پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۰:۵۴
کد مطلب: 31596
۱

چگونگی ادامه تحصیل «ترک تحصیلی‌ها»+آدرس مدارس

به گزارش فارس، مدارس آموزش از راه دور در کشور نقشی کلیدی برای حوزه سوادآموزی بزرگسالان و یا تسهیل کننده فرایند تحصیل «افراد ترک تحصیل کرده» ایفا می‌کند.

سوادآموزی مختص حوزه ابتدایی است و آموزش سواد تا ششم دبستان در حیطه وظایف سازمان نهضت سوادآموزی است، اما مدارس آموزش از راه دور شرایط را برای ادامه تحصیل افراد بزرگسال، ترک تحصیل کرده و یا زنان خانه‌دار فراهم می‌کند.

از این رو افرادی که سال‌ها ترک تحصیل کرده‌اند سؤالات بیشماری در خصوص شرایط و چگونگی ادامه تحصیل مطرح می‌کنند که مدارس آموزش از راه دور تمامی موضوعات آموزشی و تحصیلی آنها را پیگیری می‌کند.

در تهران 48 مدرسه آموزش از راه دور و به طور کلی در سراسر کشور 1722 مدرسه مخصوص ادامه تحصیل افراد بزرگسال و ترک تحصیل کرده است.

افرادی که مدتها است دور از تحصیلات بوده‌اند و احساس نیاز به ادامه تحصیل دارند می‌توانند به ادارات آموزش و پرورش و یا به مدارس آموزش از راه دور مراجعه کنند و با هزینه اندک ادامه تحصیل دهند.

گودرز شاهمرادی، مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: گروه نخست لازم التعلیم‌ها هستند که شامل افراد دارای معلولیت، متأهل و افرادی که به مدرسه دسترسی ندارند و گروه دوم افرادی هستند که شرایط سنی حضور در مدرسه عادی را از دست داده‌اند، هستند.

شاهمرادی افزود: شیوه آموزش در این مدارس نیمه حضوری و غیر حضوری است و برای هر درس 6 ساعت امکان حضور در کلاس برای رفع اشکالات فراهم شده است؛ حوزه فعالیت آموزش از راه دور پس از اتمام دبستان و تا دوره پیش دانشگاهی است.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فراگیران این سیستم آموزشی شامل زنان خانه‌دار، افرادی که سال‌ها ترک تحصیل کرده‌اند و حال می‌خواهند ادامه تحصیل دهند و دیگر افرادی است که به هر دلیل امکان تحصیل آنها در مدارس عادی فراهم نیست.

لیست 48 مدرسه فعال آموزش از راه دور تهران به شرح ذیل است.


 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "