جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ / ۰۸:۴۷
کد مطلب: 31028
۱
۲

اعلام جزئیات و شرایط ثبت‌نام مدارس سمپاد و نمونه دولتی

اعلام جزئیات و شرایط ثبت‌نام مدارس سمپاد و نمونه دولتی
اسفندیار چهاربند افزود: با بیان اینکه ثبت نام صرفا یک فرآیند اداری و دریافت مدارک شناسایی یا تحصیلی نیست، اظهار کرد: ماهیت ثبت نام یک پیوند مشترک تربیتی میان خانواده و مدرسه است.

وی افزود: بر این اساس خانواده‌ها پیمان می‌بندند که یک سال دیگر در راستای تربیت فرزند خانواده با مدرسه تعامل کنند و در واقع ثبت نام یک روند فرهنگی و بخشی از فرآیند اصلی تعلیم و تربیت است.
-
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه مدرسه برای کلاس اولی‌ها یک شروع نو است، گفت: خانواده‌هایی که برای نخستین بار با نظام تعلیم و تربیت ارتباط برقرار می‌کنند، باید اولین تجربه‌شان یک تجربه شیرین و مقدمه‌ای باشد برای آنکه فرزندشان طی 12 سال به درستی تعلیم ببیند و تربیت شود.

چهاربند افزود: باید در هنگام ثبت نام به تفاوت‌هایی که مدارس دارند توجه کرد. به طور کلی دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی داریم که دولتی‌ها در پنج گروه تقسیم‌بندی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به نحوه فعالیت مدارس دولتی سمپاد یا استعدادهای درخشان گفت: استعدادهای درخشان افرادی هستند که از نظر ضریب هوشی 1.5 تا دو درجه انحراف معیار نسبت به دانش‌آموزان عادی بالاتر هستند. برای پرورش این گروه از دانش‌آموزان برنامه متفاوتی لازم است تا به استعدادهای آنها پاسخ داده شود و راه‌اندازی مدارس استعدادهای درخشان به همین منظور انجام شده است.

وی ادامه داد: شرایط و ضوابط و نوع سنجش در این مدارس متفاوت از سایر مدارس است. 41 مدرسه استعدادهای درخشان در تهران داریم که امسال ورودی به پایه اول متوسطه دوم ندارند اما برای پایه هفتم براساس آزمونی که جمعه گذشته برگزار شد، جذب صورت می‌گیرد.

چهاربند درباره مدارس نمونه دولتی گفت: در هر منطقه از تهران یک مدرسه نمونه دولتی دخترانه و یک مدرسه نمونه دولتی پسرانه داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: این مدارس گروه دیگری از دانش‌آموزان را جذب می‌کنند که به لحاظ طبقه‌بندی استعدادها، از سطح استانداردهای متوسط بالاترند، اما در اندازه استعدادهای درخشان هم نیستند. این دانش‌آموزان نیز براساس آزمون انتخاب می‌شوند و ثبت‌نام‌شان منوط به قبولی در آزمون است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
ببخشيد استاد شما برميدارين بصورت فله اي از نوجوانان مدارس گوناگون يك آزمون برگزار مي كنين بعدش از يك بچه 11 ساله فقط سطح محفوظات رو مي سنجين، تازه عده اي از خانواده هاي دارا، بچه شونو با فرستادن به كلاس هاي تقويتي و پول خرج كردن دوپينگ مي كنن و شما با اين آزمون كذايي بچه ها رو تقسيم بندي مي كنين به استعداد درخشان و هوش متوسط. اينگونه برچسب زدن درسته واقعا . هوش عملي،هوش كلامي،هوش هيجاني رو چجوري مي سنجين استاد . بيشتر بچه ها در سنين نوجواني بعلت استرس عملكرد خوبي ندارن . تازه تو همه دنيا به اين نتيجه رسيدن كه نبايد بچه هاي باهوش رو از بچه هاي معمولي جدا كرد . اينها در سن يادگيري هستن.
تیزهوش
Iran, Islamic Republic of
سلام،نتایج مدارس تیزهوشان استان خوزستان کی اعلام می شوند
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند