جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۹
کد مطلب: 31874
۲
۱

سردر ۳٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومانی دانشگاه صنعتی شریف

سردر ۳٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومانی دانشگاه صنعتی شریف
طرح نهایی سردر دانشگاه صنعتی شریف با حضور معماران مطرح ایرانی و مسئولان این دانشگاه رونمایی شد. این طرح با هزینه ۳۰ میلیارد ریال تا اوایل مهرماه اجرا خواهد شد.

-
 

ایرنا نوشت:

سردر جدید دانشگاه صنعتی شریف که توسط مهندس شهاب‌الدین ارفعی یکی از مفاخر معماری ایران طراحی شده، تا اوایل مهرماه با صرف سه میلیارد تومان اعتبار، اجرا و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

فراخوان طراحی سردر جدید دانشگاه صنعتی شریف در آستانه پنجاهمین سال تأسیس این دانشگاه اعلام گردید و از ۱۰ معمار برجسته ایرانی که دارای شهرت و اعتبار جهانی هستند دعوت شد تا طرح‌های خود را ظرف یک ماه به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

هشت نفر از دعوت‌شدگان در این رقابت حضور یافته و طرح‌های خود را به دبیرخانه ارائه کردند که در مرحله بعد، دو طرح ارائه‌شده از سوی مهندس شهاب‌الدین ارفعی و دکتر فؤاد رفیعی مشترکاً رتبه نخست را به دست آوردند و درنهایت طرح مهندس شهاب‌الدین ارفعی با نظر هیئت‌رئیسه دانشگاه انتخاب شد.

مدیر امور ساختمان و تأسیسات دانشگاه در خصوص ویژگی‌های سردر جدید گفت: سردر جدید دانشگاه شریف با ۳۰ متر طول، ۱۲ متر ارتفاع و ۱۰ متر عرض دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است و طراح آن هویت معماری دانشگاه را حفظ کرده است.

شیخ‌الاسلام افزود: معبرهای نیم‌دایره‌ای که در طراحی سردر مورداستفاده قرارگرفته الهام گرفته از معماری قدیم دانشگاه و سقف‌های نیم‌دایره‌ای است که در ساختمان ابن‌سینا، دانشکده‌های مهندسی برق، شیمی و مهندسی صنایع به کار گرفته شده است.

وی افزود: پیش‌بینی‌شده که این طرح سنتی به روش صنعتی اجرا شود و به‌جای استفاده از بنّا و داربست، آجرهای سردر در کارگاهی به‌صورت صنعتی و پیش‌ساخته تهیه و در محل سردر نصب شود که این شیوه ساخت الگوی جدیدی در کشور است.

مدیر امور ساختمان و تأسیسات دانشگاه شریف هزینه پیش‌بینی‌شده برای ساخت این سردر جدید را حدود سه میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: طبق توافقات صورت گرفته، این هزینه توسط یکی از شرکت‌های وابسته به همراه اول تأمین خواهد شد.

 

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

seyed
Iran, Islamic Republic of
واقعا چه احتیاجی هست ایا از این هزینه نمیشود جای بهتری استفاده کرد
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .