جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ / ۰۵:۰۶
کد مطلب: 3152
۱

انتصاب 2 معاون و يك مشاور در وزارت آموزش و پرورش

وزير آموزش و پرورش طي احكام جداگانه‌‌اي، «رئيس سازمان مدارس غيردولتي، توسعه مشاركت‌هاي مردمي و خانواده»، «رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي» و «مشاور وزير در امور اجرايي سند راهبردي تحول بنيادين» را منصوب كرد. به گزارش میگنا به نقل از مركز اطلاع‌رساني و روابط ‌عمومي وزارت آموزش و پرورش، حميدرضا حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش طي حكمي «فرشته حشمتيان» قائم‌مقام وزير در سازمان مركزي انجمن اوليا و مربيان را به سمت «معاون وزير و رئيس سازمان مدارس غيردولتي، توسعه مشاركت‌هاي مردمي و خانواده» منصوب كرد. در حكم انتصاب حشمتيان آمده است: «نظر به تعهد، شايستگي و تجارب ارزشمند سركار عالي، به موجب اين حكم به سمت «معاون وزير و رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي و خانواده» منصوب مي‌شويد؛ اميد است با توكل به خداوند متعال و پيروي از منويات مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) و با مشاركت و همفكري مديران و كارشناسان و مديران‌كل استان‌ها در جهت تحقق اهداف سازمان اهتمام داشته باشيد». در ادامه اين حكم آمده است: «توسعه‌ مشاركت‌هاي مردم در آموزش و پرورش، حمايت از سرمايه‌گذاري اشخاص حقيقي و حقوقي و ايجاد زمينه‌هاي لازم جهت توسعه‌ كمي و ارتقاي كيفي مدارس و مراكز، تهيه و تدوين سياست‌ها و برنامه‌هاي لازم براي توسعه كمي و كيفي مدارس و مراكز مربوط، ايجاد ارتباط و همكاري با مؤسسات فرهنگي، آموزشي و پژوهشي داخل و خارج از كشور در جهت تحقق اهداف سازمان با رعايت قوانين مربوط، پشتيباني از اجراي برنامه‌هاي آموزشي مورد نياز نيروي انساني سازمان در سطح ستاد، استان‌ها، مناطق، مدارس و مراكز، طراحي و اجراي سيستم ارزيابي عملكرد و رتبه‌بندي مدارس و مراكز و به كارگيري ساز و كارهاي تشويقي براي حمايت بيشتر از مدارس و مراكز مستعد و نظارت بر رعايت صلاحيت‌هاي حرفه‌اي معلمان، مربيان، مديران و مؤسسان مدارس و مراكز از طريق گزينش وزارت و ساير مراجع ذي‌ربط» از مهمترين وظايف رئيس اين سازمان است. اين حكم در ادامه مي‌افزايد: «توسعه و تعميم آموزش‌هاي از راه دور در دوره‌هاي راهنمايي تحصيلي و متوسطه در سطح كشور براساس ضوابط و مقررات آموزشي و پرورشي وزارت آموزش و پرورش، استفاده از روش‌ها و شيوه‌هاي نوين آموزش و پرورش در امر آموزش از راه دور، برنامه‌ريزي براي ساماندهي توان تخصص‌ها و مهارت‌هاي اولياي دانش‌آموزان در راستاي ايجاد كانون فرهنگي محله، توسعه و تقويت نظارت اولياي دانش‌آموزان بر بهبود عملكرد و ارتقاي كيفيت فعاليت‌هاي آموزش و پرورش مدارس و ارتقاي آگاهي تخصصي مورد نياز اولياي دانش‌آموزان و اعضاي انجمن اوليا و مربيان مدارس در حوزه مسائل تربيتي و آموزشي از وظايف رئيس اين سازمان است طريق آموزش خانواده دانش‌آموزان» از ديگر وظايف رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي و خانواده عنوان شده است. همچنين، «برنامه‌ريزي و ارتقاي فعاليت مراكز راهنمايي و مشاوره خانواده و توسعه كمي و كيفي آن مطابق سياست‌هاي وزارت متبوع، برنامه‌ريزي به منظور استفاده از ظرفيت‌هاي فرهنگي، تربيتي اشخاص حقوقي و حقيقي در راستاي توسعه برنامه‌هاي آموزشي و پرورشي مدارس، برنامه‌ريزي براي ايجاد و توسعه همكاري‌هاي مؤثر و انتقال تجارب با انجمن‌هاي اوليا و مربيان يا تشكل‌‌هاي مشابه بين‌الملي به ويژه در كشورهاي اسلامي، تبيين جايگاه طراز زن مسلمان به منظور توسعه و تعميق باورهاي ديني و ايجاد فرصت‌هاي عادلانه خدمت در جامعه زنان فرهنگي و توسعه و تعميق باورهاي ديني همراه با التزام علمي نسبت به آموزش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دختران دانش‌آموز» از ديگر وظايف و مسئوليت‌هاي اين جايگاه اعلام شده است. بر اساس اين گزارش، «سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي و خانواده» در هفته جاري با ادغام و تجميع فعاليت «سازمان مركزي انجمن اوليا و مربيان، اداره‌كل امور زنان و سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي» در جايگاه معاونت وزير در ساختار ستادي آموزش و پرورش ايجاد شده است. انتصاب «هُژبري» به سمت رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور به گزارش میگنا وزير آموزش و پرورش طي حكم ديگري «حسين هژبري» را به سمت «معاون وزير و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور» منصوب كرد. در حكم انتصاب «هژبري» آمده است: «نظر به تعهد، شايستگي و تجارب ارزشمند جناب‌عالي، به موجب اين حكم به سمت معاون وزير و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي منصوب مي‌شويد؛ اميد است با توكل به خداوند متعال و پيروي از منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و با مشاركت و همفكري مديران و كارشناسان و مديران كل استان‌ها در جهت تحقق اهداف سازمان اهتمام داشته باشيد». در ادامه اين حكم آمده است: «تهيه و اجراي طرح‌هاي پژوهشي در زمينه آموزش و پرورش گروه‌هاي مختلف كودكان و دانش‌آموزان استثنايي كشور، برقراري ارتباط مداوم با مؤسسات داخلي و سازمان‌هاي بين‌المللي ذي‌ربط به منظور كسب تازه‌ترين اطلاعات مربوط به آموزش گروه‌هاي مختلف كودكان و دانش‌آموزان استثنايي و بهره‌برداري از آخرين پژوهش‌هاي علمي جهان در تهيه برنامه‌هاي آموزشي و پرورشي، ارزشيابي كار معلمان و مربيان كودكان و دانش‌آموزان استثنايي و نيز مسئولان مراكز و آموزشگاه‌ها و آموزش و راهنمايي آنان در جهت حل مشكلات و مسائل مربوط به آموزش و پرورش استثنايي» از مهمترين وظايف رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور است. همچنين، «فراهم كردن زمينه‌هاي لازم جهت تأليف و ترجمه و نشر كتب سودمند و ساير امكانات براي پدران، مادران و معلمان كودكان استثنايي، جلب كمك‌هاي مادي و معنوي مردم، سازمان‌ها، مؤسسات و انجمن‌هاي توانبخشي براي بهبود وضع آموزش و پرورش كودكان و دانش‌آموزان استثنايي، هماهنگي، همكاري و ارتباط با دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي داخل به منظور سوق دادن تحقيقات آنان به سمت نيازهاي سازمان و استفاده هر چه بيشتر از اساتيد و دانشجويان رشته‌هاي مرتبط با كودكان استثنايي و تهيه طرح‌هاي تأمين، تكميل، توسعه و تجهيز مراكز آموزش و پرورش استثنايي كشور از طريق مطالعه، بررسي و استفاده از تجربيات ساير كشورها» از ديگر وظايف رئيس اين سازمان اعلام شده است. حسين هژبري از سوم اسفند 89 تاكنون با حكم حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش، رياست سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي اين وزارتخانه را برعهده داشته است. * انتصاب «كشاورز» به سمت  مشاور وزير در امور اجرايي سند راهبردي تحول بنيادين در آموزش و پرورش به گزارش میگنا، وزير آموزش و پرورش طي حكمي «سوسن كشاورز» را به سمت «مشاور وزير در امور اجرايي سند راهبردي تحول بنيادين در آموزش و پرورش» منصوب كرد. در حكم انتصاب «كشاورز» آمده است: «نظر به تعهد، شايستگي و تجارب ارزشمند سركار عالي، به موجب اين حكم به سمت «مشاور وزير در امور اجرايي سند راهبردي تحول بنيادين در آموزش و پرورش» منصوب مي‌شويد؛ اميد است با توكل به خداوند متعال و پيروي از منويات مقام معظم رهبري و با مشاركت و همفكري مديران و كارشناسان محترم در جهت تحقق اهداف زير اهتمام ويژه داشته باشيد». در ادامه اين حكم «پيگيري و انطباق اسناد تحول بنيادين آموزش و پرورش با منشور مورد نظر مقام معظم رهبري، ايجاد بستر مناسب جهت اجراي "سند ملي آموزش و پرورش " با رويكرد تحول بنيادين با همكاري سازمان‌هاي ذي‌ربط، هماهنگي و نظارت بر برنامه‌ريزي، پايش و ارزيابي راهبردي آموزش و پرورش به ويژه پيگيري برنامه پنجم توسعه كشور و تبادل‌نظر و هماهنگي با دستگاه‌هاي فراسازماني و استفاده از نظرات و ديدگاه‌هاي نخبگان و انديشمندان در اجرايي كردن سند راهبردي تحول بنيادين در آموزش و پرورش» از مهمترين وظايف مشاور وزير در امور اجرايي سند راهبردي تحول بنيادين در آموزش و پرورش اعلام شده است. سوسن كشاورز تاكنون معاون وزير و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود