جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۶
کد مطلب: 32255
۱
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان تشریح کرد

جزئیات نیمسال تابستانی دانشگاه فرهنگیان

جزئیات نیمسال تابستانی دانشگاه فرهنگیان

 

به گزارش ایسنا، نعمت الله موسی پور، با اشاره به برنامه ریزی ترم تابستانی اظهار کرد: آنچه سبب شد برای نیمسال تابستانی برنامه ریزی شود، ضرورت های ناشی از تامین نیروی انسانی مخصوصا برای دوره ابتدایی بود. تحصیل در دانشگاه از نیمسال دوم سال تحصیلی آغاز می شود و این موضوع سبب می شود تا دانشجویان دانشگاه اگر به طور عادی تحصیل نمایند در بهمن ماه فارغ التحصیل شده و عملا در مهر ماه سال بعد وارد عرصه اشتغال شوند. چنین شرایطی سبب می شد تا دانشجومعلمان ورودی سال 1391 در مهر ماه 1396 به خدمت آموزش و پرورش درآیند. از طرفی آموزش و پرورش برای مهرماه 1395 نیاز شدید به ورود نیروی انسانی دارد. چنین موضوعاتی سبب شد تا دانشگاه برای اتخاذ تدابیری برای فارغ التحصیلی دانشجومعلمان ورودی 1391 به گفتگو با آموزش و پرورش بپردازد و با کمک آنها برای تمامی دانشجومعلمان رشته علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی نیمسال تابستانی ارائه کند.

 

وی افزود: تعداد واحدهای گذرانده شده و تعداد واحدهایی که دانشجویان می توانند در نیمسال های باقیمانده انتخاب کنند نشان می‌داد با دو نیمسال تابستانی در 1394 و 1395 بیش از 95 درصد تعداد 13200 نفر دانشجومعلم آموزش ابتدایی ورودی 1391 می توانند فارغ التحصیل شوند. این بود که نیمسال تابستانی برنامه ریزی شد و البته با کسب مجوز موردی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در این دوره های تابستانی جبرانی دانشگاه، استثنائا هشت واحد درسی به دانشجویان ارائه می شود.

 

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: این دوره به طور گسترده همه دانشجویان آموزش ابتدایی ورودی سال 1391 و تعدادی از دانشجویان رشته علوم پایه، آزمایشگاه را پوشش می دهد.

 

موسی پور افزود: در پردیس هایی که رشته های علوم پایه ارائه می شود و آزمایشگاه وجود ندارد. دانشجویان به صورت متمرکز در تهران تحت پوشش نیمسال تابستانی قرار می گیرند که البته تعداد آنان کمتر از 1000 نفر است. همچنین، برای دانشجویان کارشناسی ناپیوسته نیز نیمسال تابستانی ارائه می شود.

 

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه بسیاری از دانشجومعلمان متقاضی این نیمسال تحصیلی بودند و آن را پیگیری می کردند موضوع برگزاری نیمسال تابستانی در روزهای پایانی امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی 94-1393 از طریق پردیس های محل تحصیل به اطلاع دانشجویان رسید، همچنین برگزاری این نیمسال تحصیلی به نحو مطلوب از طریق پرتال دانشگاه و همه پردیس ها اطلاع رسانی انجام شده است.

 

موسی پور در خصوص دانشجو معلمانی که ممکن است به انتخاب واحد نرسند، گفت: این نیمسال تابستانی برای دانشجومعلمان رشته آموزش ابتدایی است و برای همه آنان برنامه ریزی شده و جای آنان محفوظ است. در عین حال، شرکت همه آنان در دروسی که گروه آموزشی و پردیس محل تحصیل آنان تعریف کرده، ضروری است. بنابراین، حتی کسانی که در موعد مقرر موفق به انتخاب واحد درسی نشده اند.

 

موسی پور ادامه داد: همه دانشجومعلمان باید در دروسی ثبت نام کنند که پردیس محل تحصیل آنان تعریف کرده است. ما از گروه های آموزشی همه پردیس ها درخواست کرده ایم که ابتدا به تطبیق واحدهای درسی همه دانشجویان خود اقدام کنند (به علت اینکه دانشجومعلمان موظف اند بر اساس برنامه بازنگری شده بقیه دروس خود را بگذرانند)، بعد دروس باقیمانده آنان را برای دو نیمسال تابستانی 1394 و 1395 و دو نیمسال سال تحصیلی 95-1394 توزیع نمایند و سپس دروس مربوط به نیمسال تابستانی 1394 را ارائه کنند.

 

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: برای تحقق فارغ التحصیلی، چنین برنامه ای ضرورت داشت. البته برخی از پردیس ها به علت قلت دانشجویان و برخی به علت شرایط جوی ممکن است مجبور باشند نیمسال تابستانی را در پردیس دیگری برگزار کنند. دانشجومعلمان این قبیل پردیس ها با هماهنگی به عمل آمده، دروس را بر اساس برنامه پردیس مبدا انتخاب می کنند ولی دوره را در پردیس مقصد می گذرانند.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، موسی پور در پایان خاطرنشان کرد: ما برای فعال کردن پردیس ها با مشکلات اجرایی مواجه هستیم و در عین به علت تفاوت های جدی در واحدهای درسی ارائه شده توسط هر پردیس، ممکن است شرایط برای ارائه واحد یکسان هم مهیا نباشد. البته تلاش شده حتی الامکان برای دانشجومعلمانی که در یک پردیس مشغول گذراندن نیمسال تابستانی هستند، دروس یکسانی ارائه شود ولی اولویت با ایجاد شرایط برای فارغ التحصیلی است نه یکسانی ارائه واحد درسی.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم