پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۰:۳۱
کد مطلب: 32329
۱
معاون سنجش دانشگاه آزاد خبر داد:

آغاز انتخاب رشته دانشگاه آزاد/ پذیرش ۵۱ هزار نفر

آغاز انتخاب رشته دانشگاه آزاد/ پذیرش ۵۱ هزار نفر
دکتر مجتبی علوی فاضل با اشاره به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در رشته های با آزمون سال ۹۴ گفت: براساس نتایج آزمون سراسری که از سوی سازمان سنجش اعلام شده است انتخاب رشته دانشگاه آزاد از ساعت ۱۴ روز شنبه ۱۰ مرداد آغاز شده و روز سه شنبه ۲۰ مرداد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هر داوطلب لازم است به وسیله نمره ای که در آزمون سراسری به دست آورده است و با توجه به علاقمندی خود با مراجعه به سایت www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد افزود: هر داوطلب علاوه بر گروه آزمایشی خود می تواند در گروه های هنر و زبان خارجی نیز شرکت کند.

علوی فاضل یادآور شد: هر داوطلب می تواند کدرشته محل های مورد نظر خود را از گروه مورد نظر در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته، دکتری حرفه ای (شامل رشته های دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی و دامپزشکی) انتخاب کند.

امکان انتخاب رشته در دانشگاه آزاد برای تمام داوطلبان کنکور سراسری

وی گفت: ۷۹۵ هزار و ۹۹۱ داوطلب در سال جاری این امکان را دارند که از میان رشته های دانشگاه آزاد، رشته های مورد نظر خود را انتخاب کنند یعنی علاوه بر انتخاب رشته در آزمون سراسری می توانند بار دیگر در رشته های دانشگاه آزاد هم انتخاب رشته کنند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد افزود: داوطلبان تا آخرین روز انتخاب رشته امکان ویرایش را دارند و هرچند بار که بخواهند بدون واریز وجه می توانند وارد سامانه شده و نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود اقدام کنند.

برقراری سهمیه بسیجی فعال برای ورود به دانشگاه آزاد

علوی فاضل در ادامه از برقراری سهمیه بسیجی فعال برای ورود به دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: این افراد لازم است به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنند و سهمیه بسیجی فعال را انتخاب کنند و بعد از دریافت کد رهگیری ۱۲ رقمی در قسمتی که سامانه آن را مشخص کرده است این گزینه را انتخاب و اقدام به انتخاب رشته کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در ۴۳۰ رشته، ۵۱ هزار نفر است و بیشترین تراکم در گروه علوم پزشکی است.

ظرفیت ۵۱ هزار نفری پذیرش در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد افزود: امسال حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر در دکتری حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرش می شوند.

علوی فاضل تاکید کرد: امسال در برخی از رشته محل مقطع دکتری حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی علاوه بر ظرفیت موجود ظرفیت پردیس های خودگردان نیز از طریق وزارت بهداشت به دانشگاه آزاد اختصاص داده شده است که البته شهریه این دوره بالاتر از دانشگاه آزاد است و مطابق مصوبه وزارت بهداشت است.

وی تاکید کرد: ظرفیت های هر کدام از سه رشته مذکور ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر است که لازم است داوطلبان در انتخاب رشته دقت کنند. شهریه دوره های خودگردان به طور جداگانه در دفترچه آزمون اعلام شده است.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با اشاره به آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد گفت: دکتری تخصصی این دانشگاه ۱۰ بهمن سال ۹۳ برگزار شد. بیش از ۱۱۱ هزار نفر در ۲۱۵ رشته گرایش دوره دکتری تخصصی این دانشگاه شرکت کردند. اسامی چند برابر ظرفیت پذیرفته شدگان آزمون دکتری تخصصی برای شرکت در مصاحبه از ۲۳ خرداد ماه اعلام شده است.

علوی فاضل ادامه داد: تا امروز از ۲۱۵ رشته امتحانی که مصاحبه دارند، زمان بندی ۲۰۹ رشته اعلام شده و مصاحبه آنها در حال انجام است. از تعداد ۲۰۹ رشته مصاحبه ۱۳۷ رشته به پایان رسیده است و تا پایان مرداد ماه سایر مصاحبه ها هم انجام می شود.

اعلام نتیجه آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد در نیمه دوم شهریور ماه

وی افزود: نتیجه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: ظرفیت پذیرش ما در دکتری تخصصی اندازه سال گذشته یعنی حدود ۱۲ هزار نفر است. دانشگاه آزاد در سال ۹۳ برای اولین بار فراخوان دکترای پژوهش محور اعلام کرد و ثبت نام آن آذر ۹۳ انجام شد. براساس شرط معدل این ثبت نام صورت گرفت معدل بالای ۱۸ در گروه علوم انسانی و معدل بالای ۱۷ در سایر گروه ها و دارا بودن نمره پایان نامه بالای ۱۸ از شروط دعوت به مصاحبه دکترای پژوهش محور دانشگاه آزاد بود.

علوی فاضل ادامه داد: از مجموع ۱۷۹ رشته دکتری پژوهش محور نیز مصاحبه ۱۶۹ رشته پایان یافته و مابقی آن نیز تا پایان مرداد انجام می شود. نتایج دکتری تخصصی پژوهش محور دانشگاه آزاد نیز نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود.

وی ظرفیت دوره دکتری پژوهش محور دانشگاه آزاد را دو هزار و ۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به سختگیری هایی که در این راستا وجود دارد تصور ما این است که بیشتر از یک هزار و ۵۰۰ نفر نتوانند در این دوره جذب شوند.

پذیرش ۱۹۰ هزار نفر در کنکور ارشد دانشگاه آزاد

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در ادامه به آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این آزمون ۷ تا ۹ خرداد ماه برگزار شد. حدود ۵۶۰ هزار نفر در این دوره شرکت کردند و پیش بینی ما این است که ۱۹۰ هزار نفر برای سال تحصیلی ۹۴-۹۵ در این دوره پذیرش شوند و نتایج نهایی این آزمون نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود.

اعلام نتیجه آزمون کارشناسی ناپیوسته در هفته چهارم شهریور ماه

علوی فاضل در ادامه به آزمون کارشناسی ناپیوسته سال ۹۴ دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: این آزمون به شکل متمرکز برگزار می شود. متقاضیان کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد باید در آزمون کارشناسی ناپوسته سنجش شرکت کنند و ظرفیت رشته محل با آزمون کارشناسی ناپیوسته در ۲۱ رشته گروه علوم پزشکی ۵۰۰ نفر است و نتایج آن هفته چهارم شهریور ماه اعلام می شود.

وی در ادامه به نحوه پذیرش بدون آزمون مقاطع مختلف دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: در مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته این دانشگاه متقاضیان بدون آزمون می توانند در طول سال به سایت آزمون مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. در حال حاضر ۹۷.۳ درصد رشته های دانشگاه آزاد بدون آزمون است. 

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تاکید کرد: هیچ تفاوتی بین مدرک بدون آزمون و با آزمون دانشگاه آزاد وجود ندارد.

جزییات پذیرش در دوره های بدون آزمون کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد

وی به دوره کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی بدون آزمون این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ثبت نام در این دوره ها براساس آیین نامه فارغ التحصیلان ممتاز و نخبه صورت می گیرد و برای ثبت نام در دوره دکتری تخصصی بدون آزمون دانشگاه آزاد باید امتیاز پایان نامه، معدل کارشناسی ارشد، مقالات و تولیدات علمی براساس امتیازاتی که اعلام شده لحاظ شود.

علوی فاضل تاکید کرد: در دوره های دکتری تخصصی بدون آزمون دانشگاه آزاد داوطلبان از تمام دانشگاه ها می توانند در این دوره شرکت کنند ولی در دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد فقط دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند شرکت کنند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ادامه داد: در دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد متقاضیان باید رشته ای را که انتخاب می کنند همنام و مرتبط با رشته دوره کارشناسی ارشد آنها باشد.

وی درخصوص افزایش شهریه دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر شهریه ثابت و متغیر دانشجویان ورودی ۹۴ نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!