پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۲
کد مطلب: 31752
۱
کنار گذاشتن گوشت در حقیقت فواید بسیاری دارد

اگر گوشت نخورید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر گوشت نخورید چه اتفاقی می‌افتد؟
برخی فکر می‌کنند اگر گوشت را کنار بگذارند بدنشان دچار ضعف جسمانی شدیدی خواهد شد. اما نگران نباشید «جوان سالگ بلیک» پزشک و دانشیار دانشگاه بوستون می‌گوید: «از نظر بیوشیمیایی هیچ اتفاق خاصی برای بدن رخ نخواهد داد. اگر می‌گویم هیچ اتفاق خاصی برای بدن نخواهد افتاد بدین معنا نیست که برای بدنتان مفید نیست. این کار در حقیقت فوایدی هم دارد».


چند کیلو وزن کم می‌کنید
دکتر نیل برنارد دانشیار دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا با یک تیم تحقیقاتی همکاری کرد تا بررسی کنند که رژیم غذایی تا چه حد بر روی افزایش و کاهش وزن تاثیرگذار است. آنها رژیم غذایی گیاه ‌خواری را بر روی گروهی در نظر گرفتند. نتایج منتشر شده نشان داد که اگر گوشت نخورید در نهایت لاغرتر خواهید شد. البته این کاهش وزن چندان محسوس نیست، ولی باید در نظر گرفت که کاهش وزن تنها دلیل کنار گذاشتن گوشت از رژیم غذایی نیست.


چندین باکتری مفید در روده شما سکونت خواهند کرد
لیز اپلیگیت مدیر گروه تغذیه ورزشی دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «بدن آنزیم‌های گوارشی دارد که پروتئین‌های موجود در گوشت و گیاهان را گوارش خواهند کرد. اگر گوشت را کنار بگذارید، این آنزیم‌ها همچنان به کار خود ادامه خواهند داد. با این حال، تمام کربوهیدرات‌های غیرقابل هضمِ موجود درپروتئین گیاهان می‌توانند نوع باکتری‌های موجود در روده انسان را تغییر دهند.» محققان نیز بر این باورند که این کربوهیدرات‌های جدید می‌توانند تعداد باکتری‌های سالم موجود در روده را بیشتر کنند.البته به دلیل اینکه روده شما باید جا را برای میهمانان جدیدش باز کند، ممکن است در چند روز اول شکمتان کمی باد کند. اما نیازی نیست نگران باشید، بالاخره به شرایط آرمانی می‌رسید. علاوه بر آن لیز می‌گوید که رژیم‌های غذایی گیاهی باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن خواهد شد.

بیماری‌های قلبی به سراغتان نخواهند آمد
پژوهش‌های گسترده‌ای در این مورد صورت گرفته که در آن رژیم غذایی گیاهی و غیر گیاهی بیش از 76000 نفر که سبک زندگی مشابهی داشتند با هم مقایسه شده است. نتایج نشان داد که مرگ ناشی از بیماری قلبی ایسکمی در گیاه‌خواران نسبت به گوشت‌خواران 24درصد کمتر است. دلیلش نیز احتمالا میزان التهاب در آنها است. امیلی بِیلی عضو موسسه سنت لوئیس می‌گوید: «ثابت شده که رژیم‌های غذایی گیاه‌‌خواری ضدالتهاب هستند».

ممکن است چشایی شما ضعیف‌تر شود
روی ازنظر فیزیکی سنگین است و در بدن کارهای مختلفی را انجام می‌دهد. یکی از کارهایی که روی دربدن انجام می‌دهد این است که دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند. مواد معدنی موجود در صدف خوراکی و گوشت‌قرمز برای حواس چشایی و شنوایی مفید هستند. پژوهشی دردانشگاه توکوشیما ژاپن نشان داد که کمبود روی دربدن عامل اصلی ازکار افتادگی حس چشایی است. نتیجه‌گیری این پژوهش به این صورت بود که بیمارانی که مشکل چشایی دارند به دلیل بد جذبی روی خوراکی است. ازاینرو، متخصصین اخیرا توصیه می‌کنند که همچنان باید گوشت را البته در ابعاد بسیار کمتر مصرف کرد. جوان بلیک می‌گوید که می‌توان از طریق لوبیا، آجیل، غلات و لبنیات روی مصرف کرد، اما اسید فیتیکِ موجود در تمامی غلات می‌تواند مانع هضم مناسب روی شود. در نتیجه، تمامی گیاه‌ خواران به 50درصد روی مصرفی گوشت ‌خواران نیاز دارند. پیشنهاد شده که زنان روزانه 8 میلی‌گرم و مردان 12 میلی‌گرم گوشت مصرف کنند.

ماهیچه‌ها به زمان بیشتری برای ریکاوری نیاز دارند
نقش پروتئین درفعالیت ماهیچه‌ها غیر قابل انکار است. اما از کجا باید این پروتئین را تامین کرد؟ هم پروتئین گیاهی و هم پروتئین جانوری مفید هستند اما مورد اول به زمان بیشتری برای تاثیرگذاری نیازمند است. بیلی می‌گوید: «پیشنهاد من به ورزشکاران این است که پروتئین را پس از تمرین به صورت مایع مصرف کنند، زیرا مایعات بسیارسریع‌ترجذب بدن می‌شوند. شما می‌توانید یک نوشیدنی با شیردرست کنید و چندین تکه میوه نیزدرآن بریزید و سپس مصرف کنید. بدن بعد از ورزش به سرعت آنرا جذب خواهد کرد.»


مکمل غذایی
شما شاید کمی هم به مکمل غذایی نیاز داشته باشید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که گیاه‌خواران به اندازه گوشت‌خواران آهن دریافت می‌کنند. ازنظرکلسیم وویتامین ب 12 هم هیچ مشکلی نیست وسیستم عصبی به خوبی کارخواهد کرد اما اگرنگران برخی ازمواد مغذی مانند روی که دربالا به آن اشاره شد هستید می‌توانید ازمکمل‌های غذایی استفاده کنید.

 
 
مرجع : فراديد
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد