جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۴:۵۳
کد مطلب: 3203
۱

آزمون ورودي هنرستان‌هاي نمونه دولتي برگزار می شود

مديركل فني و حرفه‌اي و كاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌‌آموزاني كه معدل آنها در نوبت اول سال تحصيلي 90 ـ 89، "15 و بالاتر " باشد، مي‌توانند در آزمون ورودي هنرستان‌هاي نمونه دولتي شركت كنند. به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، محمد شريف‌زاده با اعلام برگزاري همزمان آزمون ورودي هنرستان‌‌هاي نمونه ‌دولتي با دبيرستان‌هاي نمونه دولتي سراسر كشور، اظهار داشت: توسعه كمي و كيفي رشته‌هاي مختلف شاخه فني و حرفه‌اي و آموزش متوسطه به ويژه در مناطق محروم، ايجاد شرايط مناسب براي ادامه تحصيل دانش‌آموزان مستعد مناطق مذكور، تأكيد بر تعليم و اهتمام در تربيت اسلامي و پرورش معنوي دانش‌آموزان و مقدم داشتن تزكيه بر تعليم از مهمترين اهداف برگزاري اين آزمون‌هاست. وي افزود: اختصاص امكانات ويژه اعم از تجهيزات، فضاي آموزشي، اعتبارات، امكانات پرورشي و نيروي انساني متخصص و ورزيده همراه با برنامه‌هاي ويژه آموزشي و پرورشي، تشكيل كلاس‌هاي فوق‌برنامه در جهت رشد و ارتقا كيفيت آموزش‌هاي علمي، عملي، كارگاهي و تربيتي هنرستان‌هاي فني و حرفه‌اي نمونه دولتي بنا به تصويب شوراي عالي آموزش و پرورش، از ديگر اهداف برگزاري آزمون ورودي هنرستان‌‌ها و دبيرستان‌هاي نمونه دولتي است. * حداقل معدل 15؛ شرط رقابت در آزمون شريف‌زاده در خصوص افراد واجد شرايط براي شركت در اين آزمون گفت: دانش‌آموزان پايه سوم راهنمايي كه از اول مهرماه سال 89 مشغول به تحصيل بوده‌اند و دانش‌‌آموزاني كه معدل آنها در نوبت اول سال تحصيلي 90 ـ 89، 15 (پانزده) و بالاتر باشد، مي‌توانند در آزمون ورودي هنرستان‌هاي نمونه دولتي شركت كنند. مديركل فني و حرفه‌اي و كاردانش وزارت آموزش و پرورش نداشتن سابقه مردودي و ترك تحصيل در دوره راهنمايي تحصيلي، دريافت و تكميل نمونه ‌برگ ثبت‌نام از واحد آموزشي محل تحصيل و تحويل آن به واحد آموزشي را از ديگر شرايط شركت در اين آزمون‌هاي ورودي عنوان كرد. وي خاطرنشان كرد: در آزمون سال 90 براي نخستين‌بار از درس "حرفه و فن " نيز سؤال طرح مي‌شود. شريف‌زاده سطح آموزش در اين هنرستان‌ها را متفاوت از ساير هنرستان‌ها دانست و بيان كرد: با توجه به در نظر گرفتن ساعات ويژه در برنامه هفتگي هنرجويان اين هنرستان‌ها براي تقويت بنيه علمي و عملي آنها، اين هنرجويان پس اخذ ديپلم در رشته مورد نظر در شاخه فني و حرفه‌اي از پتانسيل بهتري براي ادامه تحصيل و اشتغال موفق برخوردار خواهند شد كه اين نويدبخش آينده‌اي روشن به ويژه براي هنرجويان مستعد مناطق محروم است. مديركل فني و حرفه‌اي و كاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بهره‌گيري از نيروي انساني با توانمندي بالا در اين هنرستان‌ها، از شبانه‌روزي بودن اين مراكز در مناطق محروم خبر داد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ