کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران :

35درصد ازمردم جهان حداقل یکبار افسردگی را تجربه می کنند

9 خرداد 1394 ساعت 17:03

رییس دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران ورییس سومین همایش ورزش وسلامت روان گفت: اختلالات روانی در دنیا بیداد می کند به طوری که بین 15 تا 35 درصد از مردم جهان در طول زندگی خود حداقل یکبار تجربه افسردگی را خواهند داشت.


به گزارش ایرنا، دکتر هادی بهرامی احسان روز شنبه در آیین برگزاری سومین همایش ورزش و سلامت روانی به ایرنا گفت: یکی ازمسایل ومشکلات جدی نه تنها کشورما بلکه جامعه جهانی، چه در حوزه جسمی و چه در حوزه روانشناختی در زمینه سلامتی است.

بهرامی احسان اظهارکرد: سهمی که اختلالات روانی هزینه های زیادی را به جوامع تحمیل می کند رقم قابل توجهی است؛ به طور مثال بین 15 تا 35 درصد ازمردم در طول زندگی خود حداقل یکبار تجربه افسردگی را خواهند داشت و بیماری حدود یک چهارم از این افراد شدت پیدا کرده و منجر به بستری شدن بیمار می شود.

وی بیان کرد: هزینه هایی که این بیماری برای فرد، خانواده و اجتماع به همراه دارد قابل توصیف نیست و بسیارسنگین است، یکی از راه های بسیاربسیار کم هزینه برای کاهش مشکلات جسمی و روانشناختی ، ورزش است.

این استاد دانشگاه افزود: ورزش ، تحرک و نشاط ایجاد می کند و باعث سلامتی می شود، بنابراین به نظر می رسد این مقوله که می تواند پیامدهای بسیار مثبت اجتماعی و جسمی و روانی داشته باشد، نیازمند توجه بیش از گذشته است.

بهرامی احسان یادآورشد: یکی از دغدغه های همیشگی مسوولان کشور ایجاد نشاط ، شادی و طراوت بوده و هست و شاید ورزش یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه هایی باشد که این نشاط را ایجاد کند.

وی اظهارکرد: خوشبختانه به لحاظ رشته تحصیلی و علمی ، علم این رشته در کشور وجود دارد اما فدراسیون ها از آن استفاده نمی کنند .

بهرامی احسان بیان کرد : مصوبه راه اندازی رشته روانشناسی ورزشی در مقطع دکتری به تصویب رسیده است و سال آینده در این دانشکده دانشجو جذب خواهد شد.

وی در زمینه درگیری ورزشکاران حرفه ای با مشکلات روانی یادآور شد: ورزشکاران حرفه ای نیز بخشی ازمردم هستند ونمی توانیم آن ها را از مردم جدا کنیم، قطعا آن ها نیزمثل بقیه مردم به لحاظ جسمی و روانی و نیزبه لحاظ فشارهای سنگین در میدان رقابت های ورزشی ممکن است دچار افسردگی، درگیری و بیماری جسمی و روانی شوند.



*** ارایه 89 مقاله روانشناسی ورزشی در سومین همایش ورزش و سلامت روان

دکترکاظم واعظ موسوی دبیرعلمی این همایش با اشاره به ارایه 89 مقاله پژوهشی روانشناسی ورزشی گفت: سومین همایش دو روزه ورزش و سلامت روان به مدت دو روز به منظور بررسی وضعیت روانی ورزشکاران و چگونگی ایجاد نشاط و شادابی درآن ها توسط اساتید روانشناسی ورزشی برپا شده است .

وی افزود: روانشناسی ورزش پیش از اینکه ورزشی باشد، روانشناسی است و مانند بسیاری از حیطه های روانشناسی مدعیانی دارد، این حیطه آنقدر خلاقیت و پژوهش می طلبد که روانشناسان را از ورود به حیطه، متخصصان علوم ورزشی بی نیاز می کند.

وی بیان کرد: یافتن حیطه های حساس برای پژوهش ، افزایش کارآمدی در آموزش ، افزایش شیوه های مداخله در ورزش جزء اهداف اختصاصی این همایش است .

واعظ موسوی اظهارکرد: امسال از انبوه مقاله های رسیده، 89 مقاله برگزیده شد که به صورت پوستر وسخنرانی ارایه می شود.برای روز نخست این همایش پنج سخنرانی اصلی و برای روز دوم 9 کارگاه آموزشی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی در این همایش کارگاه های آموزشی پیرامون تکنیک های روانشناختی مورد استفاده در ورزش فوتبال، توسعه مهارت های ذهنی ورزشکاران حرفه ای، آشنایی با آزمون مهارت های روانشناختی مورد استفاده در روانشناسی ورزش، آشنایی با آسیب های شایع روانشناختی در ورزشکاران حرفه ای، روش های سنجش و توانبخشی، معرفی سرسختی ذهنی و ابزارهای مربوطه و نحوه توسعه آن، آموزش آرام سازی در ورزش و نیز معرفی پایگاه های اطلاعات علمی و ژورنال ها و همایش های جهانی روانشناسی ورزش با حضور متخصصان علمی برگزار می شود.

سومین همایش ملی ورزش وسلامت روانی از امروز شنبه نهم خرداد ماه به مدت دو روز در دانشکده روانشناسی علوم تربیتی دانشگاه تهران درحال برگزاری است.

 


کد مطلب: 31226

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31226/35درصد-ازمردم-جهان-حداقل-یکبار-افسردگی-تجربه-می-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir