جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۰
کد مطلب: 31775
۲

اختلال در تلگرام/ شبکه های بومی انتخاب بعدی کاربران ايراني

به گزارش مهر، شبکه اجتماعی تلگرام که هم اکنون بیشترین سهم شبکه های پیام رسان موبایلی را در میان کاربران ایرانی به خود اختصاص داده است این روزها با اختلال همراه بوده و در بسیاری از مواقع از دسترس خارج می شود.

اختلالات ناشی از ضعف سیستمی تلگرام باعث شده تا کاربران ایرانی برای ارسال یک پیام مدت ها منتظر بمانند و به صورت مداوم با پیام به روزرسانی در این شبکه پیام رسان مواجه شوند.

این اختلالات در حالی روز به روز کارآیی شبکه خارجی تلگرام را کاهش می دهد که چند ماه پیش کاربران ایرانی به دلیل اختلالات مکرر و ناکارآمد بودن شبکه وایبر، به تلگرام مهاجرت کردند.

ناکارآمدی تلگرام و وایبر برای کاربران ایرانی 

پیش از این برخی مراکز تحقیقاتی عنوان کرده بودند که ایرانی‌ها ۱۰درصد کل کاربران وایبر را در سطح جهان شامل می‌شوند از این رو بیشترین حجم استفاده از این نرم‌افزار رایگان ارتباطی را دارند اما اواخر سال گذشته، اختلالات شدید وایبر و حتی از دسترس خارج شدن و کندی های مکرر آن، باعث مهاجرت کاربران ایرانی به سمت پیام‌رسان رایگان موبایلی تلگرام شد.

حال با گذشت چند ماه از گسترش این شبکه اجتماعی در ایران، تلگرام دچار اختلالات بسیاری شده و به نظر می رسد به زودی سهم خود را درمیان کاربران ایرانی از دست بدهد.

ناکارآمدی تلگرام و اختلالات فنی آن در حالی نمود یافته که چندی است امکانی که این نرم‌افزار موبایلی برای افزودن استیکر یا برچسب‌های مختلف در اختیار کاربران قرار داده، حاشیه‌های بسیاری را به وجود آورده است؛ چرا که بسیاری از این برچسب ها به لحاظ فرهنگی و اجتماعی مناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی نبوده و در بسیاری از موارد نیز سوء استفاده از حریم خصوصی کاربران را به همراه داشته است.

بررسی حاشیه های تلگرام در کارگروه تعیین مصادیق 

در این رابطه محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز هفته گذشته گفت: برای شبکه‌هایی که از محتوا یا استیکرهایی در قالب توهین به مقامات کشور استفاده کرده یا نسبت به ترویج مسائل غیراخلاقی مبادرت می‌کنند بر اساس قانون، محدودیتهایی اعمال می‌کنیم.

وی افزود: سیاست ما برخورد با عواملی است که مسائل امنیتی کشور را نشانه گرفته باشند؛ در همین حال سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، نظارت کاملی بر تمام شبکه‌های اجتماعی دارد و علاوه بر این سازمان، دستگاه‌های مرتبط دیگر نیز محتویات این شبکه‌ها را از نظر امنیتی رصد می‌کنند.

واعظی تاکید کرد: با منتشرکنندگان محتواهای خلاف اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی یا مباحثی که مسائل امنیتی کشور را نشانه گرفته باشند، برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که شبکه‌ای درست فعالیت می‌کند و به دنبال ترویج محتواهای نامناسب نیست محدودیتی اعمال نخواهد شد، اما در غیر این صورت طبق قانون برخورد شده و موضوع در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رسیدگی خواهد شد.

پیشنهاداتي برای مهاجرت کاربران ایرانی به شبکه های اجتماعی بومی

با وجود اختلالات گسترده در شبکه اجتماعی موبایلی تلگرام، پیشنهاد می شود کاربران ایرانی به سمت شبکه های اجتماعی بومی پیام رسان که از لحاظ کیفیت و سرعت با شبکه های اجتماعی خارجی برابری می کنند و حتی در بسیاری موارد بهتر از این شبکه ها نیز عمل می کنند بروند.

کاربرد شبکه های اجتماعی داخلی به نحوی است که به دلیل وجود سرورها در داخل کشور، سرعت دسترسی و استفاده از این شبکه های اجتماعی افزایش می یابد و اطلاعات آن در داخل بدون خروج از کشور و استفاده از پهنای باند مبادله می شود.

برای مثال یکی از این برنامه های کاربردی، اپلیکیشن چت «ساینا» است که علاوه بر قابلیتهایی که شبکه اجتماعی موبایلی دارند، امکان تماس به تمامی خطوط تلفنی ثابت و همراه در جهان را دارد.

شبکه ساینا مانند تمامی شبکه ها پیام رسان است و این قابلیت را دارد که کارکردهای شبکه اجتماعی پیام رسان را به صورت بومی در اختیار مردم قرار دهد؛ امکان تبادل پیام گروهی از دیگر ویژگیهای اولیه این اپلیکیشن است؛ علاوه بر آن، داشتن بازار استیکر، این امکان را برای کاربران فراهم می کند که بتوانند از استیکرهایی که خودشان طراحی کرده اند هم استفاده کنند و نیز مجموعه ای از استیکرهای بومی با رنگ و بوی قومیت های مختلف در این برنامه طراحی شده است.

کاربران اندروید اپلیکیشن پیام رسان ساینا که حدود ۱۳.۳۷ MB حجم دارد را می توانند از اینجا http://iranapps.ir/app/com.mmdt.syna دانلود کنند و کاربران IOS نیز امکان دانلود این برنامه را از طریق اپ استور اپل دارند.

همچنین شبکه پيام رسان موبايلی «فانوس» با قابلیت ارسال پیام های متنی و صوتی و تصویری با ویژگی خدمات دهی بر روی سرورهای داخلی راه اندازی شده است.

این نرم افزار موبایلی ویژه چت، قابلیت نصب در هر نوع گوشی موبایل دارای نرم افزار اندروید را دارد و کاربران می توانند با نصب این نرم افزار از طریق گوگل پلی و یا لینک مستقیم آن، پیام ها و فایل های صوتی و تصویری خود را به صورت رایگان ارسال کنند.

این شبکه اجتماعی بومی توانایی ارسال پیام های متنی و همچنین فایل های صوتی و تصویری و فیلم را دارد و از ویژگیهای آن می توان به طراحی کاربر پسند و همچنین حفظ حریم خصوصی کاربران اشاره کرد.

به زودی این نرم افزار در بازارچه های اندروید نیز عرضه می شود و هم اکنون امکان دانلودنرم افزار موبایلی پیام رسان فانوس از اینجا http://fanoosapp.ir فراهم است.

در همین حال شبکه پیام رسان بومی «بیسفون»، یک پیام رسان ایرانی است که همه اصول طراحی و توسعه یک اپلیکیشن خوب را رعایت کرده و در سطح استانداردهای جهانی ساخته شده است اما چیزی که بیسفون را از نمونه‌های خارجی متمایز می‌کند، استیکرها و شکلک های نرم افزاری بسیار جذاب و بومی و متفاوت آن است. همچنین رنگ بندی نقش مهمی را در این برنامه ایفا می کند به نحوی که رنگ های زنده، چیدمان منظم اجزای صفحه، آیکن های مناسب، جلوگیری از بکارگیری جزئیات و شلوغی و همچنین فونت مناسب از جمله نقاط قوتی هستند که این برنامه موبایلی دارد.

در این اپلیکیشن حجم اشتراک گذاری فایل ها و گفتگو ها بسیار زیاد است و جابجایی سریع بین صفحات و استفاده راحت از امکانات موجود از دیگر ویژگیهای آن محسوب می شود؛ انتخاب تصویر پروفایل و عملیاتی همچون بروزرسانی لیست مخاطبین، حذف تاریخچه مکالمات و غیرفعال کردن حساب کاربری نیز در این اپلیکیشن قابل انجام خواهد بود.

ارسال صدا، تصویر، ویدیو (از گالری یا دوربین) و مکان فعلی بر روی نقشه، برقراری تماس صوتی، استیکرهای متنوع با امکان دانلود و همچنین به اشتراک گذاری، حذف و ارسال پیام به دیگران از جمله دیگر امکانات این پیام رسان موبایلی است و باید به این قابلیت ها، امکاناتی همچون نمایش اعلان هنگام دریافت پیام و یا تشخیص موفقیت آمیز بودن ارسال را نیز اضافه کرد.

این اپلیکیشن بومی با حجم ۱۸.۹ مگابایت در فروشگاه کافه بازار به نشانی https://cafebazaar.ir/app/com.bistalk.bisphone/?l=fa قابل دانلود است؛ همچنین می توان آن را از طریق اپ استور اپل برای سیستم عامل ios و گوگل پلی برای گوشی های مبتنی بر اندروید دانلود کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو