پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - 18 Jul 2019
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۴
کد مطلب: 30633
۱

مواد غذایی ضدافسردگی از نظر متخصصان تغذیه

مواد غذایی ضدافسردگی از نظر متخصصان تغذیه
به گزارش خبرگزاری rosbalt برای خروج از افسردگی در درجه نخست، باید به ویتامین‌های گروه B توجه کرد و مصرف موز، فندق، تخمه آفتابگردان، اسفناج، سیب زمینی، ماهی آ‍زاد، صدف، نخود، عدس، کلم بروکسل و سبزی را افزایش داد.

مصرف مقدار کافی ویتامین‌های B6، B9، B12 در بدن می تواند بین هورمون های دوپامین و آدرنالین توازن ایجاد کند، همچنین به تنظیم روحیه افراد کمک می‌کند. افراد برای مبارزه با ضعف و بی اشتهایی به منیزیم نیاز دارند، ذخایر این ماده معدنی را در بدن به راحتی می‌توان با وارد کردن تخمه کدو، لوبیا، بادام هندی، نارگیل، جو، کینوآ و کدو سبز در جیره غذایی فرد تامین کرد.

مغز برای داشتن عملکردی نرمال و طبیعی به روی نیاز دارد، این ماده معدنی در فرآورده‌های غذایی دریایی، مغزها در آجیل، سبزیجات، قارچ، کینوآ وجود دارد، مصرف ویتامین می‌تواند به تمام سیستم‌های بدن، که در حال مبارزه با استرس هستند، کمک کند. حداقل دو بار در هفته باید ماهی مصرف کرد بهتر است مصرف گوشت قرمز را به میزان 3تا 4 بار در ماه کاهش داد.

بهتر است مصرف انواع شیرینی، غذاهای چرب، فست فود و الکل در زمان بازسازی و احیای احوال(برای رهایی از افسردگی) به طور کامل از سفره غذایی فرد حذف شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

تصاویر/ مراسم افتتاحیه دوره آموزشی توجیهی مجریان طرح نماد
راه اندازی سامانه پایش مشارکت علمی ایرانیان در جهان
هفت شیوه روان‌درمانی در مثنوی
ایران به یک میلیون روان شناس نیاز دارد
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی