جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۰
کد مطلب: 31015
۲۰
۲۰۵
سرطان لوزالمعده خبر نمی‌کند

سرطان پانکراس يا لوزالمعده؛ از تشخيص تا درمان

سرطان پانکراس يا لوزالمعده؛ از تشخيص تا درمان
پانکراس، ارگانی است که پشت معده قرار دارد. وطیفۀ پانکراس ترشح هورمون و شیره های گوارشی برای کمک به هضم غذا می باشد. لوزالمعده یا پانکراس، اندامی اسفنجی شکل و لوله ای در پشت معده است.
-
-
-

لوزالمعده دو وظیفه مهم در بدن بر عهده دارد:
•آنزیم های گوارشی را می سازد که کمک به هضم غذاها (مخصوصا چربیها) در روده می کند.
•ساختن هورمون ها، از جمله: انسولین و گلوکاگون که میزان قند خون را متعادل می کنند. هنگامی که سلول های بدخیم رشد کرده و در لوزالمعده پخش می شوند، سرطان لوزالمعده به وجود می آید.
-
سرطان پانکراس از زمانی که چند چهره مشهور از جمله استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل به آن مبتلا شدند (در سال 2003 بیماری او تشخیص داده شد و در سال 2011 به دلیل این بیماری جان سپرد) توجه زیادی به خود معطوف کرده است. جابز تومور اندوکرین سلول جزیره‌ای داشت که نوع نادری از این بیماری است. خطر سرطان پانکراس در طول زندگی، یک به هفتاد و یک است. 

 
پانکراس چیست؟ 

پانکراس عضوی لوله ای شکل و اسفنجی با طول 15 سانتیمتر است که در پشت معده قرار گرفته است. پانکراس دو وظیفه مهم در بدن دارد: تولید شیره گوارشی (آنزیمها) که به روده‌ها در تجزیه غذا کمک می‌کند و تولید هورمون‌های از جمله انسولین که استفاده بدن از قندها و نشاسته‌ها را تنظیم می‌کند. سرطان پانکراس زمانی اتفاق میافتد که سلول‌های بدخیم (سرطانی) رشد کرده، تقسیم می‌شوند و به بافتهای پانکراس گسترش می‌یابند.  

 

انواع سرطان پانکراس یا لوزالمعده

سرطان پانکراس بسته به اینکه کدام بخش از پانکراس (بخشی که مواد هاضمه را ترشح می کند – برون ریز- یا بخشی که انسولین و سایر هورمون ها را ترشح می کند –درون ریز-) به سرطان دچار شده است، در چند دسته ی مختلف طبقه بندی می شود.

سرطان پانکراس درون ریز (exocrine)

اگر چه انواع مختلفی از سرطان لوزالمعده وجود دارد اما 95% از موارد به علت تومور های بدخیم (adenocarcinoma) این بخش از لوزالمعده به وجود می آیند.

سایر انواع کمتر رایج سرطان لوزالمعده ی درون ریز عبارتند از:

کارسینوم آدنواسکواموس (Adenosquamous carcinoma)
کارسینوم سلول سنگفرشی (Squamous cell carcinoma)
کارسینوم سلول غول پیکر (Giant cell carcinoma)
کارسینوم سلول اسینار (Acinar cell carcinoma)
کارسینوم سلول کوچک (Small cell carcinoma)

بخش برون ریز لوزالمعده بیش از 95% از لوزالمعده را تشکیل می دهد به همین دلیل این قضیه که بیشتر سرطان های پانکراس در این بخش ایجاد می شوند تعجب آور نخواهد بود.
سرطان پانکراس درون ریز (Endocrine)

سایر سلول های پانکراس هورمون هایی را ترشح می کنند که به صورت مستقیم وارد جریان خون (سیستم درون ریز) می شوند. تومور های سرطانی ناشی از این سلول ها تومور نورواندوکرین پانکراس (pancreatic neuroendocrine) یا تومور سلول های جزیره ای نامیده می شوند.

سرطان پانکراس درون ریز نادر است و بسته به نوع هورمونی که آن بخش تولید می کند، به همان نام خوانده می شوند:

Insulinomas (از سلول های تولید کننده ی انسولین به وجود می آید)
Glucagonomas (از سلول های تولید کننده ی گلوکاگون به وجود می آید)
Somatostatinomas (از سلول های تولید کننده ی سوماتوستاتین به وجود می آید)
Gastrinomas (از سلول های تولید کننده ی گاسترین به وجود می آید)
VIPoma ها ( از سلول های تولید کننده ی هورمون پپتید های روده ای فعال کننده ی عروق به وجود می آید)
برخی از سلول های جزیره ای پانکراس که به تومور مبتلا می شوند هیچ هورمونی را ترشح نمی کنند لذا این نوع از تومور های سرطانی به تومور های غیر ترشحی جزیره ای پانکراس شناخته می شوند.

علائم سرطان پانکراس (لوزالمعده) با توجه به محل آن

در ابتدا سرطان پانکراس در سکوت و بدون درد رشد می کند. زمانی که سرطان به اندازه ی کافی بزرگ شود، علائم آن بروز می کند. در این مرحله سرطان در خارج از پانکراس نیز رشد کرده است. بسته به محل تومور در پانکراس، علائم می توانند متفاوت باشند:

سرطان پانکراس در بالای سر پانکراس تمایل دارد که علائمی مانند موارد فوق ایجاد کند: کاهش وزن، زردی پوست، ادرار تیره، مدفوع کم رنگ، خارش، تهوع، استفراغ، شکم درد، کمر درد و بزرگ شدن غدد لنفاوی در گردن.
سرطان پانکراس در بدنه یا دم پانکراس، معمولا باعث علائمی مانند شکم یا کمر درد و کاهش وزن می شود.

به طور کلی علائم در سرطان هایی که در سر پانکراس رخ می دهند زودتر نمایان می شوند تا آن هایی که در بدنه و یا دم پانکراس به وجود می آیند.

علائم گوارشی سرطان پانکراس (لوزالمعده)

از آنجایی که سرطان پانکراس در اطراف اعضای مهمی از سیستم گوارشی قرار دارند، علائم گوارشی آن اغلب برجسته تر است. این علائم عبارتند از:

شکم درد. بیش از 80% از افراد مبتلا به سرطان لوزالمعده در مرحله ای که تومور در حال رشد است حتما با شکم درد مواجه می شوند. سرطان لوزالمعده می تواند باعث ایجاد دردی مبهم در قسمت فوقانی شکم شود که از این ناحیه به پشت منتشر می شود. درد ممکن است بیاید و برود.
نفخ. برخی از مبتلایان به سرطان پانکراس یک احساس سیر شدن زودرس دارند و یا یک تورم ناراحت کننده را در شکم خود حس می کنند.
تهوع
اسهال
مدفوع کم رنگ. اگر مجرای تخلیه ی صفرا به روده توسط سرطان لوزالمعده مسدود شده باشد ممکن است مدفوع رنگ قهوه ای خود را از دست بدهد و کم رنگ و یا خاک رسی رنگ شود. ادرار نیز ممکن است تیره تر شود.

سرطان لوزالمعده: علائمی که در کل بدن نمایان می شوند

سرطان لوزالمعده همانطور که در حال رشد و گسترش است، روی کل بدن نیز تاثیر می گذارد. این حالت باعث ایجاد علائمی مانند موارد زیر می شود:

کاهش وزن


علائم و نشانه های سرطان لوزالمعده (پانکراس)
سرطان لوزالمعده به نام بیماری خاموش خوانده می شود، زیرا علائم آن در مراحل اولیه بیماری مشخص نمی شود. اما زمانی که سرطان پخش شد، در بالای شکم و پشت، درد دیده می شود.
بعد از غذا خوردن و دراز کشیدن، درد بدتر می شود.

این علائم عبارتند از:
ادرار تیره و مدفوع روشن، لخته خونی، سوء هاضمه، اسهال، تهوع، کاهش اشتها. سرطان لوزالمعده همانطور که در حال رشد و گسترش است، روی کل بدن تاثیر می گذارد.

این حالت باعث ایجاد علائمی دیگری مانند موارد زیر هم می شود:
•کاهش وزن
•کسالت، ضعف و افسردگی
•از دست دادن اشتها
•افزایش قند خون
برخی از افراد مبتلا به دیابت، به علت اختلال ناشی از دیابت که باعث ناتوانی پانکراس در تولید انسولین می شود، به سرطان لوزالمعده دچار می شوند. (با این حال اکثریت قریب به اتفاق افرادی که بیماری دیابتِ آنها تازه تشخیص داده می شود، در همان لحظه به سرطان پانکراس مبتلا نیستند.)

یرقان / زردي : باعث زرد شدن رنگ پوست و چشم می شود. مدفوع رنگ قهوه ای طبیعی خود را ندارد و در عوض به رنگ خاکستری در می آید. زردی در نتیجۀ انسداد جریان صفرا از کیسۀ صفرا به روده - جایی که صفرا به هضم غذا کمک می کند - ایجاد می شود. انسداد در نتیجۀ سرطان ایجاد می شود.


علت سرطان پانکراس 

اگر چه علت دقیق سرطان پانکراس هنوز مشخص نیست، سیگار کشیدن عامل خطر مهمی است و افراد سیگاری دو تا سه برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری احتمال دارد به این بیماری مبتلا شوند. سن نیز عامل خطر محسوب می‌شود به طوری که معمولا پس از سن 45 سالگی این بیماری بروز می‌کند.  ديابت نیز با سرطان پانکراس مرتبط است و حدود 10 تا 20 درصد از افرادی که این سرطان در آنها تشخیص داده می‌شود، ديابت دارند. عوامل خطر دیگر شامل پانکراتیت مزمن و سیروز کبدی است. سابقه خانوادگی سرطان پانکراس، رژیم پر چرب، چاقی و ورزش نکردن نیز می‌تواند در آن نقش داشته باشد. 

 
تشخیص سرطان پانکراس 

                 

چالش اصلی در این بیماری تشخیص زود هنگام آن است. پزشک تومور را نمی‌تواند در معاینه معمولی ببیند یا احساس کند. برای کمک به تشخیص (و تعیین درمان مناسب) آزمایش‌های تصویر برداری مانند اولتراسوند یا سی تی اسکن انجام می‌شوند تا با مشاهده تصاویر شکم گستره بیماری مشخص شود. ناحیه سبز نشان داده شده در این تصویر رنگی سی تی اسکن سرطان در پانکراس و کبد را نشان میدهد. تشخیص آن با نمونه برداری (برداشتن نمونه بافت از تومور به وسیله سوزن از داخل پوست یا در حین عمل) انجام می‌شود. 

 
درمان: جراحی 

در صورتی که سرطان فراتر از پانکراس گسترش نیافته باشد، جراحی می‌تواند سرطان را درمان کند. از آنجایی که عوارض بستگی به وسعت جراحی دارد، تومور برداشته می‌شود و تا حدامکان مقداری از پانکراس که سالم است، باقی می‌ماند. متاسفانه در سرطان پانکراس، در زمان تشخیص سلولهای بدخیم معمولا فراتر از پانکراس گسترش یافته‌اند. حتی در صورتی که تومور برای برداشتن خیلی بزرگ باشد باز هم ممکن است جراحی انجام شود. این جراحی می‌تواند شامل روشی برای کمک به تخفیف مقداری از علائم و پیشگیری از مشکلات مشخص مربوط به اندازه توده سرطانی باشد. 

 
درمان: پرتو درمانی 

                       
پرتو درمانی از پرتوهای با قدرت بالا استفاده می‌کند تا سلولهای سرطانی را نابود کند. پرتودرمانی معمولا پنج روز در هفته به مدت چند هفته یا چند ماه انجام می‌شود. این برنامه با انتشار دوز کامل تابش به محافظت از سلولهای سالم کمک می‌کند. پرتو درمانی به عنوان روشی برای نابود کردن سلولهای سرطانی که پس از جراحی در آن ناحیه باقی مانده‌اند نیز مورد مطالعه قرار گرفته است. پرتو درمانی میتواند به آرام کردن درد یا مشکلات گوارشی ایجاد شده توسط توده سرطانی بزرگ، کمک کند. 

 
درمان: شیمی درمانی

شیمی درمانی از دارو برای تخریب سلولهای سرطانی استفاده کرده و جلوی رشد و تکثیر آنها را می‌گیرد. درمان ممکن است شامل یک دارو یا ترکیبی از داروها باشد و از طریق تزریق یا به صورت خوراکی مصرف شود. دارو وارد جریان خون شده و به سرتاسر بدن منتقل می‌شود بنابراین شیمی درمانی برای سرطانی که گسترش یافته است گزینه خوبی به شمار می‌آید. همچنین می‌توان پس از جراحی برای کشتن سلولهای سرطانی که باقی مانده‌اند، از شیمی درمانی استفاده کرد. 

 
درمان:درمان هدفمند 

داروهای جدیدتر در بازار قادرند به بخش مشخصی از سلولهای سرطانی حمله کنند. درمان‌های هدفمند عوارض کمتری نسبت به شیمی درمانی داشته و به سلولهای طبیعی آسیب کمتری وارد می‌کنند. درمان هدفمند در حال حاضر برای درمان سرطان پانکراس مورد مطالعه قرار دارد. در اینجا تصویر بزرگ شده از سلول سرطان پانکراس دیده می‌شود. 

 
درمان ضد سرطانی جدید: ایمنی درمانی 

ایمنی درمانی که به عنوان درمان بیولوژیک نیز شناخته می‌شود به تقویت سیستم ایمنی فرد در مبارزه با بیماری کمک می‌کند. ایمنی درمانی هنوز برای سرطان پانکراس در دسترس نیست اما در کنار تحقیقاتی بر روی واکسنهایی که سیستم ایمنی را برای حمله به سلولهای سرطانی تقویت می‌کنند، درحال مطالعه و بررسی است.  

 
درمان: درمان تسکینی 

درمان علائم سرطان پانکراس :
سرطان پانکراس معمولاً باعث علائم آزار دهنده ای مثل زردی (یرقان)، انسداد روده ها، درد و کاهش وزن می شود. درمان هایی به منظور تسکین این علائم وجود دارد :
یرقان : یرقان در نتیجۀ انسداد و در نتیجه توقف جریان صفرا در مسیرخود از مجرای صفراوی مشترک به روده ها است. رایج ترین درمان استفاده از استنت (Stent ) است؛ استنت یک لولۀ باریک است که درون مجرا قرار می گیرد، تا آن را باز نگه دارد. استنت معمولاً با روشی به نام ERCP انجام می شود. /Endoscopic retrograde cholangiopancreatography/ERCP) تصویربرداری از مجاری صفراوی و پانکراس توسط اندوسکوپی 
انسداد روده (دئودنوم) : حدود 20-15% از افراد مبتلا به سرطان پانکراس دچار انسدادِ ناشی از تومور در بخش اول روده باریک (دئودنوم) می شوند. برای این افراد، به وسیلۀ جراحی بین معده و بخش تحتانی رودۀ باریک مسیر جدیدی ایجاد می کنند. روش دیگری که می توان به عنوان جایگزینی برای جراحی در نظر گرفت قرار دادن یک استنت (لوله) درون رودۀ باریک است؛ این استنت باعث می شود که ناحیۀ مسدود شده باز نگه داشته شود.

درد: درد یکی از شایع ترین مشکلات افراد مبتلا به سرطان پانکراس است. در گروهی از بیماران استفاده از مُسکن کافی است. رادیوتراپی هم با کوچک کردن تومور می تواند درد را بهبود دهد. روشی به نام Celiac plexus block ( مسدود کردن شبکۀ سلیاک- شبکۀ سلیاک: شبکه بزرگ عصبی در شکم است) هم می تواند گزینۀ خوبی برای کنترل درد باشد. در این روش، الکل در اعصاب انتقال دهندۀ درد تزریق می شود. الکل، باعث از بین رفتن اعصاب گشته و در نتیجه مانع از انتقال پیام درد به مغز برای احساس درد می شود.

کاهش وزن : اکثر بیماران مبتلا به سرطان پانکراس دچار کاهش وزن می شوند. استفاده از جایگزین هایی برای آنزیم پانکراتیک می تواند در جذب چربی، به بدن کمک کند. این جایگزین ها معمولاً به صورت کپسول هستند که به صورت روزانه مصرف می شوند. اگر بیمار دچار مشکلاتی مثل حالت تهوع و استفراغ است، داروهای زیادی برای کاهش این علائم و افزایش اشتها وجود دارد.
-
درمان تسکینی بدون توجه به مرحله بیماری یا نیاز به درمان‌های دیگر برای کاهش علائم و مدیریت درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف از درمان تسکینی بهبود کیفیت زندگی نه تنها در بدن، بلکه در ذهن و روح است. در حالی که درمان‌های تسکینی در مراحل بسیار پیشرفته بیماری بسیار مناسب هستند، می‌توانند در کنار درمان های دیگر در مراحل دیگر سرطان نیز استفاده شوند. 

 
دریافت حمایت 

زندگی با سرطان پانکراس آسان نیست، وجود یک سیستم حمایتی برای کمک به غلبه بر جنبه‌های احساسی و عملی این بیماری متهاجم لازم است. تشکلها و نهادهای حمایتی برای بیماران و خانواده و دوستان آنها وجود دارد. این ارگانها به مشکلات درمانی روزمره‌ی بیماران و رفع نگرانی‌های آینده‌ی آنها کمک می‌کنند. 

 
آیا پیشگیری از این سرطان ممکن است؟ 

با این که هیچ کار مشخصی برای پیشگیری از سرطان پانکراس نمی‌توان انجام داد، اما عوامل خطر زیر را می‌توانید کنترل کنید: 

اگر سیگار می‌کشید، آن را ترک کنید. 

اگر رژیم غذایی پر چرب دارید، غذاهای سالمتر مصرف کنید. 

برنامه ورزشی منظم داشته باشید چرا که مشخص شده است ورزش خطر سرطان پانکراس را کاهش می‌دهد. 
-

تحقيقات جديد در اروپا :
پزشكان هشدار دادند مصرف يك عدد سوسيس در روز خطر احتمالي ابتلا به سرطان پانكراس را تا يك پنجم افزايش مي‌دهد. متخصصان سوئدي در مقاله جديدي تاكيد كردند خوردن حتي مقادير اندكي گوشت فرآوري شده به طور روزانه احتمال ابتلا به اين بيماري كشنده را تشديد مي‌كند. سرطان پانكراس نيز از جمله اختلالاتي است كه «قاتل خاموش» ناميده مي‌شود چون اغلب در مراحل ابتدايي بيماري هيچ علايمي از خود بروز نمي‌دهد.

به نوشته روزنامه ديلي‌ تلگراف، علايم اين سرطان حتي اگر هم بروز كنند اغلب مبهم و گيج كننده هستند مانند كمردرد، بي‌اشتهايي و كاهش وزن كه معمولا با ساير بيماري‌ها مشترك بوده و همين امر تشخيص صحيح بيماري را دشوار مي‌سازد. به اين ترتيب بيماري معمولا زماني تشخيص داده مي‌شود كه ديگر خيلي دير شده و به دليل پيشرفت سرطان، شانس زنده ماندن بيماران تا پنج سال بعد از تشخيص سرطان، فقط سه درصد است. پزشكان به جز عواملي چون سيگار، الكل و اضافه وزن تقريبا درباره ساير عوامل موثر در بروز اين سرطان اطلاعات بسيار اندكي دارند اما در اين بررسي جديد دريافته‌اند كه خوردن فقط 50 گرم گوشت فرآوري شده مثل سويس يا كالباس در روز احتمال ابتلا به اين سرطان را تا 20 درصد افزايش مي‌دهد. همچنين خوردن 100 و 150 گرم از اين نوع گوشت در روز به ترتيب 38 و 57 درصد احتمال ابتلا به سرطان پانكراس را تشديد مي‌كند. بنابراين گزارش، تاكنون علت شناخته شده‌اي براي اين سرطان بيان نشده است اما مطالعات بيانگر اين مطلب است که افراد سيگاري دو برابر افراد غيرسيگاري به سرطان غده پانكراس مبتلا مي‌شوند.

رژيم غذايي نيز ممکن است در ايجاد سرطان لوزالمعده دخالت داشته باشد به طوري که اين سرطان در افرادي که کافئين مصرف مي‌کنند و همچنين افرادي که غذاهاي پرچرب به خصوص چربي‌هاي حيواني مصرف مي‌کنند، بيشتر مشاهده مي‌شود.
براي جلوگيري از ابتلا به سرطان پانكراس توصيه مي‌شود که رژيم‌هاي غذايي متنوع، کم ‌چرب و با فيبرهاي غذايي فراوان مصرف كرده و از استعمال دخانيات نيز پرهيز نماييد.

 

اتمام مراقبت های درمانی:
در بسیاری از افراد مبتلا به سرطان پانکراس، بیماری غیر قابل علاج است. تصمیم به قطع درمان بسیار سخت است و در این تصمیم گیری باید خانواده، دوستان و تیم درمانی شرکت داشته باشند. قطع درمان به معنای قطع مراقبت و نظارت بر وضعیت بیمار نیست. معمولاً برای بیمارانی که احتمالاً کمتر از شش ماه زنده می ماننند از Hospice care استفاده می شود.
این مراقبت دربرگیرندۀ تمام نیاز های بیمار و خانواده اش شامل جوانب و مراقبت های جسمی(تسکین درد) ، روانی، اجتماعی و معنویِ درد و بیماری که فرد به آن مبتلا است می شود. این مراقبت ها می توانند در خانه یا آسایشگاه انجام شود و به کادر درمانی که شامل پزشک، پرستار، بهیار، مددکار اجتماعی و متخصص امور معنوی و دینی است، نیاز دارد. این افراد با همکاری یکدیگر، تلاش می کنند تا ناراحتی ها و عذابی که بیمار و خانواده اش متحمل می شوند را کاهش دهند.

 

 
- دکتر غلامرضا احتجاب
-دکتر سید حسین دهقان منشادی
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

س...م
Germany
سلام من زن داداشم به پانکراس مبتلا شده که حتا کبدش هم گرفته دکتراهیچ امیدی به ما ندادن دکتر نگهی نتوانست جراحی انجام بده گفت از اون چیزی که هست فراتر رفته قابل جراحی نیست.فقط به ما شیمی درمانی پیشنهاد دادن فقط از شما خواهشمندم که براش دعا کنید
پریسا
Germany
فقط توکل به خدا ..فقط ..
پدر من هم دچار شده ، الان نصفه شبه ، درد شدیدی داره ...
Iran, Islamic Republic of
با شما همدردم
يعقوب
Germany
سلام مامان منم الان نصفه شبه درد داره لطفا دعاش كنيد هرجا بكيد بردم فقط بچه ها به بيماراتون اميد بدين بااينكه مريضه اما مطمعنم درست ميشه
مرضیه
Romania
دوست عزیز انشا الله خداا شفا بده ..مادر منم همینطور فقط شیمی درمانیو پیشنهاد دادن
Iran, Islamic Republic of
صاحب زمان همه بیماران شفابده
Iran, Islamic Republic of
سلام پدرم مبتلا ست جراحی که شد طحال را برداستندتومور ادنوکارسینوماست که اول فکر کردند سه سانته در بدنه اما وقتی باز کردن دیدند کل پانکراس درگیر و نشد اما به جای دیگری انتشار نداده یعنی هیچ کاری نباید انجام داد لطفا راهنمایی کنید تا دیرتر نسده
United States
خدا جوانی منو بگیره درده پدره تو وپدر منو به من بده خدایا شفا بده درد نده
Iran, Islamic Republic of
میگن دکتر نیک اقبال تو شیراز خیلی کارش عالیه
Iran, Islamic Republic of
مادرشوهر من سرطان پانکراس داره,بعد شیمی درمانی پلاکت خونش افتاد,,هوشیاریشم اومده پایین,,حالا باید چکار کرد,,آیا امیدی هست؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مامان پارسال 19برج 9 یکدفعه حالش بد شد که یه شب تا صبح صورتش زرد شد که بردمش بیمارستان ،از این دکتر از اون دکتر از تهران بگیر تا شیراز از گرگان بگیر تا مشهد اما دکترا هیچ غلطی نتونستن بکنم فقط پول گرفتن فقط پول گرفتن اما دردی از آن مامان کم نشد که نشد ، ما نباید شیمی درمانی میکردیم که این اشتباه کردیم نمیخام ناراحتت کنم فقط از خدا بخواه که بهتون صبر بده ،تورو به دست بریده ابوفضل قسمت میدم یه ازش دور نشین که دیگه برای دیدنش و شنیدن صداش باید مثل ما آرزو بدل بمونین به اقات بگو فقط ازش دور نشه حتی برای یه لحظه چون زیاد مونگار نیست الان این دارم میگم یاد بدبختیهای خودم افتادم چیزی براش کم نزارین هر چی خاست بدین بخوره ایشالا که خدا شفا میده اما خواهر من روزای سختی رو در پیش دارین ، مخصوصا این روزا
حمید
Romania
پدر من هم با این بیماری درگیر هست دکتر حسینی شکمو پاره کرد تا مطمئن بشه که گفت این بیماری لامصب هیچ درمانی نداره توی دنیا کسی زنده نموده فقط میشه با شیمی درمانی طول عمر را زیاد کرد
Germany
سلام دایی منم درگیر این بیماریه اون با کمردرد شروع شد الان 3جلسه شیمی درمانی شده درد عجیبی داره براش دعا کنید 48 سالشه واقعا مظلومه داره زجر میکشه الهی خدا همه مریضا رو لباس عافیت بپوشونه
Razie
Germany
با نظرتون مخالفم. پدر من دوسال پیش مبتلا بودند و جراحی ویپل انجام دادن خیلی ساده نبود و خیلی عذاب کشیدیم ولی خداروشکر الان در کنارمونه و زندگی کاملا عادی رو داره و هردوماه یکبار ازمایش میده و تا الان خداروشکر درد ویا مشکلی نبوده
نجما
United States
سلام ببخشید همسر من هم این سرطان و دارو پانکراس گفتن جراحی نمیشه چون روی رگ اصلیه میشه در مورد این جراحی توضیح بدید و اینکه کجا انجام دادند و هزینش چقدر شد دکتر ا فقط میگن درمان نداره خواهش میکنم راهنماییم کنید دردش خیلی زیاد
Iran, Islamic Republic of
همسر من همش ٤٠ سالشه و هيچ كارى نميشه براش كرد
Iran, Islamic Republic of
گیاهان دارویی بهش بدید
Parisa
Iran, Islamic Republic of
دعا كنيد براى ما پسر من فقط ٣ سالشه همسرم به اين بيمارى مبتلا شده و كبد و كمر و ريه و همه جا رو گرفته اصلا راه علاج نداره تمام كشورا رو گشتم
Iran, Islamic Republic of
چقدردروغ مینویسیدآخه قلبه همه مردمو جریحه دار میکنیدخدابزرگه مادرجونم داره شیمی درمانی میشه و الان بهتره و خدا بخواد درمانم داره
Iran, Islamic Republic of
خداخیرت بده باخوندن این پیام هاادم به وحشت میفته توروخدابگوحال مادر خوبه کجابردید چکارکردید
Iran, Islamic Republic of
داداش یه چیزی بهت بگم پدر منم دچار شده ۷ ماه پیش الان فعلا حالش خوبه .من خیلی ها رو دیدم این بیماری دارن حالشون هم خیلی خوبه درمان شدن .
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز فقط با شیمی درمانی میشه کنترلش کرد بیمارستان شماره ٢ دکتر خدا بخشی اگه دفتر چه تامین اجتماعی داری تمام هزینه مجانی هست
Iran, Islamic Republic of
در جراحی ویپل بخشهایی از دستگاه گوارش مثلا کیسه صفرا، قسمتی از کبد، قسمتی از روده و قسمتی از پانکراس برداشته میشه. در شیراز بیمارستان پیوند ابوعلی سینا انجام میشه
Iran, Islamic Republic of
راجع به بيمارستان نمازي شيراز و دكتر سامان نيك اقباليان تحقيق كنيد در اين خصوص خيلي مهارت دارن
Iran, Islamic Republic of
سلام دوسال پیش منم توده سه سانتی دیده شده ۵۰ سالمه ازمایشها ما سالم بود دکتر عبدلحمید چاوش عمل ویپل کرده دکتر بااخلاقه خدا عمربده ۶ماه ازیت کشیدم ولی علان کار میکنم از امام زمان حضرت مهدی توصل کنید نترسید شمی درمانی نشدم چون زودرفتم پیش دکتر دارو کیاهی نمیدوم تکیبی کیاه خودتو علاف نکنید
Germany
خواهر منم دو سال پیش دکتر چاوشی عمل کردن و خدارو شکر الان حالش خوبه امیدوارم همه حالشون خوب بشه . دکتر چاوشی کارش حرف نداره خدا خیرش بده
دانیال مطلب زاده
Iran, Islamic Republic of
با آرزوی شفا برای عزیزتون، دکتر نجات الهی یکی از بهترین و دلسوزترین پزشک بیمارستان طالقانی که می تونید ازشون کمک بگیرید، ایشون یکی از بهترین های جراحی عمل ویپل هستند. که پدر ما رو عمل کردند.
Iran, Islamic Republic of
سلام پدرشما چندسال عمل کردن والان چطورن
United States
سلام عزیز.هم شیراز میشه هم تهران بیمارستان فیروزگر دکتر منصوریان اگه بیمه باشید هزینش زیاد نمیشه .زودتر اقدام کنید انشالله که خوب بشن سریعتر
نجما
United States
نظرات همگی رو خوندم کسانیکه درمان شدند احتمالا فقط پانکراس شون بوده و کسانیکه درمان نشدند احتمالا مثل بیمار من متاستاز شده بوده همسرم درگیر و دردش زیاد شیمی درمانی درسته بیمار رو ضعیف میکنه ولی اگه جوون هستند و میتونن انجام بدن شاید روحیش بالاتر بره الان دیگه طب سنتی در پیش گرفتیم اما هیچ دکتری گفتن درمان نمیشه حتی توی بیمارستان استرالیا مدارک پزشکی فرستادیم گفتند نمیتونن درمان کنن دکتر گفت درمان بشه با شیمی درمانی مجدد اگه قرار یکسال بدون درمان عمر کنه با درمان میشه یکسال و نیم کاش درد نداشتند و راحت می‌خوابیدند حداقل دکتر گفت کم کم کبد از کار میافته و توی شکم آب جمع میشه و... من خیلی میترسم دارم از تهران میبرمش جای بهتر آب و هوای بهتری داشته باشه
فقط دارم آب شدنشون میبینم و درد کشیدنشو خودمم خیلی امیدمون از دست دادم و از شدت ناراحتی قلبم درد گرفته نمیدونم باید چیکار کنم کاش بیماری بود که خوب شده بود حداقل با کسی مثل خودشون صحبت کنن یکم امید میگیرن امیدوارم خدا بهشون نگاه معجزه آسایی بکنه
Iran, Islamic Republic of
سلام همسر منم داره متاسفانه خيلى اوضاع بديه تمام كشورا رو زير و رو كردم هيچ راهى پيدا نكردم
طاهره
Iran, Islamic Republic of
سلام بزرگوار بنده دو خاله داشتم که همین مشکل را داشتند الان هم مادر خودم گرفتار همین مشکل شده و متاسفانه هیچ کاری نمیشه کرد چون تمام بدنش را گرفته و هیچ راهی نبود
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز توکلت فقط و فقط به خدا باشه.مادر من هم دچار شده و بعد شیمی درمانی و پرتو درمانی دیگه دکترامیدی به ما نداده.فقط میگه دعا کنید.شما هم دعا کن انشاالله فرجی خواهد شد
رنج کشیده مادر
Iran, Islamic Republic of
صاحب زمان
وکتاب الهی کمکتون کنه
Iran, Islamic Republic of
مادر من گفتم شش ماه زندس پنجاه سالشه اوایل شیمی درمان خیلی درد داشت از نود کیلو ب چهل کیلو رسید الان سه ساله داره شیمی درمان میشه خیلی سرحال شده همه فک میکردن میمیر الان همه جا میره خیلی سرحال جوری که وقتی من مهمون دارم میاد کمکم تمام کارها رو انجام میده مادر من از نوع بدشه همه جا شم درگیر با رگ قلبش امید تو از دست نده من از تو بدتر بودم اما الان خوشحالم و وامیدوارهروز پیش مامان من خودشم تنهایی واسه شیمی درمان میره
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام
مادر منم مبتلاست و متاسفانه متاستاز زده به کبدش
لطفا پزشکشون رو بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
الهی شکر. خدا براتون حفظش کنه
Iran, Islamic Republic of
منم مامانم گرفته و جراحی شده البته در ناحیه آمپول واتر حالا فقط توکلمون بخداست ما هر کاری که تونستیم براش انجام دادیم فقط خدا باید به تمام بیماران نگاهی مضاعف کنه
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیزپدرتونو کجا عمل کردیدممنون میشم اگه آدرس این دکترو بهم بدید
دکتر نگهی بیمارستان رسول اکرم کارش هالیع اول خدا بعد دکتر
Iran, Islamic Republic of
دکتر عبدلحمید چاوس روبروی بیمارستان امام خمینی منم عمل ویپل کرده خدارا شکر ۲ساله خوب شدم
France
سلام ببخشیدمریض حالشون خوبه ان شاءالله
دانیال مطلب زاده
Iran, Islamic Republic of
با آرزوی شفا برای عزیزتون، دکتر نجات الهی یکی از بهترین و دلسوزترین پزشک بیمارستان طالقانی که می تونید ازشون کمک بگیرید، ایشون یکی از بهترین های جراحی عمل ویپل هستند
Iran, Islamic Republic of
پدر من هم امروز عمل ویپل انجام داد دکتر که خیلی راضی بود اسم دکترش دکتر منصور یزدان بد بود خدا کنه که عمل جواب بده
Iran, Islamic Republic of
سلام خیلی خوشحال شدم ازاین نظر وحال پدرتون ایشاله همیشه سلامت باشن سوالی که ازتون داشتم اینکه پدرتون بعداز جراحی شیمی درمانی شدن یانه
Iran, Islamic Republic of
سلام پدرشماکجاودرکدام بیمارستان عمل کرده اسم دکترش چی بود
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنم بگید کجا عمل کردن؟
Iran, Islamic Republic of
بریداصفهان دکتربحرینی
Iran, Islamic Republic of
سلام بیمارستان لقمان حکیم دکتر حسن پیوندی
Iran, Islamic Republic of
سلام میشه بگید پدر شما وزنشون چند کیلو بوذ _آخه این عمل بستگی به جثه و توان بدنی هم داره خیلی ممنون راهنمایی کنید مارو
Denmark
کجا جراحی شدند اسم پزشک لطفا
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفاً راهنمایی کنید که کجا و پیش کدام دکتر عمل جراحی بشه
France
سلام حالتون خوبه ...پدرتون حالش خوبه ان شاءالله ؟
Iran, Islamic Republic of
سلام کدوم شهر و پیش کدام دکتر عمل کردین؟
Iran, Islamic Republic of
سلام کجا عمل کردین
Iran, Islamic Republic of
سلام .خدا را شکر که پدرتون خوبه و در کنارتونه .یه سوال داشتم و اون اینکه چه نوع توموری داشتن؟ ایا به کبد هم سرایت کرده بود ؟ و پیش چه دکتری عمل کردن
Iran, Islamic Republic of
سلام.من هم با نظر شما موافقم
من پارسال بیمارستان امام دکتر علی جعفریان در تهران جراحی ویپل انجام دادم
خدا رو شکر خیلی سختی وعذاب کشیدم ولی الان خیلی خوب وعالی هستم
Iran, Islamic Republic of
حق با شماست خیلیا هستن که درست شدن البته زود هنگام تشخیص داده شده
ابوالفظل
Iran, Islamic Republic of
برای مادرمنم دعاکنید
مینا
Iran, Islamic Republic of
خدا انشالله به مادرتون به حق فاطمه زهرا شفا بده
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه‌ی شماعزیزان؛مادرمن یکسال پیش خارش عجیبی گرفتند درکل بدن؛بعدازکلی آزمایش وسونو وآندوسکوپی فهمیدن که سرطان لوزالمعده دارن؛بردیم تهران بیمارستان فیروزگر،جناب آقای دکتربقایی که ماها طول میکشه تابه کسی نوبت بدن؛دوروز بعدبه مادرم نوبت دادن وبستریشون کردن؛چهارروز بعد جراحی روشروع کردن؛۱۲ساعت توی اتاق عمل بودن؛دکتر خیلی ازعملشون راضی بودن؛بعدازاون شیمی درمانی وبعدهم پرتودرمانی شدن؛وبه لطف خداوند جواب داد؛الان هم هردوماه آزمایش دارن و برای یکماه دیگه سی تی اسکن،لطفا دعاکنید،هرموقع بدخوری میکنن معدشون دردمیگیره؛برای همه‌ی بیماران سرطانی آرزوی سلامتی میکنم؛؛ما شفای مامانمو اول ازخدابعدهم ازائمه‌ی اطهارگرفتیم؛بادل شکسته ازشون بخواهید دست رد نمیزنن،،قبل ازشیمی درمانی بردیمشون مشهد؛بستیم پنجره فولاد،مامانم الحمدالله خیلی اعتقادشون به ائمه زیاده ،تونستن شفاشونو بگیرن
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر ک مادرتون بهترند.عزیزم توده مادرتون چند سانتی بد و ت‌و چ مرحله ای تشخیص داده شد
ل. م
Iran, Islamic Republic of
پدر من الان سه سال درگیر این بیماریه . خیلی دل درد داره . بعد عملش خوب شد ولی دوباره درداش شروع شده خیلی هم سیگار میکشه
امیر
Iran, Islamic Republic of
پدر من سرطان پانکراس داشت . ۶ ماه بعد از عمل همه چیز خوب بود تا اینکه تب ولرز شدید گرفت وپس از بستری با انجام آزمایشات متوجه شدیم که به سیروز کبدی و آسیت ( آب اوردن شکم ) شده ، متاسفانه بعد از کمتر از دو ماه شمع زندگیش خاموش شد .
محمد
Romania
متاسفانه پدرم به این بیماری مبتلا شده و بعد از عمل جراحی به شدت ضعیف شد بطوری که میتوانم بگویم 80 در صد توان اولیه اش را از دست داد پزشکان غیر مستقیم اعلام داشتند بیماری کبدش رانیز تحت پوشش داده ،مراحل شیمی درمانی را شروع کردیم دو روز اول خوبه اما متاسفانه دوباره دردش شروع میشود تا جایی که پزشکان داروهای مخدر را تجویز کرده اند ، بدتر از همه اینکه به شدت اشتهای خود را از دست داده و مدام وزن کم میکند و روحیه ای ندارد ، از خداوند متعال برای همه بیماران سلامتی را آرزو دارم لطفا اگر کسی راههایی را برای بهبودی بد اشتهایی اینگونه بیماران را میداند راهنمایی کند/
صالح
Iran, Islamic Republic of
سلام
بابام همین بیماری داره لطفا راهنماییم کنه ممنون
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز پدر من سرطان ریه داشت خیلی بی اشتها بود چون ریه کاملا گرفته بود و کمبود وزن گرفته بود دکترا شیمی درمانی و تجویز نمیکردن..دوست بابام دکترتو المان پیشنهاد داد مجسترول یا جستیران وهر وعده دوتا مصرف کنه ..اینکارو کردیم پدرم قرار بود یکهفته بیشتر عمر نکنه ولی با این قرص شش ماه عمرکرد بعد سه ماه شیمی کرد
Iran, Islamic Republic of
دکترین پدرمن قرص سیپروهیپادین پیشنهاد کرد یکم اشتها بهتر شد ازدکترش سوال بگیر بعد که اجازه دادبهش بدین
Iran, Islamic Republic of
حالم از این بیماریی بهم میخوره .نمیخوام نا امیدتون کنم میدونم الان بعضیا مریض دارن و دارن این نظرو میخونن ولی اگه دکتر خیلی اصرار نکرد به شیمی درمانی .بیمارو اذیت نکنین .با شیمی درمانی هم اذیت میشن هم فایده نداره .ولی بازم اگه زیاد پیشرفته نشده بود و شیمی درمانی میکنین حتما هر سه وعده غذا بهشون بدید ونزارین ضعیف بشن چون شیمی درمانی خودش ضعیف میکنه مریضو .اگرهم سرطان به کبد سرایت کرد مریضو راحت بزارید و کنارش باشید.میدونم باورش سخته ولی این بیماری لعنتی به کسی رحم نمیکنه
ساسا
Iran, Islamic Republic of
امشب داییمو که یکسال درگیر این بیماری بود از دست دادم امیدوارم هیچکدوم از مریضا به اینجا نرسن و شفا بگیرند
بهار
Spain
منم ازین بیماری متنفرم چون برادرعزیزم و امیدواربه زندگیمو تا از پا درنیاورد ولکنش نشد. امیدوارم خدا ریشه کنش کنه
یاس
Iran, Islamic Republic of
به خاطر خدا بگید نشانه های مرگش چیه مادرم یک ساله درگیرشه الان خیلی درد داره هر چی میخوره بالا میاره
سجاد
Romania
درمان نداره این مریضی من 6 ماه شبانه روز مطالعه کردم فقط تو رو خدا اگه کبدشو گرفته شیمی درمانی روقطع کنین عذابش ندین
Iran, Islamic Republic of
نه توروخدانگو..باید یه کاری کرد،قلبم داره آتیش میگیره⁦😩
علی‌اکبر
United Arab Emirates
بدترین‌نشونه استفراغ وکمردردهست
درد دیده
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد
امام رضاخودش کمکتون کنه وهمه روشفا بده
نسیم
Germany
سلام، منم حدود سه ماهه که پدرم رو در اثر این بیماری از دست دادم، خیلی سخته..زندگی پر از آرامش و نشاطمون به یک باره بالا و پایین شد، پارسال همین وقتا بود که بابای نازنینم کمردرد داشت و بعد ختم شد به..شاید خیلی از شما دوستان که پیام منو میخونید عزیزتون درگیر این بیماری شده باشه، با تمام وجودم حس و حالتون رو درک میکنم، انشاالله عزیزتون شفا پیدا کنه. رای آرامش و استقامت همدیگه دعا کنیم
Iran, Islamic Republic of
سلام ، متاسفانه این بیماری ما رو هم خیلی غافلگیر کرد ، ستون زندگیمون مادرم بود که چهل روز پیش توی ۵۷ سالگی بر اثر همین بیماری در در مدت خیلی کوتاه از دنیا رفت ، من که دارم روانی میشم ، خدا من میفهمم شما چی میکشی ، خدا واقعا به هممون صبر بده
Iran, Islamic Republic of
صاحب زمان کمکتون کنه
روحش شاد
رنج دیده
Iran, Islamic Republic of
خدابیامرزه
پناه به الله شفای همه بیمارا ازجمله مادرم
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
اصلا نگران باشید اگه فقط پانکراس باشه الان پدرشوهر من چهار سال بعد از عملش کاملا سالمه.
مهراب
Iran, Islamic Republic of
سلام پدر ما هم همین بیماری رو داره بعد از عمل ویپل ما از بره موم واب لیموی طبیعی و لیمو عمانی واب هویچ استفاده میکنه
س خ
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا اگه فقط پانکراس رو گرفته میشه امید به بهبود داشتپ
سجاد
Romania
بخدا درمان نداره این بیماری با عمل شاید بجای 6 ماه 2 سال با درد کنارتون باشه مادر من 15 روزه از کنارمون رفته همه کار واسش انجام دادیم که الان میگم کاش عذابش نمیدادیم کاش خونه کتارمون بود فقط بهش مرفین میزدیم
Iran, Islamic Republic of
امام حسین صبرتون بده
خیلی سخته
Iran, Islamic Republic of
سلام من ۴۷سالمه سر پانکراس درگیر بود دکتر نعمتی هنر و نصیرفخار باهم در کسری عمل کردن ۸۰روز پیش و یک ماهه که توسط پروفسور امامی هرمون درمانی میشم توکل بخدا روحیه و تغذیه مهمه و رفتار مناسب اطرافیان انشالله همه شفا پیدا کنن واسه منم دعا کنید
لیلا
Iran, Islamic Republic of
فقط شما امید دادی
ممنون
Sweden
کسایی رو در طی مدتی که تحقطق کردم دیدم که این عملو انجام دادن و الان ۷ ساله دارن زندگیه نرمااشونو میکنن.فقط باید پیگیر باشید و مرتبا چکاپ کنید.خدا مریضتونو شفا بده
Razie
Germany
پدر من هم ابان ۹۴ جراحی کردند وعلیرغم جراحی سخت و پرخطری که پشت سر گذاشت خداروشکر تا الان مشکلی پیش نیومده
Iran, Islamic Republic of
پانکراسش خوش خیم بود یا بدخیم بود؟
Iran, Islamic Republic of
آخه مادرم‌من هم سرطان پانکراس گرفته😔
Iran, Islamic Republic of
چه خوب ایشاله همه مریضا حالشون خوب شه وشفا پیدا کنن خیلی امیدوارشدم پدرمن فقط سر پانکراسشونه که بیست روزه جراحی کردن ولی خیلی دردوسنگینی وسوزش سر معده دارن می خواستم ببینم پدر شوهرتون با این دردای بعداز عمل چطوری مدارا کردن وتا چند وقت ادامه داشت ممنون
Iran, Islamic Republic of
شمارو به خدا شماره یا ادرس دکترش و بهم بدین
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
پدر بزرگ من هم سرطان پانکراس داره. سیگار هم نمیکشه اما نمیدونم چرا مبتلا به این سرطان لعنتی شده.چند روز دیگه قراره عمل بشه ... توروخدا دعا کنین خیلی سخته. ممنون.
Iran, Islamic Republic of
نترس داداش خدا بزرکه منم ۲سال پیش عمل ویپل شدم خداراشکر خوب شدم توکل کنید انشالاه تمام مریضهارا شفا بده
یاس
Iran, Islamic Republic of
مادر من هم درگیر این سرطانه خاهشا علاییم مرگ را دراین سرطان اگه کسی تجربه دا ره بگه
خیلی درد داره الان هر چی میخوره بالا میاره
Iran, Islamic Republic of
جراحی نکنین فقط داروی گیاهی بدین امیوارم انشاالاه خوب میشه
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام
مادر منم سرطان پانکراس داش دکترا ۲۰روز فرصت داده بودن ولی اون روحیه ای که ب مادرم دادیم و درمانایی رو ک روش انجام دادن تونست نزدیک یک سال و نیم زنده بمونه این اواخرم دیگه مث قدیما خیلی خوب شده بود ولی نمیدونم یهو چی ش مارو ترک کرد
مادرم روحت شاد خیلی زود رفتی
H
Iran, Islamic Republic of
سلام
علایم پایانی این بیماری کاهش وزن شدید می باشد و در انتها همراه با تورم پا یا شکم می باشد
Fatemeh
United States
ميشه تو ايميل يه شماره چيزي بزارين مطمئني كه تورم پا و تورم شكم علايم فوت اين بيماريه بعد اينكه اين علايم رو ديديم بد چن وقت فوت ميكنند؟؟؟؟؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام میشه بگین بعد از شیمی درمانی امکان جراحی واسه این بیماری هست
سجاد
Romania
ته فقط جلو رشد سریع رو میگیره فقط از لخته شدن خون بترسین حتما تحرک داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
وروحش شاد
صاحب زمان شفای همه بیمارا با شفای مادرم
داریوش
Iran, Islamic Republic of
سلام عموی من هم دچار این بیماری شده توده سه سانتی در تنه پانکراس داره خیلی درد داره الان تو کرج شیمی درمانی میشه خواهشا جراح خوب معرفی کنید تو تهران و کرج واسه عمل پانکراس
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر محمدرضا کلانتر معتمد میتونه بیمارستان بهمن و خاتم الانبیا هست
ندا
Iran, Islamic Republic of
سلام میخواستم بپرسم سرطان پانکراس خوش خیم و بدخیم داره ؟
حسینی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اره این بیماری در 85% خوش خیم هست که با جراحی مانند سایر کیست ها برداشته میشه و هیچ مشکلی هم نداره
Iran, Islamic Republic of
چقدر پیامتون انرژی مثبت داشت💚
Iran, Islamic Republic of
سلام۰۰۰بله فقط تنهاجراح حاذق سرطان پانکراس پروفسورمحمدرضاکلانترمعتمدی هستندپدربنده هم ازبیمارای ایشونند۰۰۰کارشون فوق العادست
Razie
Germany
پدر من رو دکتر محمد جعفر ملک در بیمارستان بانک ملی جراحی ویپل کردند. الان دوسال میگذره و مشکل خاصی نداره. ایشون طی دوماهی که پدرم بستری بودن روزی دوبار میومدن و ویزیت میکردن پدرم رو. واقعا از زحماتشون ممنونم مثل سایر پزشکان پول دوست نیستن و با ایمان و معتقدند.
پس از جراحی پیش انکولوژیست های متعدد رفتیم همه از نتیجه جراحی شگفت زده بودند و میگفتند بسیار تمیز و خوب جراحی شده
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز میشه آدرس دقیق و شماره تلفن دکتر رو بگید ، پدرم خیلی عذاب میکشه
Iran, Islamic Republic of
پدر من هم متاسفانه درگیر این بیماری لعنتیه و خیلی درد داره ، تهران دکتر شهرام نظری رو بهمون معرفی کردن گویا خیلی متبحرن ولی متاسفانه تو بیمارستان خصوصی عمل میکنن ک هزینه ش برای ما خیلی بالاست😢😢😢😢😢
Iran, Islamic Republic of
دکتر محمدمظفر توبیمارستان دولتی شهدای تجریش هستن کارشون فوق العادست پدرمو جراحی ویپل کردن خیلی دقت وحساسیت قبل وبعداز عملشون بالاست
Sweden
بیمارستان فیروز گر دکتر منصوریان. هزینشم خیلس کم
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعود بقای‌ در تهران‌ هست
شیما
Iran, Islamic Republic of
پدرم درگیر این بیماریه دیشب فهمیدیم دارم دیونه میشم برا سلامتی پدرم دعا کنید
رزا
United States
شما را به خدا قسم می دهم برای تنها برادرم و امید خانواده امان دعا کنید قرار است دو هفته دیگر عمل شود
Iran, Islamic Republic of
الله کمکش کنه ایشالا
خداشفا بده همه رو
حامد
Iran, Islamic Republic of
سلام مادر من مبتلا به این بیماری لعنتی شد کمتر از شش ماه مادرمو ازم گرفت ولی امیدتون به خدا باشه خیلی ها هم خوب شدن خدایا همه مریضارو شفا بده
Naser
Iran, Islamic Republic of
خدا شفاش بده ان شاء الله
به حق دل پر از انتظار صاحب الزمان .
Iran, Islamic Republic of
خدا به همه صبر بده
مرضیه
Romania
مامانم منم سرطان داره رسیده ب کبدش فقط بهمون شیمی درمانی پیشنهاد دادن اخ خدااا دارم خفه میشم
مرصیه
Iran, Islamic Republic of
طب سنتی میگن خوووبه
Romania
امیدوارم خدا همه بیماران رو شفا بده ...بنده طبق آخرین تحقیقات که انجام دادم خوردن سوسیس...همبرگر...کالباس...گوشت گوساله...سیگار...بستني...و مهم ترین عامل آب یخ از عوامل بیماری محسوب میشه...مسواک زدن دندان روزی سه بار خطر ابتلاء به بیماری رو کاهش ميده
United Arab Emirates
آره طب سنتی اسلامی خوبه حتی یک مورد هم داشتن که سرطان پانکراس خوب شده ولی پزشکا بشدت مخالف طب سنتی هستند ،الان پدر من هم درگیر این بیماری هست و طب سنتی رو شروع کردن ...دعامون کنید
سجاد
Romania
توروخدا عذابش ندین درمان رو قطع کنید
زهرا
Iran, Islamic Republic of
سلام زن داداشم این بیماری رو داره همش 27سالشه فعلا مرحله نمونه برداری برای عمل دارم دیوانه میشم ترو خدا دعا کنید
Iran, Islamic Republic of
سلام من مادرم حالش خوب بود ، بعد از نمونه برداری تا جوابش بیاد رنگش زرد شد کلیه هاش از کار افتاد وکمتر از ۱۰ روز از دنیا رفت ، تو رو خدا جواب نمونه برداری رو زود بگیرید ، و اگه مطمئنید این بیماری رو داره زود از دکتر بخواید عمل بشه تا دیر نشده ، مادر ما متاسفانه به اتاق عمل نرسیدن . خدا شفا بده ان شاا...
Iran, Islamic Republic of
دکتر نجات اللهی در بیمارستان طالقانی دکتر متبحری در این عمل هستش
ترنم
Iran, Islamic Republic of
خدا از اين دکتر راضي باشه ايشون توده بدخيم زن داداشم با شرايطي که همه دکترها جواب کرده بودن برداشتن .عزيزان بيمارتون حتنا پيش اين دکتر بريد
Iran, Islamic Republic of
لطفا آدرس کامل دکترو بدین
آذر
Iran, Islamic Republic of
لطفاآدرس دکترروبدین
علی رضا کمار
Germany
پدر من در تاریخ 15 فروردین درد شدیدی در ناحیه شکم و دنده پیدا کرد و بعد از بستری شدن در بیمارستان در تاریخ 20 فروردین به علت آب آوردن شکم و افزایش قند خون450 رسیده بود ناگهان در گذشت.پدر من هیچ نوع بیماری نداشت.دلیل فوت چه میتواند باشد.
Iran, Islamic Republic of
سلام منم پسر عموم این مریضی را گرفته قرار بود جراحی بشه اما دکترش گفت باید سه ما شیمی درمانی بشه اولین جلسه شمی درمانی کردیم حالش خیلی بده هر چی میخوره بالا میاره تو راخدا اگه کسی راهی بلده به ما بگه دارم دیونه میشم
Romania
پدر من بهمن متوجه این بیماریش شدیم . اون موقع توده ۴ سانتی در پانکراس بود و ۱۷ میلیمتر از کبد رو درگیر کرده بود. به ما کفتن ۶ ماه طول عمرشه چون توده وحشیانه رشد میکنه . اما الان خدا رو شکر بعد از ۵ ماه توده فقط یه سانت بزرگ تر سده و چند میلیمتر بیشتر تو کبد بزرگ شده . شیمی درمانی میتونه کنترلش کنه ولی راهکار اساسی جراحیه . که دکتر نیک اقبالیان در سیراز استاد این عمل هستن.
Razie
Germany
نگران نباشید بالا اوردن و تهوع از عوارض شیمی درمانی هست. سعی کنید خوراکی های مقوی بهشون بدین
Germany
میشه کسی توضیح بده بعدازعمل ویپل بیارچطوره .چه اتفاقی میفته؟
قاسم
Germany
مادر منم سال 93 به این بیماری دچار شد این بیماری تا موقعی که کاملا منتشر نشده باشه درد ش شروع نمیشه تمام این علایم و نوع دردهایی که گفتین بین همشون مشترکه و بیش از 8 ماه طول نمیکشه و البته شیمی درمانی برای کاهش درد خیلی خوبه ،اینقد دردمیکشن که مطمئنم خدا هشون رو می آمرزه
سمیه
Germany
سلام
شوهرخواهرمن هم درگیراین بیماری شده،دیروزجواب نمونه برداریش اومدش،توموربدخیم،البته فقط پانکرانسش درگیرشده
دکترشون آقای پرفسور امیرهوشنگ علیزاده هستن
بیمارستان فوق تخصصی امیدتهران
Iran, Islamic Republic of
من عمل ویپل انجام دادم فقط بگم عمل سختی هست ولی توکل به خدا و روحیه عالی همیشه باعث درمان میشه الان دوماهه عمل کردم داخل میدهم توده داشتم با مايکريو سوزوندم فقط توکل به خدا دکتر من دکتر جعفریان بیمارستان امام خمینی عالیه من بعد از پانزده روز غذا رو شروع کردم الان به خواست خدا خوبم فقط به. خدا قسم میدم شما رو که تا می تونید حرفه ای امید بخش بزنید هی دل ما رو خون نکنید بیمه با بیمار فرق میکنه یا با عمل زانو میگیره بعد همش بگیم زانو کشنده است عمر دست خداست
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان. با همتون همدردم. من مادرم ۶۰ سالشه، تومور در سر و تنه پانکراس داره که اوایل با زردی شروع شد و الان بعد از گذشت ۵ ماه و انجام ۴ جلسه شیمی درمانی سرطان متاستاز داشته متاسفانه و به کبد و کمرش سرایت کرده، دکتر گفت اصلا به عمل فکر نکنید، فقط شیمی درمانی. برای عزیزانی که عزیزشون رو از دست دادن، آرزو میکنم جاشون توو اون دنیا خوب باشه و با این دردهایی که کشیدن گناهاشون پاک شده...مادرم روزی دو تا داروی مسکن قوی میخورن ولی هنوز درد دارن...لطفا توروخدت عاجزانه خواهش میکنم براشون دعا کنید...به امید شفای همه مریضا و صبر برای خانواده های بیماراتگن
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
خدا انشالله هیچ کس رو دچار این بیماری نکنه متاسفانه بد نوع سرطان شناخته شده که تو مراحل اولیه قابل تشخیص نیست
امیدتونو هیچ موقع از دست ندید توکل و توسل به ائمه علیهم السلام فراموش نکنید
سارا
Iran, Islamic Republic of
سلام
من از دو ماه پیش تا الان 4 یا 5 بار پیش اومده که ناگهانی درد شدید و مبهمی به مدت حدود ده دقیقه در پشت معده داشتم. و خیلی ناگهانی خوب شده و راحت شدم. نمیدونم علتش چیه. علائم دیگه ای ندارم. سوزش نیست فقط درد شدید و مبهمه. میشه بگید که علائم این بیماری درد با فاصله حدود دو هفته هست یا نه؟
سعیدی
Romania
سلام مادر من دوماه هست که متوجه شدیم اولش مدفوع سفید، علائم یرقان و تهوع داشت با سونوگرافی، آزمایش خون ، اندوسونوگرافی و سی تی اسکن معلوم شد که در سر پانکراس تومور داره
در بیمارستان امام خمینی توسط دکتر دشتی جراحی شدن بعد از ۲۰ روز جراحی حال عمومی خوب هست فقط یک مقدار غدد لنفاوی را درگیر کرده و قرار هست از هفته دیگه شیمی درمانی زیر نظر دکتر شاهی شروع کنیم
امیدمون بخداست ان شاالله که پاسخ بده
در مورد این مریضی اگر شرایط جراحی را داشته باشه دو نظر هست عده ای از اطبا که بیشتر مشمول آنکولوژی ها هستند اعتقاد به شبمی درمانی اولیه و بعد از کوچک شدن تومور و مشخص شدن رفتار کانسر عمل را بررسی می کنند
و عده ای اعتقاد به جراحی دارند و بعد شیمی درمانی
با پیگیری که کردم روش دوم را انتخاب کردیم فقط تیم جراحی بسیار مهم هست
حالا کسی اگر شرایط ما را داشته لطفا از این به بعد راهنمایی کنه در مورد شیمی درمانی و شیوه های نوین درمانی . . .
Romania
حتما برو دکتر شاید خدا خواسته کمکت کنه که یه علائمی رو داره لهت زودتر نشون میده ‌...حتما پیگیر باش
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
سلام. ما تقریبا دوهفتست فهمیدیم مادرم توده سر پانکراسشه. آوردیم تهران. بیمارستان امام خمینی. دکتر طولابی با نظر دکتر دشتی پیشنهاد عمل دادن. گفتن بعد از تعطیلات عید بیایم واسه عمل. گفتن خداروشکر وضعیت خیلی بد نیس. ولی خیییییلی نگرانم😭توروخدا جواب بدین آیا مادرتون خوب شدن؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سلام حال شماخوبه ....مریضتون خوبن ان شاءالله
France
سلام امیدوارم حال مریضتون خوب باشه ...خواستم ببینم چیکارکردین برای شیمی درمانی..ممنون میشم یکم راهنمایی کنین
م.ح
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این بیماری درمان نداره .من پدرمو در کمتر از سه ماه از دست دادم.همدرد همگیتونم .خدا به ههمون صبر بده.از لحظات پایانی لذت ببرید .عزیزانتون رو با درمان اذیت نکنید
Russian Federation
سلام من 33سالم مبطلاع هستم
Iran, Islamic Republic of
من مادرم عمل ویپل کرده خداروشکر متاستاس نکرده بود جایی از موقعی که عمل کرده هر روز دارم بهش انواع داروی گیاهی از قبیل افسنطین و هل و میخک و بره موم و سیاه دانه با عسل میدم و تا الان که ۴ ماه میگذره از عملش مشکل خاصی نداشته چون سنش بالا هستش ۷۳ سالشه و ۴۰ کیلو وزن داره نمیشه شیمی درمانی بشه . ولی تا حالا که خوبه خداروشکر
لیلا
Iran, Islamic Republic of
سلام مادر منم درگیر بود البته در سر پانکراس ..دیروز عمل ویپل شد و الانم در ای سی یو هستش و وضع عمومی خوبی داره ...اگر زود تشخیص داده بشه و شرایط عمل داشته باشه قابل درمان هست ..نگران نباشید
گلی
Iran, Islamic Republic of
سلام
خواهش می کنم در این مورد عمل مادرتون به ما بیشتر اطلاع بدین. ما هم بیمارمون در همین بیمارستان توسط دکتر میرشریفی و دکتر فخار عمل شده خیلی نگرانیم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام.پدرمن هم اواخر مهر سال گذشته مبتلا به سرطان پانکراس شدند.متاسفانه به دلیل رشدزیاد توده دکترجراح نتونست توده روبرداره.فقط شیمی درمانی تجویز کرد .همه چیز خوب داشت پیش میرفت که عید امسال شکم پدرم آب آورد ومتاسفانه بعد در اردیبهشت امسال فوت کردند.اززمان تشخیص تا لحظه مرگ کمتر ازهشت ماه طول کشید.اما اینم بگم پدر یکی از دوستان نزدیکم اونم مبتلا به سرطان پانکراس شده.توده رو هم نتونستندبردارند اما الان پنج ساله بااینه هشتاد سال سن داره هنوز زنده است.امیدتون به خداوند باشه.اوست مالک حقیقی
S H
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت دوستان من تقریبا از ده دوازده سالگی شکم درد داشتم که هر یکسال یا سالی دو سه بار این درد رو داشتم اون موقع پیش بهترین دکترهای گوارش میرفتم که تو سونو گرافی وچند بار اندوسکوپی چیزی نشون نداد ودکترها میگفتند التهاب معده هستش و بلاخره بهد از چند سال رفتم پیش دکتر اعصاب گفت که عصب شکمی هست که با چند بار ویزیت و خوردن داروهای اون تقریبا ده سالی خوب شدم ولی دو ماه پیش درد خیلی شدیدی در شکمم بروز داد که حتی مورفین هم تاثیر نکرد سونوگرافی کردم گفتن کیست سر پانکراس که تو سی تی اسکن هم همون رو نشون داد بعد تو اومدم تهران تو کلینیک مسعود دکتر باقری ازش دوبار نمونه برداری (اندوسونوگرافی) کردن گفتند که کیست کلسسفی کاسیون که هیچ نوع سلول بدخیمی نداره الان هم دکتر میگه اگه درد داره باید جراحی بشه تورو خدا اگه کسی در این مورد اطلاعاتی داره راهنمایی بکنه خیلی میترسم چون من همش سی سالمه ازدواج هم نکردم تو رو خدا کمکم بکنید
Romania
واقعا خدایی هست
داریوش
Germany
سلام.ناراحت نباش کیستهای کلسیفیه پانکراس خوش خیمندو سرطانی نیستند.با عمل درمان میشه.مثل کیست در هر جای دیگه بدن هست
S H
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت آقای داریوش
ببخشید شما از کجا میدونید که جراحی کیست خوش خیم سر پانکراس راحت تره لطفا راهنمایی کنید تو رو خدا
Razie
Germany
توده ها دو نوع هستند نوع خوش خیم با جراحی کاملا از بین میره پس نگران نباشید.
نوع دوم کمی سخت تره چون دیگه بهش سرطان گفته میشه. و درمانهای خاص خودشو شامل جراحی و شیمی درمانی و پرتو درمانی داره
مرضيه
Romania
سلام..الهي راهكارهاي اميدبخشي براي اين سرطان كشف بشه..مادرمن بعد از ٢/٥ عمل ويپل سرطانشون به كبد زده و بركشته.الان اوضاع خوبي نداره متاسفانه .مي خوام بدونم اگر عمل نمي كرد و فقط شيمي درماني و راديو تراپي مي كرد طول عمربيشتري مي داشت؟
الهه
Iran, Islamic Republic of
پانکراس درمان ندارد بابای منو برد
حسین
Germany
پدر نازنین من بعد از یک سال جنگیدن با این بیماری دیگه نتونست دوم بیاره از 80 85 کیلو شد 40 استخون یک سال دکتورا گفتن هی شیمی در مانی هی پر تو درمانی تازه یک کیسه شیلنگ از سر کیسه صفرا اویزون بود تو ای یک سال که ترشه وارد خون نشه خلاصه به ما گفتن بهترین دکتر بیمارستان توی شیراز ما دو ماه بردیمش شیراز دوتا عمل انجام داد سه تا بیمارستان چرخیدیم اخر بیمارستان پیوند ابو علی سینا که تازه تاسیس بود عمل شد نیرو پرسنل به اندازه کافی نداشتن هنوز عمله بنا کچ کار رفتو امد میکرد تو ای سی یو نمیدونم ای تی یو همه جا عفونت پخش بود عمل بابای ما خوب بود دو هفته هم از عمل گذشت بهوش امد راه میرفت با کمک دستشوی اینا تا یهو گفتن مرخص ببرینش حالا نه از مایشی نه عکس برداری هیچی ما امدیم دوروز بعد از شدت عفونت فوت کرد عفونت کلیشو از کار انداخت بعد کما بعد تنفس و قلب البته هنوز نمیدونم خودشون دستگاه رو قطع کردن یا خود بابای نا زنینم طاقت نیاورد کشتنش وگرنه ورزشکار بود تمام کوهای ایرانو فتح کرده بود شنا گر بود نه سیگار نه مشروب بدن پاک پاک تو سن 68 سالگی عین یه شمع اب شد خاموش شد الان چهار هفتس از رفتنس میگذره و من همچنان دارم دنبالش میگردم واقعا باورم نمیشه لعنت به این روزهگار
Turkey
مادر من سرطان پانكراس داره و درد شديدي داشت كه به كبد هم زده بود بعد از دو جلسه در شيمي درماني در بيمارستان اتيه به اي سي يو رفت كه وضعتش بدتر شد دكترها ٤٨ ساعت بهش وقت دادن بعد ما با جت امبواانس هواي به بيمارستان امريكاي در تركيه اوريم بعد از يك هفته به هوش كامل امد الان ٦ جلسه هست تو تركيه درمان ميشه كه الان كبدش تقريبا درمان شده و واسه دردش يك چسب به پشت گردنش زدن اصلا درد نداره وضعيتش الان خوبه متاسفانه تو ايران از اون چسبها نيست و دكترها اميدوارن كه خوب ميشه
محمد شیرعلیان
Turkey
با سلام و ارادت ، مادر من وضعیت مشابهی مثل مادر شما دارند ، اگه میشه در مورد تجربه خودتون در درمان در بیمارستان آمریکایی ترکیه با من صحبت کنید ، خیلی ممنون
Iran, Islamic Republic of
میشه لطف کنید یه شماره یا راه ارتباطی خودتون رو بزارید باهاتون صحبتی کنم خیلی خیلی ممنون میشم اگه این لطف رو کنید
Iran, Islamic Republic of
خوش به حالتون چقدرهزینه دادید دکتر واسم بیمارستان چی بود
بهنام
Iran, Islamic Republic of
سلام.اخیرا یکی از عزیزان بنده نیز درگیر این بیماری شدن و جای بسی تأسفه در تهران علیرغم اینکه ایشان به پزشکان متخصصی مراجعه کرده بودند بیماری ایشان را دیر تشخیص دادند و در نهایت پزشکی عمومی علائم را تشخیص دادند.اما یک پزشک در تهران نهایتا ایشان را به تیم پزشکی در شیراز معرفی می‌کند و چند روزیه عمل کرده و حتما در خصوص پزشک ایشان در شیراز دکتر نیک اقبال نیا که انسانی دوست داشتنی هست تحقیق کنید.ایشان با تیم پزشکی به اتاق عمل رفتند و جای تاسفه در تهران ایشان حدود ۱۵ کیلو وزن کم کردند و زردی ایشان به بالای ۱۵ رسید و پزشکان دیر تشخیص دادند و در شیراز این تیم پزشکی اول سعی کردند مشکل زردی ایشان و تقویت جسمی را انجام بدهند و بعد از اینکه زردی به زیر ۵ رسید ایشان را عمل کردند و امیدوارم نتیجه بخش باشد.بر خود لازم دانستم دکتر نیک اقبال نیا در بیمارستان مرکزی یا ام آر آی شیراز را خدمتتون معرفی کنم و با کمترین تحقیق در اینترنت سوابق ایشان را می‌بینید.با آرزوی سلامتی و شفای همه بیماران
ایوب
Germany
سلام.امیدوارم همه ی کسایی‌که عزیزشون مبتلا به این بیماری هست،هرچه زودتر شفا بگیره.دوستان تا جایی که من اطلاع دارم.فعلا راه درمانیه بهتری نسبت به اونایی که قبل بوده کشف نشده.بهترین راه برای کاهش درداستفاده از مسکن مورفین.و پوزیشن به حالت سجده هست.یعنی بیمارتون رو به حالت نشسته دراورید و با جند بالش حمایتش کنید که به طرف جلو خم بشه.و در صورت امکان درهمون حالت بخوابه.حتما خودتون متوجه میشید که دردش کمتر میشه و حتی میتونه بخوابه.حالت دزار کشیدن شدت درد رو بیشتر میکنه.
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
مادر شوهرم از خرداد با علایم زردی پوست متوجه بیماریش شدیم که دکترش جراحی کرد و راه صفرا رو بازکرد متاسفانه چون پیشرفته بود نتونست کاری بکنه شیمی درمانی هم گفت جواب نمیده فقط مسکن درمانی میشه تا امروز با این بیماری دست و پنجه نرم میکنه افسردگی شدید گرفته و حالش خوب نیست برای شفای تمامی مریضان دعا کنید
Razie
Germany
دوستان عزیز نظراتتون رو خوندم خیلی ها ناامیدی میدن. اما من اومدم امیدواری بدم. پدر من شهریورماه بود که متوجه بیماریش شدیم دکتر محمدجعفر ملک در بیمارستان بانک ملی تشخیص سرطان پانکراس دادن و پیشنهاد جراحی ویپل دادند و بسیاااااار پیگیر و مصر بودن برای جراحی. چون پدرم از جراحی وحشت داشت ولی ایشون تونست پدرم رو راضی کنه و جراحی سنگین با موفقیت انجام شد فقط مشکلات بعد از عمل پیش اومد مثل خونریزی داخلی و بعد از اون عفونت شدید که منجر به تب و لرز میشد و در اخر مسدود شدن مجرای صفرا . یعنی وضعیت پدرم طوری بود که بعد از دوماه توی ای سی یو بودن برای فوت و راحت تر شدنش د عا میکردیم چون وضعیت خیلی بدی داشت . اما با توکل به خدا و پیگیری های دکتر ملک و ویزیت های هرروزشون بالاخره موفق شد این بیماری رو شکست بده و الان دوسال میگذره و پدرم بدون هیچ مشکلی زندگیه عادیشو داره. و هرماه پیش پزشک انکولوژیست میریم برای چکاپ که خدای نکرده برگشت نکنه هر پزشک انکولوژیست که مراجعه کردیم از نحوه جراحی پدرم خیلی راضی بودن و میگفتن بسیار تمیز و خوب جراحی شده.
اینا رو گفتم که ناامید نباشید. چون من یه زمانی بود از شدت ناامیدی و دردی که پدرم میکشید دعا میکردم زودتر فوت کنه تا حداقل دردنکشه . اما خدا خیلی بزرگتر از اون چیزیه که فکر میکنیم
Iran, Islamic Republic of
سلام پدرشماچندسالش بودآیاکبدشم درگیرشده بود
سارا
United Arab Emirates
سلام میشه بگید باباتون. چند کیلو بودن
س ا
Iran, Islamic Republic of
با سلام پدر من هم همين بيماري رو گرفتن فروردين ماه امسال متوجه شديم 74 سالشه و وزنشم از جووني كم بوده پيش بهترين دكترهاي مشهد برديم و همه اونها گفتن كه ايشون ديگه اخرشه و نه شيمي درماني و نه عمل هيچكدوم جواب نميده و اين اساتيد با توجه به شدت انتشار و مرحله چهار سرطان بودن بهترين راه حل رو در اين ديدن كه بيمار اذيت نشه و با عمل طول عمر با توجه به سن پايين مياد چون لوز المعده درجاي از بدن قرار داره كه عمل و شيمي درماني خيلي سخت انجام ميشه ما عملش نكرديم اما براي تقويت روحيه اش هفته يك بار شيمي درماني ميشه نه موهاش ريخته و نه وزنش پايين اومده تازه وزنشم زياد شده خوب غذا ميخوره و خيلي حالش خوبه بعد شيمي درماني حالش خيلي خوبه و تمم آزمايشاتشم خوبه خواستم بگم بهترين درمان براي اين عزيزان با توجه به نوع سرطان عمل نيست و تنها شيمي درماني براي جلوگيري از شدت بيماريه مهمه و دادن روحيه و مقاومت بيمار و اميد به خدا اين دفعه كه بيمارمون رو برديم مشهد پيش همون دكتر هنوز باورش نميشد كه زنده است و ازاينكه مريض هنوز سرحال و داره كار ميكنه كارهاي سخت بسيار متعجب بود زياد بروي بيمارتون نيارين كه بيماريه خطرناكيه براي همه بيماراتون دعا ميكنم و براي بيمارما هم دعا كنيد
S H
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت Razie
کیست خوش خیم سر پانکراس چه جوری جراحی میشه
امير
Iran, Islamic Republic of
عزيزان چند روزي ميشه سرطان پانكراس مادرمو تشخيص دادند ،خيلي ضعيف شده ،٦٥سالشه،فقط پانكراسشه،خيلي درد دل داره، واقعا فلبم بدرد امده ،نميدونم چيكار كنيم ،اراك هستيم ،اگر كسي ميتونه ترو خدا راهنمايي كنه
سید
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیزم درکتون میکنم و میدونم چه حالی دارید خودمم رنج شماروکشیدم و با کلمه کلمه هاتون اشک ریختم...همه دکترا میگن سرطان پانکراس لاعلاجه ولی قدرت خدابالاتره .توکلتون بخداباشه اون بخادمعجزه میکنه...خدابه همه مریضاتون شفای عاجل عنایت کنه.منم یک ساله مادرمو بخاطر این مریضی ازدست دادم.امیدتون بخداباشه...از خدابخوایم راه درمان این درد لعنتی کشف بشه همینکه یک نفرم درمان بشه روزنه امیده برا بقیه
محمد
Iran, Islamic Republic of
مادر من ماه بهمن پارسال درگیر شد الان دیگه مادر ندارم این لعنتی مادرمو در 55 سالگی ازم گرفت جلو چشمام جون داد خدا خدا خاک توسرم .
Iran, Islamic Republic of
جراحی ویپل انجام بدین اصفهان پیشه دکتر طباطبایی اگربدخیم هست پیشه دکتر خانی انکولوژیست بسیارعالی
امیر نوروزی
Netherlands
بیا تهران بیمارستان فیروزگر دولتی با دفترچه پیش دکتر فرهاد زمانی متخصص گوارش (خدا پدرشو بیامورزه )اینم شمامرمه اطلاعاتی خاستی زنگ بزن راهنماییت کنم 09336813550
Iran, Islamic Republic of
میشه لطفا یه دکتر خوب تو تهران برای عمل جراحی ویپل معرفی کنین
Iran, Islamic Republic of
دکتر جمال اخوان مقدم
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام..پدر من تومور پانکراس داره همه دکترا قطع امید کردن همه شهرهارو براش دکتر گرفتن جواب خوب ندادن حالا الان داریم مورفین بهش میزنیم و چند روزیه داره تب سنتی درمان میشه که تا خدا ببینیم چی میخواد ولی خدای هم خودش داره آب میشه هم‌خونواده😢😢😢😢😢
Iran, Islamic Republic of
سلام
اذان ميگن ودلم واقعا گرفته.دارم داغون ميشم بخاطربابام.اين بيماري روداره شيمي درماني كردوكاملا ناتوان شده.شب تاصبح ازدردبيداره.براش دعاكنيد
حمید
Iran, Islamic Republic of
سلام .بیمار سرطان پانکراس پدرم هست .از زردی صورت و چشمش تا ادرارش شروع شد الان یک هفتس اومدیم بیمارستان دوروز پیش بعداز سومین ازمایش وبرسی دکترش به من گفت سرطان .هیچ وقت فکرشو نمیکردم الان فقط دنبال درمان با هر هزینه ای التماس میکنم پیش درگاه خدا یه فرصت بده تو شیمی درمانی دوام بیاره الان ساعت ۴ صبحه خابم نمیبره من بیمارستانم کنارم خابیده خیلی موقعیت سختی دارم حاضرم جوانیمه بدم باورش سخته برام خودمم سیگاریم از فردا پیشنهاد بدم با هم قطع کنیم سیگاررو نمیدونم دیگه چی بگم ای خدا
s
Iran, Islamic Republic of
حافظ‌وظیفه‌ی‌تو‌دعا‌کردن‌است‌وبس
درقید‌این‌نباش‌که‌نشنید‌یا‌شنیدفقط به مریضامون روحیه بدیم وخودمون رو هم کنترل کنیم در زمان حال زندگی کنید فکر آینده نباشید من پدر جوون و قشنگم مبتلاست داریم دیوونه میشیم فقط خودمون رو به صبوری میزنیم برامون دعا کنید ما ۶تا بچه ی قد ونیم قدیم بدون بابامون نمیتونیم زندگی کنیم اصلا
رزا
Iran, Islamic Republic of
خاله عزیز منم درگیر این بیماری شده، لعنت به این بیماری جلوی چشمامون داره ذره ذره آب میشه
سارا
Iran, Islamic Republic of
مرگ‌و زندگی دست خداست ،معصوم میفرماید حتی اگر صبور نیستید خودتان را به صبوری بزنید 😑
فقط‌خدا کمک کنه همه رو انشاالله به حق حضرت زهرا تو هیچ خونه ای مریضی نباشه واقعا سخته سخت .فقط
اللهم عجل لولیک افرج
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزان پدر منم سرطان پانکراس داره ما هم همین مشکلات مشابه شما رو داریم ولی می خوام مطالبی رو بنویسم که مفید باشه برا بقیه. پدر من 59 سالشه نه سیگاریه و نه اهل مواد فقط یه عادت بد آب یخ زیاد می خورد. تگری تگری خواهشا اگه کسی این عادت رو داره حتما ترک کنه. اگه کسی پیش تون درد تو قسمت بالای شکم داره که باید بالشت یا چیزی رو بغل بگیره تا آروم بشه حتما سریعا پیگیری کنین که این از علائم بارز این بیماریه. ما دو ماهه تشخیص دادن سرطان سر پانکراس مرحله 4 بود. دکتر زمانی بیمارستان فیروزگر برا مسیر روده شون فنر گذاشتن ولی گفتن امکان عمل نداره فقط ببرین خونه. این نوع سرطان در محله پیشترفته به شیمی و پرتو هم مقاومه پس بیمار رو اذیت نکنین. در ضمن پدرم اوایل بی اشتها بودن فقط سوپ میکس شده می خوردن. خواب صفر درد بی امان. فقط با مورفین آروم میشد. دکترا گفتن زیر شش ماه دوم میاره. ما براش سه کار انجام دادیم طب سنتی، مصرف ژل رویال و بره موم و بهتر از همه آمپول های ایسکا دور کیو که چهار مرحله ای سات هر سری 12 آمپول که یک روز در میان تزریق عضلانی(بازو یا دور ناف که روش دوم خیلی بیشتر تسکین درد میده). خدا رو شکر الان چند هفته است پدرم درد خفیف، خواب خوب و تغذیه اش عالیه. البته طبق ام آر ای که اخیرا داده بیماری اش همچنان در حال پیشرفته ولی حال روحی و وضعیت ظاهری اش خوبه. خودش نمی دونه بیماری اش خلی پیشرفت کرده ولی چون ظاهرا خوبه خیلی امیدوار شده. بهتون توصیه می کنم برای بهبود وضعیت بیارتون حتما این سه روش رو انجام بدین. درد پانکراس خیلی وحشتناکه که فقط با مورفین تحمل میشه ولی ما با انجام این سه کار پدرم هیچ مسکنی مصرف نمی کنه. نمی دونم چقدر دیگه پیشمونه ولی هیمن که این روزا زجر نمی کشه جای شکرش باقیه. خدا همه مرضا رو شفا بده ان شا الله.
حمید
United States
در تمام پیش مقدمه فقط از شناخت وعوامل پیشگیری صحبت شده شخصی که این مطالبو میخونه به نظر من بااین بیماری روبرو شده پس از مطالبی که بدرد بخوره هم تعریف بشه مثال !در شیدع شخصی که مبتلا شده درد شکم و کمردرد ظاهر شده یه کسانایی هستند که حتا دکتر هم نمیتونه برا اینها کاری انجام بده پس در تعاریفتون توضیح بدین که برای تسکین و بهبود درد شکم و کمر درد چه دارو یا از په چیزی در اون زمان استفاده شود خود من الان یک بیمار پانکراس از دکتر پرفسور اکبری هم نتونست کاری براش انجام بده جلو چشمم خابیده ودرد می‌کشه لطفن بیشتر از مطالبی که با چنین وضعیتی روبرو میشه توضیح بدین ممنون
Iran, Islamic Republic of
سلام الان که دارم واستون مینویسم مراسم۳ مامانم تموم شدش این بیماری تو ۳ ماه جون مامانمو گرفت نمیخوام توی دلتونو خالی کنم ولی سرطان پانکراس هیچ درمانی نداره واسه مامانم ۱۲ جلسه شیمی درمانی تجویز شد ولی تو همون جلسه اول مامانم رفت اون دنیا با شیمی درمانی فقط اذیت میشه نه عملش کنید نه شیمی درمانی خد ا تمامی بیمارا را شفا ب ه
Iran, Islamic Republic of
سلام ،نمیخوام ته دلتونو خالی کنم پانکراس هیچ درمانی نداره ،مامانه منو تو عرض دو ماه ازمون گرفت ،عملش کردن دکترا گفتن توده از اونی که فکر میکردیم بزرگتره نمیتویم توده رو برداریم فقط ازش نمونه گرفتن ،وقتی عمل شد چون چاقو خورده بود رشدش چند برابر شد ،به نظر من عمل نکنید اول شیمی درمانی بشه با شیمی درمانی کوچیک بشه بعد با عمل توده رو در بیارن ،فقط خدا کنه به کبد یا جای دیگر بدن نزنه ،چون اگه بزنه با شیمی درمانی هم نمیشه کاری کرد فقط مریض اذیت میشه ،مامانم فقط تونست یک جلسه شیمی درمانی کنه این مریضی اصلا اجازه نداد بقیه درمانشو انجام بدیم ،الان که دارم اینو مینویسم مراسم چهل مامانم تموم شده ،ایشاالله خدا به همه مریضا شفا بده
ب س
Iran, Islamic Republic of
سلام همدرد دردهاتونم عم اشک اشکلوتم نفت شوهرم را یعداز ۲ ماه زندگی مشترک سه ماه در بیملرستلن شرکت نفت اهواز بستری بود یکماه اخر تشخیص دادن سرطان پانکراس داره ذره ذره جلو چشام اب شد با دردهاش درد کشیدم با ارزوهاش لز ایتده گفتتش اشک ریختم اون باع ملکی بود من خرم ابادی خلاصه به علت تشخیص دیر هنگام پزشکا و پاره کردن شکم و قابل عمل نبودت توسط دکتر بحرینی در بیمارستان خصوصی اروتد اهواز تاامید به بیمارستان نفت برگشتیم وتشستم کنار تختش لز شدت درد انقد دست و پاش ماساژ دادم مورفین زدن همه اعضا بدنش درگیر شد جان به جان تسلیم بی وفایی روزگار و تلخی حرف دیگران که انگار جاشون تنگ شده بود منو جا گداست رفت و مت برگستم سر جای اولم الانم یکسال و ۴۰ روزه میگدره هر روز بیستر ناراحتم بخاطر اون دردها مطلومیتها جشم امید داشتن هر دوی ماه در صمن نزاستم هیچ وقت بفهمد سرطان دارد فکر میکرد نافش عفونت کرده خوب میشه بعد از هر درمان ک ای سی یو میخندید میگفت خوب میشم برات جبران میکمم
Iran, Islamic Republic of
با سلام خسته نباشید به خدمت خواندگان این سایت
من هم مثل شماها به این بیماری مبتلا شدم ولی نوع خوشخیمش که تو تبریز بهترین جراح و فوق تخصص توراکس آقای دکتر شهریار هاشم زاده که خداوند بهش طول عمر طولانی بده تحت جراحی ویپل قرار گرفتم الان هم بعد از سه سال هیچ مشکلی بطف خدا ندارم خدایی اگه میخواهید مریضتون حالش خوب بشه برید پیش همین دکتر .آدرسش هم تبریز اتوبان نیایش پل پیش قدم ساختمان سلامت
Denmark
پدرم پانکراس داره ودکترهای بیمارستان میلاد هم گفتن ببرید خونه اذیتش نکنید راهی برای درمان نداره.
کمکم کنید برای درمانش
ساغر
Iran, Islamic Republic of
با سلام ما هم دو ماه فهمیدیم پدرم سرطان سر پانکراس داره . روزهای سختی رو گذراندیم . دکتر هاشم زاده تبریز بیمارستان بین المللی جراحی ویپل کرد . پدرم ۳ روز آی سی یو بود بعد آوردن بخش یه هفته هیچی نخورد . حتی آب . بعد از یه هفته روز اول چای و آب ته فنجان روز دوم مایعات صاف شده . روز سوم سوپ و آش بدون حبوبات . حالش خوب بود . ولی حالت تهوع و استفراغ داشت . استفراغ سبز رنگ بود کسی میدونه نشانه چیه ...خیلی نگرانیم الان ۱۵ روزه بیمارستانه ....
دکتر چون استفراغ داره مرخص نکرد . هر کی میدونه چرا هر چی میخوره بالا نیاره جواب بده
United Arab Emirates
دوستم اون صفراست و جاى نگرانى نيست عمسرم ٤٢روز هيچى نخورد ولى شکر خدا فعلا خوب هست
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
سلام، برای اینکه تشخیص بدیم سرطان پانکراس خوش خیم یا بدخیم است حتما بای نمونه برداری انجام بشه؟
اگه خوش خیم هم باشه علامتی داره؟
Iran, Islamic Republic of
دوستان.برای مادر من هم دعا کنید.یک ماه هست که فهمیدم سرطان پانکراس داره به خدا دارم دیوونه میشم.من دانشجوی فوق لیسانسم. سال آخرم هست.فقط پایان نامم مونده.به خدا از وقتی مریضی مادرم و فهمیدم اصلا تمرکز ندارم...همچی رو کنار گذاشتم....همیشه فکر میکردم این مریضی مال دیگران...ولی وقتی خودمون دچارش شدیم واااقعااا درکتون میکنم که چی میکشید....نمی‌دونم مادرم زنده میمونه یا نه....
عاطی
Iran, Islamic Republic of
پدر عزیز من ۱۷ تیر ۱۴۰۰ دلدرد داشت بعد از کلی ازمایش سونو اندوسونو گفتن سرطان پانکراس خیلی اذیت شد به مدت ۵۰ روز متوجه شدیم سرطان کل بدنشو درگیر کرده الان تو کماست و من بدترین روزای زندگیمو میگزرونم پدرم فقط ۵۰ سالشه این بیماری به هیچکس رحم نمیکنه مراقب عزیزاتون باشین
شهلا
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا در مورد عوارض بعد از عمل هیچ صحبتی نمیکنید من دوسال پیش عمل کردم و هنوز خیلی مشکل گوارشی دارم
Iran, Islamic Republic of
بابای منم ۱۷ تیر ۱۴۰۰ با درد دل مواجه شد و کمی کاهش وزن با ازمایش گفتن انزیمای کبد خیلی بالاست بعد از کلی سونو سی تی اسکن .تشخیص سرطان پانکراس بود
ولی خیلی عجیب بود فقط تو یک سونو نشون داد توده هیپواکو سر پانکراسه .تو سونو گرافی و سی تی اسکن های بعدی مینوشت نرمال
ولی مجرای صفرا مسدود شده بود که باعث زردی خیلییی شدید و خارش شده بود و دکتر قادر نبود نمونه برداری کنه .بعد از ۲۰ روز یک درن از ناحیه پهلو وصل کردن که صفرارو بریزه تو کیسه
ولی بعد چندروز پاهای پدرم ورم کرد که مشخص شد کلیه ها از کار افتاده بستری شدن با ۳ بار دیالیز بهتر شدن ولی متاسفانه سرطان به کبدم زده بود شکمشم اب اورد بعدم ریه .بعد از چندروزم رفت تو کما
در تاریخ ۹ شهریور ۱۴۰۰ فوت کرد
فقط ۵۰ سالش بود
ولی عمر دست خداست اگه خودتون یا عزیزتون این بیماری دارین روحیتونو حفظ کنین علائمو جدی بگیرین و به خدا توکل کنین هیچ چیزی غیر ممکن نیس
Iran, Islamic Republic of
سلام فقط امید دکتر به پدرم گفت برو کازات و بکن نهایتا ۲۰ روز وقت داری من هنگ کردم پدرم گفت جمع کن حالا حالا من کار دارم الان یکسال میگذره شکر خدا حالش خیلی خوبه حدیث کسا زیاد خوانده شدش و واقعا هم تاثیر گذارهست
حسین
Romania
سلام و عرض ادب.
اگه تهران هستید سریعاً برید بیمارستان امیراعلم.
دکتر گندمکار.
روزهای یکشنبه و دوشنبه درمانگاه هستن.
تمام زندگیش رو وقف مردم کرده.
مادر من هم در بیمارستان خاتم الانبیا جواب کردن و خدا لعنتشون کنه. بعد سه سال ما دکتر گندمکار رو پیرا کردیم و ایشون عمل کردن و خدارو شکر بعد عمل ۸ساعته بیرون اومدن و الان در حال بهبود هستن.
دنیا به پای دکتر های ایران نمیرسه.
نرید خارج.
United Arab Emirates
سلام عزیزان خدارا تو کل کنید ۷سال میباش عمل ویپل کردم دکتر عبدلحمید چاوش دکتر باایمان دکتر بااخلاغ نترسید انسان یروزی میاد یروزیم میره از حضرت زهرا کمک بکیرید
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...