پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۷:۳۲
کد مطلب: 32447
۰

جزییات تغییرات آزمون دکتری و ارشد

رئیس سازمان سنجش آموزش باتشریح تغییرات ایجاد شده در آزمون‌های دکتری و ارشد گفت: تغییرات رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون دکتری از روز شنبه 17 مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

 

دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بیستمین المپیاد دانشجویی و در جمع خبرنگاران، گفت: در اطلاعیه اولیه تغییر آیین نامه آزمون دکتری تعداد رشته‌های امتحانی از 252 رشته به 72 رشته کاهش یافته بود.

وی با بیان اینکه از امسال آزمون دکتری دو بار در سال برگزار می‌شود، گفت: نتایج آزمون نیز به صورت کارنامه به داوطلب و دانشگاه اعلام می‌شود. دانشگاه‌ها نیز بر اساس نتایج و حد نصابی که اعلام می‌شود فراخوان پذیرش می‌دهند . البته سازمان سنجش اطلاعات آمارهای لازم را ارائه خواهد کرد تا دانشگاه‌ها بتوانند برای درصدهای بالا فراخوان بدهند.

 

وی همچنین گفت: بر اساس مصوبه شورای نظارت بر پذیرش دکتری نتایج این آزمون دو سال اعتبار دارد و اگر داوطلبی از نتیجه آزمون خودش در اسفند ماه راضی باشد می‌تواند تا دو سال در آزمون شرکت نکند و از نتیجه همین آزمون برای مرحله بعد به مدت دوسال استفاده کند.

 

رئیس سازمان سنجش آموزش تغییر زمان آزمون ارشد امسال را اتفاق مهمی دانست و گفت: در سال‌های گذشته به لحاظ مشکلات برگزاری آزمون در زمستان داوطلبین دچار مشکلاتی می‌شدند برای حل مشکلات که و با بررسی‌های انجام شده زمان برگزاری این آزمون به 16 و 17 اردیبهشت ماه موکول شد.

 

تغییر زمان کنکور سال آینده به دلیل همزمانی با ماه رمضان

 

وی همچنین از برگزاری آزمون سراسری کنکور سال آینده بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: از سال بعد برگزاری کنکور سراسری به روال عادی باز می‌گردد و 25 تیرماه برگزار می شود.

 

خدایی همچنین درباره زمان نتایج آزمون کارشناسی ارشد و دکتری نیز گفت: نتایج این آزمون‌ها طبق برنامه زمانی از پیش تعیین شده در هفته اول شهریور اعلام خواهد شد.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی