پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۵
کد مطلب: 30799
۰

خلق تصاوير مجازی مستقيما در درون چشم انسان

کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، «آ. اِر. دِ» با بیان آنکه بزودی با سرمایه گذاری یکصد میلیون دلاری صورت گرفته در توسعه این طرح، عینکهای حاوی اطلاعات نظیر «گوگل گِلَس» یا «عینک گوگل» که یک نمایشگر سربند فناوری واقعیت افزوده است و از سوی ابرجستجوگر اینترنتی گوگل پشتیبانی می‌شود به گذشته‌ها خواهند پیوست، گزارش داد: با این فناوری دیگر نیازی نیست که برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم‌ها را تنها از طریق پرده سینما یا صفحه تلویزیون یا از روی صفحه گوشی‌های هوشمند تلفن همراه مشاهده کرد. چون در فناوری جدید قرار است تصاویر، درست و مستقیم در شبکیه چشم (بعنوان داخلی‌ترین لایه چشم و شامل سلولهای گیرنده نور و مبدل نور به پیام عصبی) مشاهده شود؛ درست مثل تصویری که شما در پشت سر من و با مشاهده برنامه‌ای که من در حال اجرایش هستم، شاهدش هستید. با بهره گیری از این روش، تصاویر درست روی مردمک چشم شما می‌افتند و این، کاری بسیار مهیج و هیجان انگیز خواهد بود. تا برآورده شدن این آرزو باید کمی صبر پیشه کنیم تا فناوری که از آن صحبت کردیم، بیشتر توسعه یابد.
 
با اینحال الان می‌توانیم این رویا را در نمایشگاه «افکت» اشتوتگارت آلمان برای خود شبیه سازی کنیم. توماس دنتسل، خبرنگار این شبکه در ادامه با بیان آنکه براستی آیا روزی فرا خواهد رسید که ما بتوانیم اجسام غیرواقعی را در دستان خود نگاه داریم و آن‌ها را مشاهده کنیم، افزود: فیلی که در دستان این مرد مشاهده می‌کنید در واقع وجود خارجی ندارد و تنها دست پروده خیالات ماست. 
 
به بیانی گویا‌تر بیننده این تصویر، مستقیما آنرا در شبکیه چشم خود مشاهده می‌کند. 
 
جان روت، کار‌شناس واقعیت مجازی از شرکت «مجیک لیپ» آمریکا با نصب یک عینک مخصوص در غرفه این شرکت در نمایشگاه «افکت» آلمان در حال آزمایش بر روی این طرح است. البته زمانی که این فناوری واقعا به منصه ظهور رسد، استفاده از این عینک نیز ضرورت خود را از دست خواهد داد و ما می‌توانیم تصاویر مجازی را مستقیما در شبکیه چشمان خود تولید کنیم. 
 
روت که نمی‌توانست در گفتگو با خبرنگار ما در مورد جزئیات و نحوه کارکرد این فناوری سخن گوید، ادامه داد: با اینحال دنیای مجازی هنوز هم مایل‌ها از واقعیت فاصله دارد. 
 
در حال حاضر در مورد این پروژه بکلی سری یک ویدئوی تبلیغاتی در شبکه اینترنت وجود دارد که مردی را نشان می‌دهد که در حالت معلق به دنیای مجازی و تخیل صورت واقعی می‌دهد. در این تصاویر شما مردان غیرزمینی را می‌بینید که چطور به آن‌ها حمله می‌شود. 
 
دنتسل سپس گفت: می‌خواهم در مورد درک بهتر «دنیای مجازی» تصویر دیگری را نیز به شما نمایش دهم که در حقیقت، وجود خارجی ندارد. در این فیلم، صحنه‌ای از نطق آدولف هیتلر در مقابل نظامیان آلمانی دیده می‌شود که تقریبا همه سکانسهای آن بواسطه شرکت «ماکِویزیون» اشتوتگارتی، خلق و تدوین شده است. تنها گروه کوچک و اندکی از بازیگران نظامی وفادار به هیتلر در این تصویر مشغول اجرای نقشند و جمعیتی که در این تصویر مشاهده می‌شود چندین برابر تعداد اندک افراد حاضر در صحنه است. 
 
یورن گروس هانس از این شرکت گفت: آنچه که در خلق تصاویر واقعی از فضای مجازی مهم است آن است که وقتی دیگران کارمان را می‌بینند این افکت‌ها را واقعی احساس کنند. در صورت موفقیت این طرح، تحولی اساسی در خلق تصاویر سینمایی صورت خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.