پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۶
کد مطلب: 32366
۱
۱

مدارك و شرايط داوطلبان شركت در آزمون استخدامي آموزش و پرورش اعلام شد

مدارك و شرايط داوطلبان شركت در آزمون استخدامي آموزش و پرورش اعلام شد

به گزارش میگنا، متن کامل این اطلاعیه که در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آمده است به شرح زیر است:

" وزارت آموزش و پرورش به منظور تأمین نیروی انسانی متعهد و كارآمد مورد نیاز، براساس مجوز شماره 13532- 94/2/7 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و در چارچوب قانون مدیریت خدمات كشوری حدود 3700 نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون توانمندهای عمومی و تخصصی در تاریخ  94/6/27 طبق شرایط ذیل به صورت پیمانی در مشاغل آموزشی استخدام می نماید.


شرایط عمومی استخدام :
- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یكی از ادیان رسمی كشور مصرح در قانون اساسی
- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
- دارا بودن كارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت (ویژه آقایان)
- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
- نداشتن سابقه محكومیت جزائی موثر
- حداكثر سن داوطلبان دارای مدرك تحصیلی فوق دیپلم 25، لیسانس 30، فوق لیسانس و بالاتر 35 سال.
- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانائی برای انجام كاری كه استخدام می شوند. برابر ضوابط آموزش و پرورش كه در مرحله مصاحبه مورد سنجش قرار می گیرد.
- داوطلبان استخدام نباید از مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی دستگاههای اجرایی و یا بازخرید خدمت آنها باشند.
- نداشتن ممنوعیت از خدمات دولتی به موجب آراء مراجع قضائی و یا ذیصلاح.
تذكر: ملاك عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و محاسبه سن داوطلبان، آخرین روز مهلت ثبت نام می باشد.


موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه معتبر به حداكثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

الف) جانبازان، آزادگان - فرزندان و همسر شهدا - فرزندان و همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر- فرزندان و همسر آزادگان كه حداقل یكسال سابقه اسارت دارند و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، از شرط حداكثر سن معاف می باشند.
ب) افراد خانواده معظم شهدا (شامل : پدر، مادر، خواهر و برادر) تا میزان 5 سال.
ج) رزمندگان كمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور در جبهه.
د) داوطلبانی كه به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاههای اجرایی از تاریخ 1357/11/22 به خدمت اشتغال و حقوق از اعتبارات دولتی دریافت داشته اند ، به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.
هـ ) سوابق خدمت مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی كه به صورت تمام وقت اشتغال داشته اند. لازم به ذكر است محاسبه سنوات خدمت در صورت پذیرفته شدن در آزمون، تابع قوانین و مقررات مربوط خواهد بود.


شرایط اختصاصی:
دارا بودن مدرك و رشته تحصیلی مربوط براساس جدول فهرست مشاغل.
برخورداری و حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس طرح طبقه بندی معلمان.
الزام به رعایت كلیه شرایط اختصاصی جداول رشته های تحصیلی مجاز.


مراحل ثبت نام :
تكمیل فرم ثبت نام اینترنتی در زمان ثبت‌نام (از روز پنجشنبه مورخ 94/5/15 لغایت روز چهارشنبه 94/5/21).
فایل عكس اسكن شده.
داوطلب باید یك قطعه عكس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسكن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
عكس 4×3 كه در سال جاری گرفته شده باشد. (عكس تمام رخ )
عكس اسكن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
اندازه عكس اسكن شده باید حداقل 300×200 پیكسل و حداكثر 400×300 باشد.
تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لكه باشد.
حجم فایل ذخیره شده عكس نباید از 70 كیلو بایت بیشتر باشد.
حاشیه های زاید عكس اسكن شده باید حذف شده باشد.
حتی الامكان، عكس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره 1: اسكن عكس از روی كارتهای شناسایی (كارت ملی، شناسنامه و...) قابل قبول نمی باشد. ضروری است از اصل عكس و مطابق با توضیحات فوق اقدام به اسكن نمایند.
تبصره 2 : عكس خواهران باید با حجاب و صورت كامل آنان مشخص باشد.
تبصره 3 : در صورت ارسال عكس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شركت در آزمون از وی سلب میگردد.


3-پرداخت وجه ثبت نام :
متقاضیان واجد شرایط باید از روز پنجشنبه مورخ 94/5/15 لغایت روز چهارشنبه 94/5/21 به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org  مراجعه و پس از پرداخت وجه ثبت‌نامی به صورت الكترونیكی و یا از طریق كارت‌های بانكی متصل به شبكه ی شتاب، نسبت به تكمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
لازم به توضیح است مدت ثبت نام به هیچ وجه تمدید نمی گردد و متقاضیان باید درمهلت تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام و از موكول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
متقاضیان شركت در آزمون باید پس از پایان ثبت نام كد رهگیری خود را یادداشت و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.
به ثبت نامهای ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد.
هزینه انجام مراحل مصاحبه تخصصی بر عهده معرفی شدگان برای مرحله مصاحبه خواهد بود.


4-مدارك ثبت نام
 داوطلب در زمان ثبت نام باید دارای مدارك ذیل باشد:
آخرین مدرك تحصیلی مندرج در آگهی.
كارت ملی.
شناسنامه .
كارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران).
مدارك دال بر ایثارگری (برای داوطلبان ایثارگر).
مدارك دال بر معلولیت برای داوطلبان معلول (ارائه گواهی معلولیت ازسازمان بهزیستی).
مدارك دال بر بومی بودن (حسب مورد براساس هریك از مواردی كه در اطلاعیه ثبت‌نامی در تاریخ 15/5/94 درج خواهد شد) بخش امتیازات و سهمیه‌های قانونی.
تذكر مهم : با توجه به اینكه اصل مدارك متقاضیان پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی و قبل از انجام مصاحبه از معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت بررسی خواهد شد؛ لذا در صورتی كه مدارك داوطلبان مغایر با شرایط مندرج در این آگهی و همچنین اطلاعات مندرج در فرم ثبت  نام باشد، هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد كرد و در هر مرحله از آزمون (آزمون كتبی، مصاحبه و...)، اعلام نتایج اولیه و حتی در صورت پذیرش نهایی، داوطلب حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.


گروهها و رشته‌های شغلی:
رشته‌های شغلی در این آزمون به سه گروه تقسیم می‌شوند كه داوطلبان با توجه به رشته‌ و مقطع تحصیلی خود می‌توانند متقاضی یكی از این رشته‌های شغلی شوند:  
گروه اول: بخش استادكار كه مربوط به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و كاردانش می‌باشد و دارندگان مدرك کاردانی می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی خود متقاضی این رشته‌های شغلی شوند.
گروه دوم: بخش هنرآموز كه مربوط به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و كاردانش می‌باشد و دارندگان مدرك كارشناسی و كارشناسی ارشد می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی خود متقاضی این رشته‌های شغلی شوند.
گروه سوم: بخش عمومی كه مربوط به مدارس ابتدایی و متوسطه نظری می‌باشد و دارندگان مدرك كارشناسی و كارشناسی ارشد می‌توانند با توجه به رشته تحصیلی خود متقاضی این رشته‌های شغلی شوند.


زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت كارت شركت در آزمون:
آزمون در روز جمعه مورخ 94/6/27 باتوجه به آمار شركت كنندگان، حسب مورد در مراكز استانها برگزار خواهد شد و ملاك تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، براساس شهرستان محل اقامت فعلی می باشد كه داوطلب آن را در تقاضانامه ثبت‌نامی درج خواهد نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون، بر روی كارت شركت در آزمون، درج و به هنگام پرینت كارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.
كارت شركت در آزمون از روز سه‌شنبه مورخ 94/6/24 برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
لازم به ذكر است صدور كارت شركت در آزمون، به منزله تائید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نمی‌باشد.
*به هریك از داوطلبان یك دفترچه سوالات عمومی و یك دفترچه سوالات اختصاصی داده خواهد شد.


مواد آزمون عبارتند از:

الف – مواد آزمون عمومی به شرح زیر تعیین می شود:
فناوری اطلاعات (مهارتهای هفت گانه ICDL)
ریاضی و آمار مقدماتی
زبان و ادبیات فارسی
معارف اسلامی
زبان انگلیسی عمومی
اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
هوش و توانمندی های ذهنی
آزمون به صورت چهار گزینه ای و با احتساب یك سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.
اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مكتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سوالات محاسبه خواهد شد.


ب : مواد آزمون تخصصی:
مواد آزمون تخصصی مطابق جدول مواد آزمون تخصصی استخدامی خواهد بود. (اطلاعات مربوط به مواد آزمون تخصصی در اطلاعیه اصلی همزمان با شروع ثبت‌نام در تاریخ 15/5/94 بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت).


امتیازات و سهمیه های قانونی:
جذب نیرو بر اساس بوم گزینی صورت خواهد پذیرفت (دامنه پذیرش بر اساس جداول مربوط كه در اطلاعیه مورخ 94/5/15 درج می‌گردد، خواهد بود). جزئیات مربوط به امتیازات و سهمیه‌های قانونی در اطلاعیه مورخ 94/5/15 اعلام می‌گردد.
 

 تذكرات مهم :
از كلیه پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی، تعهد مبنی بر 10 سال خدمت، در محل جغرافیایی مورد تقاضا اخذ می‌گردد.
 به مدارك تحصیلی بالاتر و پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذكور در آگهی و همچنین مدارك معادل به استثنای دارندگان مدارك تحصیلی معادل صادره از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی كشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور و یا معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور وقت كه درآزمون جامع دارندگان مدرك معادل سازمان سنجش آموزش كشور شركت نموده و حدنصاب لازم را كسب كرده‌اند و گواهی مبنی برامكان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر با ارزش علمی دارند ترتیب اثر داده نخواهد شد.
مدارك تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی درصورت پذیرفته شدن درآزمون، حداكثر 2 ماه پس از اعلام نتیجه، بایستی به تائید سازمان مركزی دانشگاه مذكور برسد.
مدرك تحصیلی كه داوطلب، براساس آن استخدام گردیده است آخرین مدرك وی تلقی و مدرك تحصیلی بالاتر اخذ شده قبل از تاریخ آگهی استخدام، پس از جذب به هیچ عنوان قابل پذیرش نمی باشد.
داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام صرفاً مدارك مربوط به مقطع و رشته تحصیلی مندرج در آگهی استخدام را ارائه نمایند. به مدارك و مقاطع تحصیلی بالاتر اخذ شده قبل از آگهی استخدامی پس از جذب به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.
عدم حضور داوطلب در هر یك از مراحل آزمون (كتبی، مصاحبه،گزینش و...) انصراف محسوب و هیچگونه حق استخدامی، برای داوطلب ایجاد نخواهد نمود.
مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارائه مدارك به صورت ناقص در زمان مصاحبه و گزینش برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه در هر مرحله از مراحل آزمون، مسابقه و جذب، محرز شود، داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و حتی در صورت صدور حكم استخدامی، حكم مزبور لغو و بلااثر می گردد.
انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون و مصاحبه پس از طی مراحل گزینش، معاینات پزشكی و .... صورت می پذیرد و اسامی پذیرفته شدگان پس از تائید مراجع ذیصلاح از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
كلیه پذیرفته  شدگان ملزم به گذراندن دوره یكساله مهارت‌های تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان، بدون دریافت حقوق و مزایا می باشند و صدور حكم استخدامی منوط به كسب موفقیت در دوره مذكور  می  باشد. ضمناً تأمین بخشی از هزینه دوره مذكور با اعلام قبلی دانشگاه فرهنگیان به عهده پذیرفته شدگان خواهد بود.
لازم به تاكید است كلیه اطلاعات مربوط به شرایط و ضوابط پذیرش، عناوین و كدهای رشته‌های شغلی، رشته‌های تحصیلی و مقاطع مورد پذیرش در رشته‌ها، شهرهای پذیرنده و دامنه پذیرش در این شهرها و مواد آزمون تخصصی در اطلاعیه اصلی و تكمیلی همزمان با شروع ثبت‌نام در تاریخ 94/5/15 بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

حدیث
Iran, Islamic Republic of
سلام آیا حوزه امتحانی با شهر مورد تقاضا باید یکی باشه؟ من البرز رو انتخاب کردم اما روز امتحان شیرازم میتونم شیراز امتحتن بدم؟؟
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو