پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۸
کد مطلب: 32299
۰

ژنتیک کوتاهی و بلندی قد در معرض ابتلا به بیماری قلب

رضا رحمانی متخصص قلب و عروق، در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ژنتیک و تاثیر آن بر قد افزود: بین کوتاهی و بلندی قد و قلب ارتباط مستقیمی وجود ندارد، یکسری از بیماری‌ها هستند که تظاهراتشان کوتاهی قد است (سندرم) مجموعه‌ای از گرفتاری‌هایی که فرد بخاطر آن در بدن او اختلال ژنتیکی پیش می‌آید مثلا با تظاهر کوتاهی قد که بیمار نشان می‌دهد قلب او نیز می‌تواند گرفتار باشد.
رحمانی با اشاره به توضیح سندرم‌ها و اختلالات ژنتیکی اظهار داشت: دو نوع سندرم وجود دارد یکی نونان و دیگری ترند که اینها اختلالات ژنتیکی به شمار می‌روند که باعث کوتاهی قد می‌شوند.
وی تصریح کرد: ترند باعث بیماری مادرزادی قلب به اسم کالتاسیون آئورت و نونان هم یکی بیماری ژنتیکی است که با تنگی دریچه پرمولر یا افزایش غیر طبیعی ضخامت ماهیچه‌ها همراه است.
این متخصص قلب و عروق ادامه داد: کوتاهی و بلندی قد باعث ریسک بیماری قلبی نمی‌شود بلکه در واقع کوتاهی و بلندی قد این افراد باعث سندرم‌هایی هستند که در بدن وجود دارد و بیماری‌هایی چون نارسایی دریچه آئورت، نارسایی دریچه میترال و نونان تنگی دریچه ریوی و ترند کارتکشن آئورت جزء بیماری‌های مادرزادی قلب تلقی می‌شوند که در سندرم‌ها دیده می‌شوند و تنها کوتاهی و بلندی قد به تنهایی و بطور مستقیم ریسک بیماری قلبی تلقی نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: یبیماری‌های مادرزادی قلب که به دو دسته تقسیم می‌شوند که دسته اول سوراخی، وصله‌ی بین دهلیزی است، دسته دوم در مجموعه‌ای از اختلالات ساختمانی در بدن که درون آنها سندرم وجود دارد دیده می‌شود که درون این سندرم‌ها سندرم نونان وجود دارد که باعث اختلال در رشد است که این اختلالات به صورت مادرزادی در قلب‌شان وجود دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.