کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون مرکز آزمونهای سازمان سنجش آموزش کشور:

شانس قبولی در گروههای آزمایشی علوم انسانی و ریاضی بیشتر است

8 مرداد 1394 ساعت 19:58

معاون مرکز آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون سراسری امسال به علت وجود صندلی های خالی شانس قبولی در گروه های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی فیزیک تا 260 درصد افزایش یافته است.


محمود بسطامی روز پنجشنبه در همایش معرفی رشته های دانشگاهی در سبزوار افزود: هم اکنون 13 هزار صندلی خالی در رشته های دانشگاهی مربوط به گروه آزمایشی ریاضی و بیش از 100 هزار صندلی خالی در رشته های مربوط به گروه علوم انسانی وجود دارد.

وی اظهار کرد: در گروه آزمایشی علوم ریاضی 280 هزار ظرفیت پذیرش وجود دارد در حالی که 167 هزار داوطلب شرکت داشتند. وی ادامه داد: در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز 219 هزار ظرفیت پذیرش دانشجو وجود دارد در حالی که 160 هزار داوطلب شرکت داشتند.

وی گفت: این در حالی است که در گروه آزمایشی علوم تجربی 227 هزار ظرفیت پذیرش وجود دارد و تعداد داوطلبان شرکت کننده در این گروه 452 هزار نفر بود. وی همچنین به داوطلبان آزمون سراسری توصیه کرد با مطالعه و آگاهی کامل و در صورت نیاز با مشاوره با کارشناس برای انتخاب رشته اقدام کنند.
وی همچنین به ضرورت آگاهی بیشتر داوطلبان با فرآینده انتخاب رشته اشاره کرد و افزود: باید دست کم دو واحد درسی در مقطع متوسطه را به انتخاب رشته های دانشگاهی اختصاص دهند.

وی همچنین به تاثیر سوابق آموزشی و تحصیلی در آزمون سراسری اشاره کرد و گفت: تاثیر قطعی سوابق تحصیلی بر نتیجه آزمون تا 25 درصد می باشد.

وی ادامه داد: بنا داریم در سالهای آینده تاثیر سوابق تحصیلی و آموزشی در آزمون سراسری را تا 85 درصد افزایش دهیم. رییس دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این همایش گفت: این دانشگاه توجه به نخبگان را به عنوان یک راهبرد در پیش گرفته است.

جواد حدادنیا افزود: براساس این راهبرد دانشگاه حکیم سبزواری به کسانی که با رتبه های دو رقمی در این دانشگاه پذیرفته شده اند حقوق ماهیانه پرداخت می کند.
وی اظهار کرد: در دانشگاه حکیم سبزواری با 32 گروه آموزشی بیش از هشت هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند. سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.


کد مطلب: 32324

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32324/شانس-قبولی-گروههای-آزمایشی-علوم-انسانی-ریاضی-بیشتر

میگنا
  https://www.migna.ir