پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۷
کد مطلب: 32045
۰
یک روانشناس تاکید کرد

لزوم برگزاری دوره‌های مشاوره پس از طلاق

دکترمهدی بیاتی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: افراد پس از جدایی نیازهای جنسی،عاطفی، روانی و حتی مالی دارند؛ چراکه ممکن است مطلقه‌ها به بحران‌های عاطفی و اجتماعی سوق پیدا کنند و تن به ازدواج اشتباه بدهند و مجدد به طلاق رسمی منجر شود البته ممکن است طلاق رسمی صورت نگیرد ولی تبعاتی مانند خودکشی، طلاق عاطفی و ارتباط‌های گسترده به همرا داشته باشد.


این روانشناس در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: افراد مطلقه بویژه زنان پس از جدایی دچارخلاء عاطفی می‌شوند و به شدت احساس تنهایی و ناامنی روانی می‌کنند علاوه بر آن جامعه به این دسته از زنان نگاه درستی ندارد.


وی در ادامه گفت: بخش عمده‌ای از مطلقه‌ها بویژه در کلان‌شهرها پیش از جداشدن تصمیم به ازدواج می‌گیرند؛ چرا که در پروسه جداشدن ارتباط‌هایی ایجاد می‌شود و نگرانی‌ها،اضطراب‌ها و ناراحتی‌هایی که برای افراد در جریان طلاق رخ می‌دهد، آنان ناخودآگاه به سمت یک همدم سوق پیدا می‌کنند. آنان از نظر روانی نیاز به فردی دارند که با او گفت‌وگو کنند و در ارتباط باشند؛ البته متاسفانه برخی افراد هم با قصد سوء استفاده کردن به زنان و مردان مطلقه نزدیک می‌شوند.


مطلقه‌ها زمانی که احساس می‌کنند فردی به آنان محبت و احساس همدلی دارد به شدت به او وابسته می‌شوند. این روانشناس تصریح کرد: افراد به یکدیگر زمان بدهند و تا حد امکان جدا نشوند چراکه درصد کمی از زنان و مردان از ازدواج مجدد خود احساس رضایت می‌کنند و برای ازدواج مجدد محدودیت انتخاب دارند. فردی که با یک مطلقه ازدواج می‌کند، فرصت‌هایی را از دست داده است و ممکن است دچار خلاءهای روحی و روانی باشد، در نتیجه زندگی با چنین فردی تنش‌ به همراه دارد.


وی افزود: میزان مقاومت افراد برای حفظ دومین زندگی مشترک بسیار بیشتر از نخستین زندگی مشترک است چه بسا اگر زن و مرد در نخستین زندگی مشترک همین‌گونه عمل می‌کردند رابطه‌شان به طلاق نمی‌انجامید. زن و مرد بویژه زنان در ازدواج دوم ممکن است با شرایط بسیار بدتری نسبت به ازدواج اول زندگی کنند.
بیاتی در پایان اظهارکرد: نمی‌توان زمان مشخصی را برای فاصله گذاری میان ازدواج اول و دوم توصیه کرد چراکه بستگی به مدت زمان لازم برای بازسازی روانی هر فرد دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!