کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درمان نکردن کاهش شنوایی عامل ابتلا به افسردگی و زوال عقل

19 مرداد 1394 ساعت 12:11

بر اساس نتایج مطالعه جدید انجمن روانشناسی آمریکا کاهش شنوایی در افراد اغلب درمان نمی شود و وخیم تر شدن این وضعیت عامل ابتلا به افسردگی، افزایش مشکلات شناختی و زوال عقل منجر می شود.


به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، معرفی کمک های مدرن شنوایی و فناوری های جدیدتر مانند حلقه های شنوایی به بیماران مبتلا به کاهش شنوایی بطور قابل توجهی کمک می کند. عصبانیت، خستگی، افسردگی و اضطراب همگی از علائم شایع در میان افرادی است که مشکل شنوایی دارند.

بطور متوسط افراد شش سال بعد از تشخیص اولین علائم کاهش شنوایی خود صبر می کنند و این وضعیت را بدون درمان باقی می گذارند، زیرا مطمئن نیستند که به کمک نیاز دارند.

مطالعه بیش از دو هزار 300 فرد مبتلا به کاهش شنوایی نشان داد افرادی که از وسایل کمک شنوایی استفاده نمی کنند خطر ابتلا به افسردگی و غمگینی در آنها بیشتر است.

این مطالعه که توسط محققان انجمن روانشناسی آمریکا انجام شد، نشان داد: بزرگسالان بین سنین 20 و 69 ساله به دلایل غرور، انکار و عدم آگاهی، به میزان نصف افراد بالای 70 سال برای مشکل کاهش شنوایی خود درخواست کمک می کنند.

مطالعات قبلی نشان داده اند که با وخیم تر شدن کاهش شنوایی، خطر زوال عقل و سایر وضعیت های شناختی افزایش می یابد. به گفته محققان، ارائه آخرین فناوری های کمک شنوایی به افراد به آنها کمک می کند تا کنترل زندگی خود را در دست گیرند و ثبات احساسی بدست آورند و حتی عملکرد شناختی بهتری داشته باشند.

این مطالعه در کنفرانس سالانه American Psychological Association's ارائه شد.


کد مطلب: 32486

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32486/درمان-نکردن-کاهش-شنوایی-عامل-ابتلا-افسردگی-زوال-عقل

میگنا
  https://www.migna.ir