پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۰:۴۰
کد مطلب: 31443
۰

30 درصد زوج‌ها به يک فرزند بسنده کرده‌اند

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر میانگین طلاق در کشور 21 درصد است.

 

دکتر محمود گلزاری در نخستین گردهمایی مشترک معاونان و مدیران ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان که در مشهد برگزار شد، به وجود 11 میلیون و 240 هزار مجرد زیر 35 سال در کشور اشاره و اضافه کرد: میانگین طلاق در کشور 21 درصد است و در برخی از مناطق تهران این آمار تا 50 درصد نیز افزایش می‌یابد.

 

وی ادامه داد: نگاه وزارت ورزش و جوانان به حوزه جوانان یک نگاه بسیار ویژه است؛ باید نهادهای مختلف حاکمیتی توجه بیشتری به حوزه جوانان داشته باشند.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه طرح‌های بسیار زیادی برای حل مشکلات جوانان در این وزارتخانه در حال اجراست، تصریح کرد: نگاه ویژه‌ای برای حل مشکلاتی مانند اشتغال، سلامت، مسکن و ازدواج جوانان به وجود آمده است.

 

گلزاری به 23 میلیون جوان کشور اشاره کرد و گفت: باید از وجود این ظرفیت برای ارتقاء کشور در جهت منافع ملی استفاده کرد.

 

وی به آمار نگران‌کننده اعتیاد جوانان به موادمخدر اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی طبق آمار بیش از سه میلیون جوان دچار اعتیاد به موادمخدر هستند و 45 درصد زندانیان را این قشر تشکیل می‌دهند.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه سن اعتیاد در کشور پایین آمده است، تصریح کرد: بعد از مواد مخدر، سرقت و خشونت بیشترین جرائمی هستند که توسط جوانان در کشور انجام می‌شوند.

 

گلزاری با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد متأهلین به داشتن یک فرزند بسنده کرده‌اند، تصریح کرد: سالانه 160 هزار طلاق در کشور انجام می‌شود که 60 درصد آن را زنان مطلقه زیر 30 سال تشکیل می‌دهند.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پسران مهم‌ترین مشکل خود را اشتغال و دختران نیز مهم‌ترین مشکل خود را عدم پیدا شدن فرد مناسب برای تشکیل یک زندگی مشترک عنوان کرده‌اند.

 

رونمایی از 30 مرکز مشاوره تخصصی ازدواج؛ به زودی

 

 

وی به برنامه‌ریزی گسترده این وزارتخانه برای ایجاد برنامه‌های مناسب در حوزه اوقات فراغت جوانان اشاره و اظهار کرد: به زودی از 30 مرکز مشاوره تخصصی ازدواج رونمایی می‌شود.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به تمام محدودیت‌هایی که وجود داشته طی دو سال اخیر چند برابر گذشته فعالیت داشته‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان در حوزه تفکیک است، تصریح کرد: این موضوع با نگاه ویژه معاون اول رییس جمهوری در حال پیگیری است.

 

گلزاری با اشاره به اینکه مدیران‌کل استان‌ها باید در حوزه جوانان فردی قدرتمند را انتخاب کنند، گفت: باید ارتباط مدیران با ستاد ساماندهی در وزارت بیشتر شود و خود مدیران به صورت فعال در این حوزه‌ها ورود پیدا کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در شورای عالی جوانان استفاده کنیم زیرا این شورا تصمیمات بسیار حساسی را در حوزه جوانان اتخاذ خواهد کرد.

 

مرجع : خبرگزاری ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو