جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۶:۱۲
کد مطلب: 3242
۰

قند خون دیابتی ها در هنگام ورزش باید بین 100 تا 240 باشد

متخصص پزشکی ورزشی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: قند خون افراد دیابتی در هنگام ورزش باید بین 100 تا 240 باشد و قند خون کنترل نشده بالای 250 از موارد ممنوعیت نسبی انجام ورزش است.
به گزارش مهر، دکتر زهرا مدنی با بیان این مطلب اظهارداشت:‌ بیماران دیابتی قبل از شروع ورزش حتما با پزشک متخصص مشورت کنند و توصیه می شود بیماران مبتلا به دیابت تیپ یک و تیپ دو 3 تا 7 روز در هفته برای انجام ورزش اقدام کنند. وی درباره شدت ورزش افراد مبتلا به دیابت، افزود: بهتر است این افراد به طور متوسط یعنی در حدی که صحبت کردن عادی آنها تا حدودی مشکل باشد، بین 20 تا 60 دقیقه در هر جلسه یا مجموعا 150 دقیقه در هفته ورزش کنند. مدنی ادامه داد: پیاده روی، دوچرخه سواری، راه رفتن تند، ورزش های آبی از جمله ورزش های است که برای افراد دیابتی توصیه می شود.
 
این متخصص پزشکی ورزشی ضمن توصیه به انجام حرکات کششی در بیماران مبتلا به دیابت، افزود: دیابتی ها می توانند 2 تا 3 روز در هفته و بین 15 تا 30 ثانیه برای هر کشش، وقت بگذارند و نوع حرکات کششی بهتر است برای اندام فوقانی 4 تا 5 حرکت و برای اندام تحتانی نیز، 4 تا 5 حرکت باشد.
 
مدنی تصریح کرد:‌ بیماران دیابتی که مبتلا به مشکلات قلبی، نارسایی کلیه یا اختلالات چشمی هستند، باید از انجام ورزشهای شدید پرهیز کنند.
 
وی در خصوص نکات مهم در بیماران دیابتی حین انجام ورزش گفت: حتی الامکان ورزش همراه با یک فرد دیگرانجام شود و پوشیدن کفش مناسب نیز نباید فراموش شود.
 
متخصص پزشکی ورزشی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: رعایت بهداشت مناسب و مراقب دقیق از پاها در زمان انجام ورزش، جهت پیشگیری از عفونتهای احتمالی ضروری است و باید به تمام زخمها رسیدگی و از هر گونه تحریک خودداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.