد: در صورتی که عروق کرونر فرد مسدود شده است، وی به منظور پیشگیری از پیشرفت حمله قلبی باید از موارد دارویی استفاده کند، همچنین فرد مبتلا به فشار خون و دیابت به طور حتم باید به پزشک معالج، جهت کنترل دقیق بیماری خود مراجعه کند.
این متخصص تاکید کرد: افراد مصرف کننده مواد مخدر و دخانیات نیز باید برای جلوگیری از حمله قلبی از مصرف داروهای محرک جلوگیری کنند.
وی، اظهار داشت: برای جلوگیری از حمله قلبی باید غلظت خون فرد کاهش یابد و برای رقیق کردن خون به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری می‌توان از مواردی مانند آسپرین استفاده کرد.


کد مطلب: 30603

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/30603/عوامل-پیشگیری-حملات-قلبی-افراد

میگنا
  https://www.migna.ir