شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - 19 Jan 2019
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۶
کد مطلب: 31433
۰

راهکارهای مناسب برای کنترل اضطراب کنکوری‌ها

 حسین ابراهیمی مقدم روانشناس گفت کسانی در کنکور موفق می شوند که اضطراب و استرس‌ خود را به خوبی کنترل و با برنامه‌ریزی درست دراین امتحان بزرگ شرکت می کنند.
 
وی افزود: متاسفانه افرادی که دچار اضطراب و استرس شدید هستند با نزدیک شدن به روزهای آخر نزدیک امتحان، به اضطراب آنها افزوده شده به گونه‌ای که به دنبال راهی برای آرامش خود هستند.
 
ابراهیمی مقدم با اشاره به ضرورت کنترل اضطراب‌ها و استرس‌های شدید در افراد گفت: برای کنترل اینگونه اضطراب‌ها و استرس‌های شدید راهکارهای مفیدی توصیه می‌شود، از جمله این راهکارها، خودداری افراد از به کاربردن کلمه استرس و اضطراب است زیرا به کاربردن این کلمات خود عاملی برای تشدید استرس و اضطراب در ذهنیت افراد است.
 
این روانشناس ادامه داد: یکی از عوامل تاثیر گذار بر کاهش میزان استرس و اضطراب در افراد ، انجام ورزش‌های نرم و مناسب ، همجنین مصرف غذاهی ساده و سالم و برقراری ارتباط های اجتماعی خوب با دوستان و خانواده است.
 
وی افزود: به افراد توصیه می‌شود که از انجام ورزش‌های سنگین ، بخصوص ورزش‌هایی که احتمال خطر را برای فرد افزایش می دهند و تاثیر بدی را با خود به همراه دارند خودداری کنند.
 
ابراهیمی مقدم تاکید کرد: نیایش و برقراری ارتباط معنوی با خدا از جمله راهکارهای بسیار مفیدی هستند که باعث ایجاد آرامش در فرد می‌شوند. 
 
روانشناس در پایان گفت: فراموش نکنید که روزهای پایانی زمان مناسبی برای مطالعه کردن نیست بلکه فرصتی است که فرد باید افکار خود را منسجم کند و با آرامش به دسته‌بندی ذهنیت‌هایش بپردازند.
 
مرجع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

آب دادن به نوزاد را از چند ماهگی آغاز کنیم؟
اشتباهات رایج در خواستگاری
۹۰ درصد رسیدهای خرید سرطان زا هستند!
با یک آزمایش خون ساده به راز درونتان پی ببرید
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين