پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۲
کد مطلب: 30791
۱
رئیس بیمارستان فارابی:

انجام روزانه ۴۰۰ عمل جراحی چشم در بیمارستان فارابی

به گزارش فارس، محمود جباروند در حاشیه «بیست و یکمین سمینار سالانه چشم‌پزشکی فارابی» که امروز در هتل المپیک تهران آغاز شد، گفت: با وجود پزشکان متبحر و نیز تجهیزات و امکانات مناسب درمانی، نه تنها کلیه اعمال جراحی چشم، شامل جراحی لیزر، آب مروارید، آب سیاه و حتی اعمال جراحی پیچیده چشم‌پزشکی در داخل کشور به روز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که حتی در کشورهای پیشرفته اروپایی مانند انگلستان به دلیل نبود امکانات درمانی در مراکز دولتی بیماران برای اعمال جراحی چشم در لیست‌های انتظار 6 ماه تا یکسال قرار می‌گیرند.

جباروند اظهار داشت: اکنون در بیمارستان فارابی تهران روزانه حدود 400 عمل جراحی چشم انجام می‌شود که بیشترین اعمال جراحی، مربوط به آب مروارید، اصلاح عیوب انکساری، بیماری‌های ناشی از مشکلات شبکیه مانند بیماران رتینوپاتی دیابتی، کودکان مبتلا به ROP ( رتینوپاتی ناشی از تولد زودرس نوزادان)، تومورهای چشمی، بیماری آب‌سیاه (گلوکوم)، بیماری ناشی از مشکلات مجاری اشکی، انحراف چشم (استرابیسم)، جراحی‌های پلاستیک و اورژانس‌های چشم‌پزشکی است.

 وی با ابراز خرسندی از جایگاه مناسب چشم‌پزشکی ایران در عرصه بین‌الملل به دلیل فعالیت استادان به نام چشم‌پزشکی در تمام رشته‌های فوق‌تخصصی، وجود بیمارستان‌های مجهز در بخش‌های دولتی و غیر دولتی و رقابت سالم میان این مجموعه‌ها خاطر نشان ساخت: دانش چشم‌پزشکی ایران نه تنها در منطقه که در اروپا و آمریکا نیز از موقعیت خوبی برخوردار است.

 رئیس کمیته برگزاری «بیست و یکمین سمینار سالانه چشم پزشکی فارابی»، گفت: ایران نه تنها در زمینه جراحی‌های چشم‌پزشکی در زمره بهترین کشورهای دنیا قرار دارد که در زمینه آموزش و پژوهش نیز از جایگاهی عظیم برخوردار است تا جایی که چشم پزشکان ما در امتحانات بین المللی ICO که همه ساله به صورت جهانی برگزار می‌شود، رتبه ممتاز را کسب می‌کنند.

 وی با اشاره به برپایی «بیست و یکمین سمینار سالانه چشم پزشکی فارابی» اضافه کرد: برگزاری چنین سمینارهایی که خوشبختانه مورد استقبال جامعه چشم‌پزشکی کشور نیز قرار گرفته تا جایی که چشم پزشکان از اقصی نقاط کشور در آن مشارکت فعال دارند، نشان از توجه متخصصان این رشته به بحث آموزشی و پژوهشی با هدف ارتقای هرچه بیشتر رشته چشم‌پزشکی در کشور است.

 به گفته جباروند، توان چشم‌پزشکان و بالا بودن کیفیت درمان، سبب شده است که با وجود فشارها و تحریم‌های موجود، سالانه تعداد زیادی از بیماران از خارج کشور برای درمان‌های جراحی چشم‌پزشکی به ایران سفر کنند.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن