شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۴ / ۱۷:۱۳
کد مطلب: 32098
۰
توصیه سازمان امور مالیاتی

جزئیات مالیات پرداختی پزشکان

به گزارش مهر، دکتر محمد جهانگیری گفت: توافقنامه سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی در سنوات گذشته تسهیلاتی را برای خود اظهاری جامعه پزشکی ایجاد کرده بود و با عنایت به اینکه پزشکان و دندان پزشکان جزو بند "ب" ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم محسوب می شوند، طبق رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری توافق مذکور، غیر قانونی شمرده شد و توافق مالیاتی از سوی سازمان امور مالیاتی میسر نیست و این مسئله جامعه پزشکی و صنوف مشابه را دچار مشکل برای ارائه اظهار نامه در فرصت باقیمانده کرده است.

وی افزود: طبق پیگیری های فشرده و همه جانبه یک ماه اخیر سازمان نظام پزشکی برای ارائه الگوی اظهارنامه ها و تسهیلات برای افرادی که هر ساله اظهارنامه های خود را طبق خود اظهاری، اعلام می نمودند، روش هایی برای اعضای جامعه پزشکی پیشنهاد می شود؛

۱- این دستاورد با توجه به شبهاتی که در اخذ مالیات در جامعه پزشکی صورت گرفته، می تواند راهگشایی برای امور باشد.
۲- استفاده از این پیشنهاد برای اعضای جامعه پزشکی کاملا اختیاری بوده و در صورت انجام آن، امکان استفاده از تسهیلات برای آنها وجود دارد.
۳- مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی سال ۹۳ تا پایان تیرماه سال ۹۴ است.
۴- عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی موجب عدم استفاده از کلیه تسهیلات قانونی می گردد.
۵- جهت تکمیل اظهارنامه عملکرد سال ۹۳، موارد مهم زیر یادآوری و پیشنهاد می گردد؛

- آن دسته از اعضا و سازمان که مالیات قطعی سال ۹۲ آنها تا ۱۰ میلیون ریال بوده، ۱۲ درصد افزایش نسبت به مالیات قطعی سال ۹۲ برای سال ۹۳ اعلام گردد.

- آن دسته از اعضا و سازمان که مالیات قطعی سال ۹۲ آنها بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون ریال بوده، ۱۸ درصد افزایش نسبت به مالیات قطعی سال ۹۲ برای سال ۹۳ اعلام گردد.

- آن دسته از اعضا و سازمان که مالیات قطعی سال ۹۲ آنها بیش از ۵۰ میلیون ریال بوده، ۲۴ درصد افزایش نسبت به مالیات قطعی سال ۹۲ برای سال ۹۳ اعلام گردد.

تا ۱۰ میلیون ریال ۱۲ درصد افزایش نسبت به مالیات قطعی سال ۹۲

بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون ریال ۱۸ درصد افزایش نسبت به مالیات قطعی سال ۹۲

بیش از ۵۰ میلیون ریال ۲۴ درصد افزایش نسبت به مالیات قطعی سال ۹۲

۶- افراد خاصی که دچار بیماری، کهولت سن، مسافرت و تعطیلی محل فعالیت خود هستند، می توانند با ارائه مستندات درخواست های خود را تا پایان مرداد ماه به معاونت نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ارائه داده و پس از اتمام مهلت اظهارنامه، رایزنی لازم برای استفاده از تخفیف یا معافیت برای آنها صورت گیرد.

این در حالی است که مسعود مصلحی مدیر کل دفتر خدمات مودیان سازمان امور مالیاتی با ارسال نامه ای به دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، آخرین مهلت ارسال اظهار نامه مالیاتی سال ۱۳۹۳ را حداکثر تا تاریخ ۳۱ تیر ماه اعلام و خواستار ارسال آن قبل از موعد مقرر شد.

در متن نامه آمده است: همانگونه که استحضار دارید، شغل صاحبان حرفه های پزشکی از جمله مشاغل موضوع بند (ب) ماده (۹۵) قانون مالیات های مستقیم بوده و مکلف به تسلیم اظهار نامه مالیاتی عملکرد هر ساله خود در موعد مقرر(مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۳ حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۴/۰۴/۳۱) هستند.

در این نامه عنوان شده است؛ نظر به اینکه در سال جاری، ارائه اظهار نامه مالیاتی به صورت الکترونیکی (از طریق مراجعه به بخش اظهار نامه الکترونیکی سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی WWW.Tax.gov.ir) کفایت دارد، لزومی به مراجعه مودیان به واحد مالیاتی جهت تسلیم اظهارنامه کاغذی نیستند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .