شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۰
کد مطلب: 31579
۱
۱

10 تکنيک ساده براي شفاي کودک درون

10 تکنيک ساده براي شفاي کودک درون
در ادامه با چند مورد از اين روش ها بيشتر آشنا مي شويد.

-
-
-

1-اوقات فراغت خود را با افرادي بگذرانيد که به آن ها علاقه مند هستيد و از بودن با آن ها لذت مي بريد. به اين ترتيب کودک درون تان احساس امنيت و آرامش بيشتري خواهد کرد.

2-اتاق تان را آن طور که دل تان مي خواهد تزيين کنيد. حتي اگر براي ديگران خنده دار به نظر مي رسد، چندان مهم نيست. پرده ها، رنگ ديوار و اشيا و لوازم، تابلوها و روتختي را با سليقه خودتان انتخاب کنيد.

3-به حس ششم و شهود خود احترام بگذاريد؛ براي مثال اگر ته دل تان به انجام کاري راضي نيست، آن را انجام ندهيد يا در تصميم گيري ها به ته قلب تان هم نگاهي بيندازيد چراکه کودک درون تان آن جا نشسته است.

4-بدون توجه به سن و سال تان نقاشي بکشيد. وقتي نقاشي مي کشيد، از تخيل خود کمک بگيريد و طرح هاي تخيلي بکشيد و آن ها را با رنگ هاي دلخواه خود رنگ کنيد. مطمئنا کودک درون تان در انتخاب رنگ ها به شما کمک خواهد کرد و فعال تر خواهد شد.

5-به تماشاي طلوع و غروب بنشينيد و با خود بگوييد: اين ممکن است آخرين طلوع يا غروب خورشيد باشد که به نظاره آن نشسته ام و اين تجربه اي ناب براي کودک درون تان خواهد بود.

6-از انتقادهاي بيجا و مدام نسبت به خود دست برداريد. در چنين لحظاتي کمي درنگ کنيد. شما در حال شلاق زدن به کودک درون تان هستيد، شلاق را دور بيندازيد و با او مهربان باشيد.

7-وقتي زير فشار هستيد و استرس داريد به کتاب هاي داستان کودکان پناه ببريد. اين کار لذت بخش، کودک درون تان را آرام خواهد ساخت.

8-يک جعبه يا کشوي مخصوص داشته باشيد و تمام هدايا يا کارت تبريک هايي را که از ديگران گرفته ايد در آن نگهداري کنيد. اين جعبه محتوي عشق است. عشق ديگران نسبت به شما و کودک درون تان و شما لايق آن هستيد.

9-در منزل عود بسوزانيد يا از عطرهاي خوشبو استفاده کنيد. اين کار شما را به وجد مي آورد و نشاط را به شما باز مي گرداند. در ضمن کودک درون تان خشنود خواهد شد.

10-اگر امکان آن را داريد سري به محله هاي دوران کودکي خود بزنيد و با دوستان و همسايگان سابق خود احوال پرسي کنيد. اگر چنين چيزي امکان ندارد مي توانيد در خيابان ها و کوچه هاي قديمي پرسه بزنيد و از فروشگاه هاي قديمي خريد کنيد.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

زری
Iran, Islamic Republic of
واقعا موثـــــــــــره؟
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.