جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۷
کد مطلب: 32207
۵
۲۰

قتل پزشک فوق تخصص بر بالین بیمار با ضربات چاقو در اردبیل! + عکس

قتل پزشک فوق تخصص بر بالین بیمار با ضربات چاقو در اردبیل!  + عکس
ساعاتی پیش در یک حادثه ناگوار در اردبیل؛ دکتر اصغر پیرزاده سرطان‌شناس و متخصص انکولوژی در بیرون از مطب خود توسط یکی از همراهان بیمار مورد سوء قصد قرار گرفت و جان خود را از دست داد.پیکر نیمه جان این پزشک اردبیلی به بیمارستان منتقل شده اما تلاش پزشکان نتیجه نداده و وی جان باخته است.
 -
صبح امروز در حادثه‌ای خونین، دکتر اصغر پیرزاده، یکی از پزشکان سرشناس اردبیل به ضرب چاقو مجروح شد ولی تلاش ها برای نجات جانش بی ثمر بود و در نهایت جان باخت تا اعتراض پزشکان این شهر را به همراه داشته باشد چرا که قاتل جوانی بوده که همراه یک بیمار معرفی شده‌ است.
درباره جزییات منجر به درگیری و علت چاقوکشی همراه بیمار اطلاع دقیقی در دست نیست اما گفته می‌شود که وی بر بالین یک بیمار سرطانی در منزلش حاضر شده بود و در آنجا با چند ضربه چاقو مجروح شد. قاتل پس از ضرب و جرح پزشک، وی را به بیمارستان فاطمی رسانده که متاسفانه تلاش برای احیای وی به جهت شدت جراحت وارده بی نتیجه بوده و دکتر پیرزاده به قتل رسید. علت این امر نیز در بررسی های ابتدایی، اصابت چاقو به قلب پزشک و پارگی بطن راست قلب وی عنوان شده است. بدین ترتیب قاتل کم و سال دستگیر شده و انگیزه وی از این جنایت تاسف بار در حال بررسی است .
گفتنی است دکتر پیرزاده علاوه بر درمان بیماران، با درجه استادیاری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تدریس مشغول بوده و به جهت فعالیت های پژوهشی زیاد، از جمله پزشکان سرشناس این استان به شمار می‌آمده است. گفته می شود از شادروان دکتر پیرزاده یک فرزند سه ماهه به یادگار مانده است.
-
-
انگیزه قتل پزشک اردبیلی مشخص نیست/ وزیر بهداشت راهی اردبیل می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از سفر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اردبیل در پی قتل یک پزشک متخصص اردبیلی خبر داد.

فرهاد پورفرضی دقایقی قبل در گفتگو با  مهر تصریح کرد: به دنبال قتل اصغر پیرزاده پزشک متخصص اردبیلی توسط همراه بیمار که ساعاتی قبل به وقوع پیوست، وزیر بهداشت تصمیم گرفته که به این استان سفر می کند.
وی ادامه داد: با اعلام خبر قتل پزشک متخصص به وزیر، وی ضمن ابراز تاسف شدید از بروز چنین حادثه ای اعلام کرد که به همین دلیل به اردبیل سفر خواهد کرد تا علاوه بر ابراز تسلیت به خانواده و جامعه پزشکان استان موضوع را از نزدیک مورد رسیدگی قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام حمایت از جامعه پزشکان این استان و کشور و تاکید بر حفظ جایگاه پزشکان در جامعه را از دیگر دلایل حضور وزیر در اردبیل عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در زمان وقوع این حادثه در جلسه وزارتخانه حاضر بودم و سریعا این موضوع به وزیر انتقال داده شد، یادآور شد: به دلیل اهمیت موضوع و تاسف شدید از وقوع آن هم اکنون در حال برگشت هستم تا ضمن پیگیری موضوع جزئیات آن را به وزیر بهداشت اعلام کنم.

پورفرضی با اشاره به حضور میهمانان سازمان بهداشت جهانی در کشور ادامه داد: با این وجود دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرده است که به اردبیل بیاید و یا در صورت عدم توفیق یکی از معاونان خود را به اردبیل بفرستد.

در این زمینه قرار شده که موضوع را پیگیری و به ایشان انتقال دهم تا تصمیم گیری شود. وی در خصوص جزئیات این حادثه با بیان اینکه مرحوم اصفر پیرزاده فوق تخصص انکولوژی از پزشکان خبره استان بود، بیان داشت: وی ظهر امروز پنج شنبه برای طی روند درمان به منزل یکی از بیماران خود مراجعه کرده که به دلایل نامشخص توسط همراه نوجوان بیمار مورد حمله قرار گرفته و به ضرب چاقو مجروح می شود.

این مسئول ادامه داد: با وقوع این حادثه سایر همراهان بیمار با ۱۱۵ تماس می گیرند و این پزشک را به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل می کنند که متاسفانه با وجود تلاش پزشکان این پزشک فوق تخصص فوت می کند.

وی با تاکید بر اینکه بنا به اظهارات دادستان اردبیل متهم دستگیر شده اما هنوز دلایل خود را از این اقدام بازگو نکرده است، عنوان کرد: روند قضایی با جدیت در این خصوص ادامه دارد و به زودی به مردم اردبیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پورفرضی در خصوص واکنش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به این موضوع اضافه کرد: به شدت این موضوع در دست پیگیری بوده و انتظار داریم که حق جامعه پزشکی که زحمات شبانه روزی را در عرصه درمان می کشند ادا شده و با اقدامات لازم جایگاه پزشکان حفظ شود. دکتر اصفر پیرزاده فوق تخصص انکولوژی از متخصصان برجسته اردبیل در زمینه درمان بیماران سرطانی بوده و خدمات ارزشمندی را در این زمینه ارائه کرده بود.
-
توضیحات دادستان اردبیل درباره رویداد در پی وقوع این رویداد
ناصر عتباتی، دادستان اردبیل از دستگیری قاتل دکتر اصغر پیرزاده فوق تخصص خون و انکولوژی خبر داد و گفت: قاتل جوانی 22 ساله و از آشنایان مقتول است و قتل حدود ساعت 11 صبح امروز در محل اقامت و سکونت قاتل اتفاق افتاده است.مشغول بررسی موضوع هستیم و تا ساعاتی دیگر اخبار موثق اطلاع رسانی خواهد شد؛ مردم به شایعات توجه نکنند و منتظر اعلام رسمی جزییات ماجرا از منابع رسمی باشند. دستگاه قضا به طور قاطع و به صورت فوق‌العاده و در سریعترین زمان ممکن به این پرونده رسیدگی می‌کند.
-
ابراز تاسف وزارت بهداشت از این حادثه
به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت از پیگیری حقوقی و قانونی این ماجرا به دستور وزیر خبر داد و ضمن ابراز تاسف از این حادثه ناگوار گفت: از حوالی ظهر امروز پس از اطلاع از این حادثه وزیر بهداشت شخصا پیگیر موضوع بوده اند.
وی ضمن تسلیت به خانواده این پزشک اردبیلی به ویژه برادر وی (ریاست دانشکده پزشکی اردبیل) و مردم این استان اعلام کرد: وزارت بهداشت تا روشن شدن کامل ابعاد حادثه، این موضوع را از مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.
حریرچی در پایان ضمن ابراز تاسف از این حادثه تلخ از جامعه پزشکی و رسانه ها درخواست کرد تا روشن شدن ابعاد موضوع از سوی مراجع ذیصلاح از هر گونه گمانه زنی پرهیز کنند. این در حالی است که پیشتر برخی رسانه های استان اردبیلز از سفر وزیر بهداشت به این استان در پی وقوع این جنایت خبر داده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

خاطره
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا یه بچه باید چاقو برداره و به دکتر حمله کنه.
دکتری که خوبی هاش زبانزده.
اون بچه جوری تربیت شده که وقتی از ی چیزی خیلی ناراحت میشه دست به کارای اینچنینی بزنه.
کاش خانواده ها تو اینجور موارد بیشتر حساس باشن تا بچه شون نشه قاتل.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
این فاجعه رابه کادر درمان تسلیت میگم
علی
Russian Federation
در ضمن چون ضارب خودش خبر داده و فرار هم نکرده اوردن واژه دستگیر فکر کنم چندان مناسب نباشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
مراد
Iran, Islamic Republic of
به نظر من متخصصین ونخبگان باید تا می توانند از این کشور فرار کنند.زیرا سرنوشتی جز این ندارند.هیچ احترام وارزشی برای آنها قائل نیستند.وبه زودی این سلاخی جامعه علمی کشور شدت خواهد یافت
فاطمه السادات
Iran, Islamic Republic of
تو هم این وسط بیا از آب گل آلود ماهی بگیر . خارج نشین فراری بی غیرت که دشمن ایرانی
دكتر
Iran, Islamic Republic of
موافقم مردم اين كشور شايستگي درمان توسط افراد مسلط به دانش روز و سطح عالي را ندارند رمالها و جوشونده درست كن ها از پس اين ملت خوب بر ميان حالا ببينيم باز هم يك فوق تخصص انكولوژي عقلش پاره سنگ بر ميداره كه پاشو تو اردبيل بگذاره؟
Iran, Islamic Republic of
کاش شما آدم با فرهنگ یادت نره از مردم همین کشوری. تو هم لیاقت استفاده از تخصص متخصصین حوزه های دیگه رو نداری.
دكتر
Iran, Islamic Republic of
بله از مردم همين كشورم ولي به كسي كه به من خوبي كنه چاقو نميزنم شعور اينم دارم كه بفهمم همه مريضا خوب شدني نيستند اين نوع رفتارا ضررش فقط به مريضا ميرسه طوريكه الآن شنيدم پزشكاي اردبيل در شبكه هاي اجتماعي تصميم گرفتن به همه مراجعين أون شهر كه لابد غالبا از جنس همين قاتله هستند پيش از هر درماني از همه رضايت high risk بگيرند خلاصه اينكه به همه اعلام حقوقي مي كنند مريضت مردنيه
یی
Iran, Islamic Republic of
چه میدونی دکتر به این خوبی کرده؟؟ قاتل نه بیمار هست نه خانواده ش بیمار..؟؟ چرا اطلاع نداری جرف میزنی آقای دکتر. دکتر شما باشید وای به حال بقیه اونوقت مردم ایران رو هم تحقیر می کنی
Iran, Islamic Republic of
میشه دهنت را ببندی و به مردم اهانت نکنی. نادون تویی که داری زود قضیه را به همه مردم اردبیل تعمیم میدی
Iran, Islamic Republic of
مشخصه که شما پزشک نیستی!! چون پزشک واقعی فقط دغدغه اش کمک به همنوعانش هست و انجام وظیفه
یب
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به نخبه داره. یه مسئله کاملا شخصی بوده ربطی به نخبگی نداره
Iran, Islamic Republic of
شما از مقرضانی هستی که با کوچکترین اتفاقی میخوای از آب گل آلوده ماهی بگیری.
Iran, Islamic Republic of
آقای مدیری تحویل بگیر!!وقتی مردمو بدبین می کنید نتیجه اش میشه این بی فکریا👎
Iran, Islamic Republic of
اخه چه ربطی به اون بیچاره داره لیاقتشو نداری فیلم نبین
یسی
Iran, Islamic Republic of
سریال اقای مدیری کاملا درست می باشد.
ما خودمون هزارن بار تجربه کردیم..
چیزی که عیان است در بیمارستان ها و سوداگری برخی پزشکان چه حاجت به بیان است
سید جعفر قاسمی
Iran, Islamic Republic of
حالا 20 سال دیگه صبر کنند تا یه دکتر خوب و دلسوز و مومن
ن دیگه تربیت بشه..اون هم اگه به اون دیوونه خوونه پاشو بذاره!!!!
Iran, Islamic Republic of
طبق آخرین احبار هیچ رابطه پزشک و بیمار برقرار نبوده جوان 23 ساله بوده و رابطه دوستی برقرار بوده است این اخرین خبر توسط دادستان اردبیل داده شده است.
مهدیار
Iran, Islamic Republic of
شما عزیزم زیاد اخبار گوش نکن. چی شده که حالا همه مردم انقد به رسانه ها اعتماد می کنند؟ همیشه مردم میگن اخبار هیچ وقت راستش رو نمیگه لی الان نمیدونم چی شده که همه خرف رسانه ها رو باور می کنن.
استاد
Iran, Islamic Republic of
بابا هرچی لات اعدام کنید اعدام بابا شهر شده پر اشغال
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...