جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۰:۴۲
کد مطلب: 32491
۰

ضوابط استخدام آموزش و پرورش اعلام شد/ مربیان پیش دبستانی در اولویت استخدام

ضوابط استخدام آموزش و پرورش اعلام شد/ مربیان پیش دبستانی در اولویت استخدام
به گزارش ایسنا، علی اصغر فانی در حاشیه گردهمایی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی که در اردوگاه باهنر برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره سهم مربیان پیش دبستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و همچنین نحوه شرکت کارکنان دولت در این آزمون، اظهار کرد: "استخدام"، تابع مقرراتی است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تعیین می‌کند.

وی افزود: شما تصور کنید یک داوطلب در سن 40 سالگی باشد و یک دوره یک ساله پس از قبولی در آزمون در دانشگاه فرهنگیان بگذارد؛ وی باید 30 سال خدمت کند، بدیهی است فرد 71 ساله نمی‌تواند به خوبی ارائه خدمت دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شرایط سنی برای شرکت در آزمون استخدامی با مدرک لیسانس 30 سال و با مدرک فوق لیسانس 35 سال تعیین شده است، اظهار کرد: درباره مربیان پیش دبستانی نیز باید گفت شرایط بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش و پرورش قرار گرفته است.

فانی ادامه داد: اولویتی را برای مربیان پیش دبستانی تعیین کرده‌ایم تا بر این اساس هر نمره‌ای که کسب می‌کنند متناسب با سنواتی که با آموزش و پرورش در سال‌های گذشته همکاری داشتند، درصدی به نمره‌شان اضافه شود که سقف آن تا 20 درصد است.

وی با اشاره به اینکه این تاثیر 20 درصدی در نمره آزمون همان اولویتی است که برای مربیان پیش دبستانی قائل شدیم، گفت: مصوبه مجلس هم همین است که در هر آزمون استخدامی که آموزش و پرورش برگزار می‌کند، مربیان پیش دبستانی در اولویت باشند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه آیا امتیازاتی برای کاهش سن فرهنگیان حق‌التدریس و قراردادی آموزش و پرورش برای آزمون در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: ما درباره این موضوعات تابع مقررات استخدامی کشوریم. ضابطه استخدامی کشوری دارای سقفی است که سازمان مدیریت به ما اعلام کرده و ما آن را رعایت می‌کنیم. برخی دوستان گاهی اوقات تصور می‌کنند آموزش و پرورش جزیره‌ای جدا از کشور است در حالیکه این وزارتخانه نیز بخشی از مجموعه حاکمیت و دولت است و ما تابع ضوابط استخدامی کشور هستیم.

فانی همچنین درباره هزینه‌های گذراندن دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان پس از قبولی در آزمون استخدامی نیز گفت: بخشی از عمده هزینه را داوطلبان باید تقبل کنند. علت این است که برای این دوره اعتبارات پیش بینی نکرده‌ایم. جزئیات را زمانی اعلام خواهیم کرد که هماهنگی‌های لازم را با بخش‌های دیگر انجام دهیم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که شب گذشته آماری از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر در خصوص افزایش استفاده از مواد مخدر در میان دانش آموزان اعلام شد، گفت: شب گذشته تلویزیون را می‌دیدم و باید بگویم پاسخگویی این گزارش‌ها به عهده خودشان است. ما با همه نهادهایی که به نحوی با آموزش و پرورش در ارتباطند همکاری می‌کنیم. یکی از سیاست‌های ما، توسعه مشارکت با همه دستگاه‌هاست و از این موضوع استقبال می‌کنیم اما آمارها را آنطور که بعضا اعلام می‌شود، قبول نداریم و امیدواریم با تعاملات بیشتر نارسایی در اطلاع رسانی‌ها به حداقل رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.