کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

9 ترفند برای داشتن فرزندان رعنا

روزنامه روزنامه ايران , 12 تير 1394 ساعت 12:16

هورمون رشد در خواب بیشتر از هرزمانی ترشح می‌شود، از این رو محققان بر بهره‌گیری کودکان از خواب کافی با کیفیت بالا تأکید بسیاری دارند.


انجام تمرین‌های منظم ورزشی، پیروی از الگوی‌های خواب منظم و پرهیز از مصرف دارو بدون تجویز پزشک قبل از خواب به ترشح هورمون رشد کمک می کند اما خوردن مواد غذایی چرب و پرحجم باعث اختلال در ترشح این هورمون در ساعت‌های اولیه شب شده و تبعاتی مانند کوتاهی قد و نرم شدن استخوان‌ها را به دنبال خواهد داشت.

نقش تغذیه و مصرف مواد غذایی حاوی ریز مغذی‌های مفید را نباید نادیده گرفت. همچنین انواع میوه‌ها، غلات، مواد غذایی حاوی کربوهیدرات در کنار انجام تمرینات کششی به افزایش ترشح هورمون رشد کمک بسیاری می‌کند.
آناناس
مطابق با پژوهش‌های انجام شده، گنجاندن میوه آناناس در رژیم غذایی یکی از روش‌های افزایش هورمون رشد است. به توصیه متخصصان، بهتر است این میوه قبل از خواب خورده شود. مصرف آناناس پیش از خواب ترشح هورمون ملاتونین و سروتونین رادر طول شب افزایش داده و به تولید هورمون رشد کمک می‌کند. ریز مغذی‌های موجود در آناناس، در افزایش هورمون‌های مردانه و زنانه مانند تسترون و استروژن نیز کمک کرده و از ابتلا به پیری زودرس جلوگیری می‌کند.
لوبیا
افزایش قد با مصرف انواع لوبیا یک باور قدیمی در میان غربی‌ها است. این باور سال گذشته مورد تحقیقات گسترده قرار گرفت و نتیجه آن در هفته نامه سلامت غدد درون ریز این گونه به چاپ رسید، لوبیا از هر نوعی که باشد به ترشح هورمون رشد کمک کرده و در افزایش قد کودکان پیش از رسیدن به دوران بلوغ تأثیر زیادی دارد.
لوبیا مملو از ترکیبات مفیدی مانند «ال دوپا» بوده که باعث افزایش دوپامین، تسترون و هورمون رشد می‌شود. خیساندن لوبیا در آب 12 ساعت قبل از مصرف، جذب ریز مغذی‌های موجود در این خوراکی سودمند را افزایش داده و در ترشح بیشتر هورمون رشد مؤثر است.
توت گوجی
توت گوجی از میوه‌های مقوی است که مصرف آنها به ترشح هورمون رشد کمک می‌کند. توت گوجی حاوی 22 ماده معدنی، 18 آمینواسید، ویتامین و اسید چرب ضروری و مفید برای بدن است. مصرف این میوه که بومی چین است، باعث تحریک غده پینه آل و تولید هورمون بیشتر می شود همچنین این میوه حاوی ال آرژینین و ال گلوتامین بوده که این ریز مغذی‌ها باعث افزایش تولید هورمون رشد می‌شوند.
روغن نارگیل
چربی‌های مفید در میوه نارگیل خواص فراوانی دارند، یکی از فواید این روغن افزایش هورمونی است که به رشد بدن کمک کرده و گنجاندن آن در برنامه غذایی روزانه باعث افزایش قد می‌شود. یک مطالعه نشان داد 30 تا 90 دقیقه پس از مصرف نارگیل، هورمون رشد به میزان قابل توجهی در بدن افزایش پیدا می‌کند.
گوشت گوساله
این ماده خوراکی حاوی آمینو اسیدهای فعال در کنار ترکیباتی مانند کرانیتین و کوانیزم کیو 10 بوده که آن را به عنوان یکی از خوراکی‌های مفید و انرژی بخش در گروه مواد غذایی گنجانده است. گوشت گوساله حاوی نوعی از اسید آمینه است که باعث افزایش تولید هورمون رشد می‌شود و به تنظیم متابولیسم چربی‌ها کمک می‌کند.
ماست
ماست بخورید تا بلند قد شوید. ماست تهیه شده از شیر ارگانیک و پاستوریزه نشده یکی از مواد غذایی مفید برای رشد بوده و به سلامت و عملکرد صحیح غدد درون ریز کمک می‌کند. ماست حاوی مقادیر قابل توجهی از اسید آمینه ال گلوتامین بوده که مطابق با مطالعات انجام شده در ترشح هورمون رشد مؤثر است.
شکلات
شکلات حاوی مقادیر فراوانی تریپتوفان است که مصرف آن باعث تحریک غده پینه آل شده و علاوه براین ترشح دوپامین بیشتر را به دنبال دارد. تریپتوفان در افزایش کیفیت خواب نیز مؤثر بوده و باعث افزایش هورمون رشد می‌شود. شکلات در فرایند حرارت بسیاری از خواص خود را از دست می‌دهد و تنها در صورتی که خام مصرف شود، مفید واقع خواهد شد.
تخم مرغ
تخم مرغ با داشتن ترکیبات مقوی که در مرغ هم موجود است، یکی از برترین خوراکی‌ها به شمار می‌آید. تخم مرغ حاوی مقادیر فراوانی از آمینو اسید و ویتامین هایی مانند آ، ای، دی و کا و ویتامین ب بوده که در رشد نقش مهمی ایفا می‌کند. ورزشکارانی که به دنبال افزایش حجم عضله‌ها هستند از این ماده خوراکی در رژیم غذایی شان استفاده می‌کنند. همچنین خوراکی هایی مانند هندوانه، کشمش، انواع غلات و شیر خام اگر در وعده غذایی صبحانه همراه تخم مرغ مصرف شود، در رشد کودکان تأثیر باور نکردنی دارد.
آب
نوشیدن آب نیز یکی از راهکارهای ساده و قابل دسترس است که نه تنها به سیستم سوخت و ساز و تنظیم متابولیسم کمک می‌کند، بلکه عملکرد غدد درون ریز را نیز بهبود بخشیده و با عث متعادل کردن سطح هورمون رشد در خون می‌شود.

 


کد مطلب: 31833

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31833/9-ترفند-داشتن-فرزندان-رعنا

میگنا
  https://www.migna.ir