جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۱
کد مطلب: 31765
۲

9 ويژگي‌ که‌ شما‌ را نزد خانواده‌ همسرتان‌ محبوب‌ مي‌کند

9 ويژگي‌ که‌ شما‌ را نزد خانواده‌ همسرتان‌ محبوب‌ مي‌کند
اين سوال يکي از آن سوال هايي است که همه دختر و پسرهاي دم بخت به دنبال پاسخي مناسب براي آن مي گردند. البته تلاش تازه عروس و دامادها براي اين که در دل خانواده همسرشان جاي بگيرند، پر بيراه هم نيست چراکه يکي از لازمه هاي پايدار ماندن يک زندگي مشترک، به دست آوردن گمان مثبت خانواده همسر است. در ادامه اين مطلب به نقل از خبرآنلاين پاسخ مناسبي به سوالي که در ابتدا مطرح شد، ارائه مي دهيم. فقط فراموش نکنيد که دانستن اين نکات بدون عمل کردن به آن ها، فايده اي براي شما و تاثيري در خوشبخت شدن تان در زندگي مشترک نخواهد داشت.
 
تاثير برخورد اوليه بر روابط بعدي قابل کتمان نيست
دوران عقد يکي از شيرين ترين و در عين حال دشوارترين برهه هاي زندگي است. در اين مرحله، فرد خود را براي مواجهه با يکي از بزرگ ترين تغييرات زندگي اش يعني زندگي زير يک سقف آماده مي کند. دوران عقد علاوه بر اين که زمان مناسبي براي آشنايي زوج ها با هم است، زمان آشنايي با خانواده همسر نيز هست. با توجه به تاثير برخوردهاي اوليه بر روابط بعدي، چگونگي مديريت رابطه با خانواده همسر در اين برهه از اهميت زيادي برخوردار است. ارائه يک شخصيت با ثبات، متعادل و اصيل در اين دوران موجب مي شود که خانواده همسرتان، تصور خوبي از شما داشته باشند، بتوانند به شما اعتماد کنند و از آينده زندگي مشترک فرزندشان با شما ترس و واهمه اي نداشته باشند. ممکن است شما نيز به اين دليل که تازه با اين خانواده آشنا شده ايد و مي خواهيد در کمترين زمان ممکن تاثير مثبتي روي آن ها بگذاريد، ناخواسته اشتباهاتي کنيد که موجب ناراحتي والدين همسرتان يا خودتان شود. به دست آوردن پذيرش و رضايت خانواده همسرتان کار خيلي سختي نيست، شما مي توانيد با رعايت اصول خاصي با کمترين اشتباه به هدف تان برسيد.
 
9 ويژگي که بايد داشته باشيد
براي آن که دختر و پسرها بتوانند رابطه خوبي با والدين همسرشان برقرار کنند لازم است وجود ويژگي هايي را که در ادامه مطرح خواهد شد، در خودشان و رفتارهايشان بررسي کنند. اگر تعدادي از اين ويژگي ها در شما وجود نداشت، سعي کنيد آن ها را در خودتان ايجاد کنيد.
 
1-مسئوليت پذير باشيد
يکي از مهم ترين ويژگي هايي که نشانگر رسيدن فرد به بلوغ عقلاني است، مسئوليت پذيري است. افراد مسئوليت پذير داراي ويژگي هاي خاصي هستند که از آن جمله مي توان به اين موارد اشاره کرد: آن چه را که متعهد به انجام آن مي شوند به پايان مي رسانند، هدف ها و علايق گوناگوني دارند که برايشان جالب توجه است، بدون دليل تراشي افراطي به اشتباهات خود اعتراف مي کنند و در اين زمينه به تذکرات افراد ذي صلاح احترام مي گذارند و آن ها را رعايت مي کنند. افراد مسئوليت پذير مي توانند از بين راه حل هاي گوناگون، راه حل مناسب را برگزينند، ديگران را در حد افراط مقصر قلمداد نمي کنند، مي توانند براي هر چه انجام مي دهند دلايلي معين کنند. اين افراد هدفمند هستند و براي رسيدن به اهداف خود برنامه ريزي مي کنند، از شکست نمي هراسند بلکه از آن درس مي گيرند، روابط اجتماعي مطلوبي دارند و براي ديگران ارزش قائل هستند. همچنين افراد مسئوليت پذير در گروه هاي اجتماعي بيشتر شنونده هستند تا گوينده، مي دانند که هيچ مشکلي به خودي خود و با گذشت زمان حل نمي شود بنابراين به جاي کنار گذاشتن آن، درصدد پيدا کردن راه حل مناسب برمي آيند.
 
2-به قول و قرارهايتان پايبند باشيد
مهم ترين دل مشغولي والدين همسر شما اين است که آيا شما فرد مناسبي هستيد و مي توانيد فرزند دلبندشان را خوشبخت کنيد يا خير. مسلما از فردي که خيلي زود همه قول و قرارهايش را فراموش مي کند، انتظار نمي رود در عرصه هاي گوناگون زندگي موفق باشد. چطور مي توان از فردي که در دوران عقد به تعهداتش عمل نمي کند، توقع داشت که پس از ازدواج اين کار را انجام دهد؟ اگر نمي توانيد کاري را انجام دهيد، بي دليل خودتان را به انجام آن متعهد نکنيد. روي پيشنهادهايي که به شما مي شود، خوب فکر کنيد و سپس درباره آن قول دهيد.
 
3-نقش بازي نکنيد
تصور نکنيد که اگر همه ويژگي هاي منفي تان را مخفي کنيد و فقط جنبه هاي مثبت تان را نشان دهيد، بازي را مي بريد! همه ما داراي ويژگي هاي نامطلوبي هستيم. اين امر به ماهيت انسان باز مي گردد نه به نقص شما، البته منظور ما اين نيست که در نشان دادن ويژگي هاي منفي تان مبالغه کنيد بلکه تا آن جا که ممکن است سعي کنيد خودتان باشيد تا والدين همسرتان نيز با خصوصيات شما آشنا شوند و آن ها را بپذيرند.
 
4-به همسرتان اهميت دهيد
مهم ترين خواسته والدين همسرتان از شما خوشبخت کردن فرزندشان است بنابراين هنگامي که ببينند شما به منظور رفاه و خوشحالي او تمام سعي خود را مي کنيد، علاقه شان روز به روز به شما بيشتر مي شود. تعريف کردن از محاسن همسرتان نزد والدينش و تشکر از آن ها به خاطر تربيت چنين فرزندي نيز، کار تاثيرگذاري است.
 
5-به والدين همسرتان احترام بگذاريد
گاهي اوقات پسران و دختران جوان تصور مي کنند چون عضوي از خانواده همسرشان محسوب مي شوند، نيازي نيست که به والدين همسرشان مانند زمان خواستگاري احترام بگذارند در حالي که عکس اين مطلب صحت دارد. از آن جا که قرار است باقي عمرتان با اين خانواده ارتباط نزديک داشته باشيد، رعايت حد و مرزها و احترام به بزرگ ترها اهميت بيشتري مي يابد.
 
6-در بعضي موارد با آن ها مشورت کنيد
درست است که شما و همسرتان مي توانيد در همه موارد خودتان تصميم بگيريد، اما کمک گرفتن از افراد با تجربه از جمله والدين خود يا همسرتان مي تواند فرآيند تصميم گيري شما را تسهيل سازد. سعي کنيد در بعضي موارد نظر والدين همسرتان را هم جويا شويد. اين کار شما موجب مي شود تصور کنند که شما آن ها را پذيرفته ايد و از اين پس رابطه بهتري با شما برقرار مي سازند.
 
7-بيشتر از اين که حرف بزنيد، گوش کنيد
در اولين جلسات حضور در جمع هاي خانوادگي سعي کنيد بيشتر شنونده باشيد تا گوينده. اين کار موجب مي شود که شما با فرهنگ اين خانواده بيشتر آشنا شويد. از طرفي وقتي فردي بيشتر گوش مي دهد امکان اشتباه کردنش کمتر است، اما وقتي صحبت مي کند، اشتباهاتش آشکار مي شود.
 
8-از همسرتان اطلاعات بگيريد
نداشتن شناخت از والدين همسرتان طبيعي است اما خيلي راحت مي توانيد اين معضل را حل کنيد. از همسرتان درباره سبک زندگي و موضوعات مورد علاقه والدينش بپرسيد. سپس سعي کنيد درباره موضوعات مورد علاقه شان اطلاعاتي جمع آوري و در فرصت مناسب با آنان درباره اين موضوعات گفت و گو کنيد.
 
9-نظرات تان را براي خودتان نگه داريد
ممکن است بعضي نظرات شما شبيه تفکرات پدر يا مادر همسرتان نباشد. در اين گونه مواقع مي توانيد خيلي آرام و منطقي از آن ها بخواهيد که دليل عقيده شان را مطرح کنند. چنان چه مشاهده کرديد آن ها به هيچ وجه از موضع شان کوتاه نمي آيند، خوب است خيلي محترمانه بحث را پايان دهيد چون حفظ اين رابطه، مهم تر از عقايد شخصي شماست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟