پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۸:۳۶
کد مطلب: 32308
۰

چه ميزان ایرانی‌ها از اختلالات روان رنج می‌برند؟!

چه ميزان ایرانی‌ها از اختلالات روان رنج می‌برند؟!
به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اکبر سیاری در افتتاح پایگاه سلامت مرکز سلامت ولیعصر شهر همدان، با بیان اینکه در حال حاضر 23 درصد مردم کشور دارای نوعی از اختلالات روان هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 10 میلیون نفر در کشور دارای فشار خون هستند. وی با بیان اینکه 50 درصد بیماران از بیماری دیابت خود اطلاعی ندارند، تصریح کرد: ما باید افراد مبتلا به بیماری‌ها را شناسایی و درمان کنیم و به علت قابل کنترل بودن همه بیماری‌ها نسبت به پیشگیری هرچه سریع‌تر اقدام کنیم.

‌معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه 70 درصد مرگ‌ومیرها به دو عامل رفتار فردی و فیزیولوژیک بستگی دارد، گفت: 70 درصد مرگ‌ومیرها به دو عامل فردی مانند کشیدن سیگار و ورزش کردن و عامل فیزیولوژیک و جسمی مانند فشار خون، آسم، دیابت، اضافه وزن و چاقی، سکته قلبی و سکته مغزی بستگی دارد.

سیاری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا 10 سال آینده 25 درصد مرگ‌ومیرها و 30 درصد مصرف سیگار کاهش یابد و باید قدر طرح تحول نظام سلامت را دانسته و کمک کنید تا سال آینده شاهد تحولات چشمگیری باشیم.

وی با اشاره به کاهش مرگ‌ومیرها نسبت به سال‌های گذشته گفت: در سال‌های گذشته سالیانه 10 هزار نفر بر اثر کزاز و در سال 64، 34 هزار نفر بر اثر بیماری اسهال جان خود را از دست دادند.

همچنین براساس گزارشات در سال 92، از 380 هزار نفر مرگ و میر 93 هزار نفر بر اثر سکته قلبی، 43 هزار نفر بر اثر سکته مغزی و 32 هزار نفر بر اثر سرطان جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه با اتحاد و انسجام می‌توان از همه آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد، گفت: امروزه یک سوم ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود . ما باید دست به دست هم داده و شادی و خنده را به مردم هدیه دهیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به رمز و رازهای موفقیت اظهار کرد: از جمله رمز و رازهای موفقیت ما در روستاها درستی فرد انتخاب شده، ارائه آموزش خوب، دادن شخصیت به فرد، نظارت و بازخورد مناسب، اصلاح اشتباهات، درست کردن نظام اطلاعات، ثبت اطلاعات و ارائه گزارش است.

سیاری با تاکید بر اینکه در حال حاضر آموزش‌های ارائه شده برای پرسنل کافی و کامل نیست، تصریح کرد: باید نظارت‌ها قوی‌تر، بازخوردها بهتر و سطح اطلاعات بالاتر رفته و ارتقا یابد و امیدواریم با این حرکت برای همه شهروندان پرونده تشکیل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.