چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۲
کد مطلب: 30770
۱

پیام وزیر بهداشت به سیزدهمین همایش "نکوداشت مقام استاد"

پیام وزیر بهداشت به سیزدهمین همایش "نکوداشت مقام استاد"

 

 

دکتر حسین بختو در سیزدهمین همایش "نکوداشت مقام استاد" که در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال برگزاری است متن پیام وزیر بهداشت را قرائت کرد.

 

به گزارش ایسنا، متن پیام به شرح ذیل است:

 

در تاریخ بشریت تعلیم و تربیت همواره از جایگاه ممتاز، منزلتی ویژه و بی بدیل برخوردار بوده است. این مهم در آموزه های الهی نیز مورد توجه قرار گرفته است و نقطه اوج آن در قرآن کریم مشاهد می گردد. آن گاه که قلم را به عنوان نماد تعلیم و تربیت مورد قسم قرار می دهد. حضرت علی (ع) این بزرگ معلم تاریخ بشریت نیز می فرماید" هر کس کلمه ای به من بیاموزد، مرا بنده خویش ساخته است".

 

از این منظر جامعه وامدار همه استادان و معلمانی است که چراغ هدایت نوع بشر را به تاسی از پیامبران عظیم الشان، روشن و پرفروغ نگاه داشته و می دارد. 12 اردیبهشت ماه، سال روز شهادت علامه مرتضی مطهری(ره) و روز تجلیل از مقام والای استاد و معلم، فرصت ارزشمندی است برای بزرگداشت معلمی اندیشمند که در زمان حیات خود با قلم و آثار ارزشمند راهنما و هدایت گری بی بدیل برای جامعه و الگویی برای تمامی پویندگان راه علم بود و با شهادت خود چراغی روشن برای نسل های آینده افروخت.

 

جا دارد اساتید گران قدری که با تلاشی خستگی ناپذیر در عرصه آموزش و خدمت در حوزه سلامت، پیشرو و پرچم دار اصول اخلاقی می باشند با تاسی به منش و روش آن استاد شهید، از خود نقشی جاودان در تربیت نسل جوان و اعتلای اهداف بلند انقلاب اسلامی بر جای بگذارد.

 

شهید مطهری علاوه بر مجاهدت و تلاش در فراگیری علوم مختلف، نقشی کم نظیر در روشنگری، گسترش تزکیه، تهذیب و پاسخگویی به شهادت نسل جوان ایفا نمود. امید که امروز نیز اساتید با سعه صدر و برزگ منشی، فضای بحث و گفت و گو را چنان فراهم آورند تا از مسیر جست و جو و پرسش، رودهای زلال دانش در مراکز علمی ایران زمین جاری گردد.

 

ضمن گرامیداشت یاد و نام آن استاد فرزانه، برخود وظیفه می دانم این مناسبت را به تمامی دانشگاهیان عزیز، به ویژه اساتید محترم و فرهیخته دانشگاه علوم پزشکی تهران که عمر پر برکت خویش را خالصانه در کسوت معلمی وقف خدمتگزاری به مردم شریف ایران زمین نموده اند، تبریک گفته و از خدمات ارزنده ایشان در سیزدهمین همایش "نکوداشت مقام استاد" در آن دانشگاه تقدیر و تشکر نمایم.

 

دکتر سید حسن هاشمی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد