کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همایش «روش های درمانی پذیرش وتعهد» در همدان برگزار شد

15 ارديبهشت 1394 ساعت 10:56

همایش «روش های درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد» با حضور علی اکبر سیف استاد روانشناسی تربیتی در ایران و استاد دانشگاه بهشتی، در دانشگاه بوعلی همدان برگزار شد.


به گزارش مهر، همایش «روش های درمانی مبتنی برپذیرش و تعهد» ظهر دوشنبه با حضور دكتر علی اکبر سیف استاد روانشناسی تربیتی در ایران و استاد دانشگاه بهشتی در دانشگاه بوعلی همدان برگزار شد.

علی اکبر سیف استاد روانشناسی تربیتی ایران در این همایش با بیان اینکه کارهای مشاوره اصیل و روان درمانی های درست بخشی از روانشناسی تربیتی هستند و باید از زاویه تربیت به آنها نگاه شود، اظهار داشت: در این همایش به درمان وابسته به پذیرش و تعهد پرداخته می شود که معرفی یکی از رویکرد های مهم روان شناسی و یکی از روش های درمانی است.

وی با بیان اینکه در مرور تاریخ درمان های مختلف، سه نسل معرفی می شود، بیان کرد: نسل نخست رفتار درمانی سنتی است که بر روی تغییر رفتار آشکار تاکید عمده دارد.

استاد روانشناسی تربیتی ایران با بیان اینکه نسل دوم درمان های روانشناسی به عنوان رفتار شناسی شناختی ایجاد شد و تاکید عمده روی محتوای ذهن و هوشیاری دارد، ادامه داد: نسل سوم رویکرد بافتی یا زمینه ای نام دارد که رفتار در آن رخ می دهد و بر کارکرد و نقش رفتار تاکید می کند و ذهن آگاهی در آن نقش مهمی ایفا می کند.

سیف با بیان اینکه درمان وابسته به پذیرش و تعهد به رفتار درمانی سنتی نزدیک است، ابراز داشت: ذهن آگاهی اصطلاحی است که از فرهنگ مشرق زمین گرفته شده و ارتباط نزدیکی با مراقبه دارد. وی با بیان اینکه ذهن آگاهی مستلزم آگاهانه و عمدی جهت دادن به هوشیاری است و با آگاهی معمولی فرق دارد، بیان کرد: در تمرین ذهن آگاهی گفته می شود.

استاد روانشناسی تربیتی ایران با بیان اینکه ذهن آگاهی کمک می کند که انسان به زمان حال تمرکز کند، عنوان کرد: ذهن آگاهی در درمان پذیرش و تعهد کمک می کند که افراد با آموزش های گوناگون به زمان حال بازگردانده و تجارب را آنگونه که هست بپذیرند.

علی اکبر سیف با اشاره به مفهوم شناخت، افزود: هر چند که در درمان پذیرش و تعهد بر رفتار تاکید می کند اما با شناخت بیگانه نیست و با فرایند های شناختی به عنوان نمونه ای از رفتار برخورد می شود.

 


کد مطلب: 30746

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/30746/همایش-روش-های-درمانی-پذیرش-وتعهد-همدان-برگزار

میگنا
  https://www.migna.ir