آزمون ورودي هنرستانهاي نمونه دولتي برگزار می شود
مديركل فني و حرفهاي و كاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشآموزاني كه معدل آنها در نوبت اول سال تحصيلي 90 ـ 89، "15 و بالاتر " باشد، ميتوانند در آزمون ورودي هنرستانهاي نمونه دولتي شركت كنند.
به گزارش مركز اطلاعرساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، محمد شريفزاده با اعلام برگزاري همزمان آزمون ورودي هنرستانهاي نمونه دولتي با دبيرستانهاي نمونه دولتي سراسر كشور، اظهار داشت: توسعه كمي و كيفي رشتههاي مختلف شاخه فني و حرفهاي و آموزش متوسطه به ويژه در مناطق محروم، ايجاد شرايط مناسب براي ادامه تحصيل دانشآموزان مستعد مناطق مذكور، تأكيد بر تعليم و اهتمام در تربيت اسلامي و پرورش معنوي دانشآموزان و مقدم داشتن تزكيه بر تعليم از مهمترين اهداف برگزاري اين آزمونهاست.
وي افزود: اختصاص امكانات ويژه اعم از تجهيزات، فضاي آموزشي، اعتبارات، امكانات پرورشي و نيروي انساني متخصص و ورزيده همراه با برنامههاي ويژه آموزشي و پرورشي، تشكيل كلاسهاي فوقبرنامه در جهت رشد و ارتقا كيفيت آموزشهاي علمي، عملي، كارگاهي و تربيتي هنرستانهاي فني و حرفهاي نمونه دولتي بنا به تصويب شوراي عالي آموزش و پرورش، از ديگر اهداف برگزاري آزمون ورودي هنرستانها و دبيرستانهاي نمونه دولتي است.
* حداقل معدل 15؛ شرط رقابت در آزمون
شريفزاده در خصوص افراد واجد شرايط براي شركت در اين آزمون گفت: دانشآموزان پايه سوم راهنمايي كه از اول مهرماه سال 89 مشغول به تحصيل بودهاند و دانشآموزاني كه معدل آنها در نوبت اول سال تحصيلي 90 ـ 89، 15 (پانزده) و بالاتر باشد، ميتوانند در آزمون ورودي هنرستانهاي نمونه دولتي شركت كنند.
مديركل فني و حرفهاي و كاردانش وزارت آموزش و پرورش نداشتن سابقه مردودي و ترك تحصيل در دوره راهنمايي تحصيلي، دريافت و تكميل نمونه برگ ثبتنام از واحد آموزشي محل تحصيل و تحويل آن به واحد آموزشي را از ديگر شرايط شركت در اين آزمونهاي ورودي عنوان كرد.
وي خاطرنشان كرد: در آزمون سال 90 براي نخستينبار از درس "حرفه و فن " نيز سؤال طرح ميشود.
شريفزاده سطح آموزش در اين هنرستانها را متفاوت از ساير هنرستانها دانست و بيان كرد: با توجه به در نظر گرفتن ساعات ويژه در برنامه هفتگي هنرجويان اين هنرستانها براي تقويت بنيه علمي و عملي آنها، اين هنرجويان پس اخذ ديپلم در رشته مورد نظر در شاخه فني و حرفهاي از پتانسيل بهتري براي ادامه تحصيل و اشتغال موفق برخوردار خواهند شد كه اين نويدبخش آيندهاي روشن به ويژه براي هنرجويان مستعد مناطق محروم است.
مديركل فني و حرفهاي و كاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بهرهگيري از نيروي انساني با توانمندي بالا در اين هنرستانها، از شبانهروزي بودن اين مراكز در مناطق محروم خبر داد.