جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۰
کد مطلب: 32334
۱
۱
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد

آمار ثبت نام مدارس/ افزایش دانش‌آموزان متوسطه اول

آمار ثبت نام مدارس/ افزایش دانش‌آموزان متوسطه اول

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌ با فارس، اظهار داشت: تا سوم مرداد 10 میلیون و 417 هزار و 33 نفر از دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 6 میلیون و 568 هزار و 108 نفر دانش‌آموز ابتدایی هستند.

وی ادامه داد: 2 میلیون و 347 هزار و 743 نفر دانش‌آموز متوسطه اول و یک میلیون و 401 هزار و 933 نفر دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم ثبت‌نام کرده‌اند.

زرافشان افزود: 73 هزار و 84 نفر از دانش‌آموزان در دوره پیش‌دبستانی ثبت‌نام کرده‌ و 26 هزار و 65 نفر نیز تا حال حاضر از دانش‌آموزان استثنایی در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: این آمار اعلام شده مربوط به دانش‌آموزانی است که اطلاعات آنها وارد سامانه سناد شده است؛ یعنی ثبت‌نام نهایی آنها انجام شده است و به این معنی نیست که دانش‌آموزان دیگر ثبت‌نام نکرده‌اند، بلکه ممکن است دانش‌آموزان به مدرسه مراجعه کرده و مرحله اول ثبت‌نام انجام شده باشد، اما اطلاعات آنها وارد سامانه ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان (سناد) نشده باشد.

وی با بیان اینکه امسال در دوره اول متوسطه پایه نهم اضافه شده و هر سه پایه این دوره تکمیل می‌شود، افزود: پیش‌بینی ما این است که یک میلیون و 30 هزار دانش‌آموز به دوره متوسطه اول اضافه شود و در مجموع دانش‌آموزان این دوره به حدود 3 میلیون و 80 هزار نفر برسد.

زرافشان با اشاره به اینکه در دوره دوم متوسطه پایه ورودی یعنی پایه دهم نخواهیم داشت، گفت: نزدیک به حدود یک میلیون دانش‌آموز ورودی ما به دوره متوسطه دوم کاهش پیدا خواهد کرد و جمعیت دانش‌آموزی به 2 میلیون و 400 هزار نفر خواهد رسید.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این تغییرات باعث شده است امسال پروژه مهر، پروژه ویژه باشد و سامان دادن این حجم تغییرات در مدارس و نیروی انسانی و آماده‌سازی همکاران برای مسئولیت‌های جدیدی که عهده‌دار می‌شود، مهم است.

وی خاطرنشان کرد: برای نمونه همکاری که در دوره دوم متوسطه تدریس می‌کرده است و حالا می‌خواهد به دوره اول بیاید باید آموزش‌های لازم را ببیند و این، علاوه بر دو پایه پنجم و نهم است که کتاب‌های آن جدیدالتألیف است و معلمان آنها نیز باید آموزش لازم را ببینند.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سحر
Iran, Islamic Republic of
خیلی بد
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم