جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۴
کد مطلب: 32541
۲۷
۱۳۳

کدام دانش آموز، کدام رشته؟!

کدام دانش آموز، کدام رشته؟!
پرونده اي براي دانش آموزان دبيرستاني که اين روزها بايد اولين تصميم مهم زندگي شان را بگيرند
 
خشـــت اول

میگنا: بدون شک هر انساني در طول زندگي خود، چندين انتخاب مهم دارد که هر کدام بر ديگري و بر آينده کلي زندگي اش تاثيرگذار است. شايد بتوان گفت در شرايط معمولي، انتخاب شغل، انتخاب رشته دانشگاهي، انتخاب همسر و ... از جمله مهم ترين انتخاب هاست که ذهن بسياري از افراد را در زمان مربوط به خود، مشغول مي سازد. اما آنچه در ميان انتخاب هاي مهم زندگي مغفول مانده، انتخاب رشته تحصيلي در مقطع دبيرستان است. انتخابي که اتفاقاً جزو اولين تصميم هاي مهم يک فرد محسوب مي شود و به نوعي مسير زندگي آينده اش را مشخص مي کند و قطعا بر انتخاب هاي ديگر زندگي او به خصوص در انتخاب رشته دانشگاهي و انتخاب شغل تاثير زيادي دارد. اين در حالي است که معمولاً اين انتخاب چندان مهم تلقي نمي شود.

از طرفي فرد هنوز در دوران نوجواني و ورود به دوران جواني به سر مي برد و شناخت کافي از علايق خود، استعدادها و همچنين آينده تحصيلي اش ندارد و از سوي ديگر آنچه بيشتر ذهن والدين را درگير مي کند ثبت نام در مدرسه اي خوب است تا رشته اي مناسب. شايد در اين ميان نقش مشاوران تحصيلي مدارس پررنگ تر از ساير نقش ها باشد. با اين حال پرونده امروز زندگي سلام توصيه هايي دارد براي دانش آموزاني که قصد انتخاب رشته دارند...


معدلت بالاست، برو رياضي !
تاملي بر مشاوره هاي عجيب و غريب انتخاب رشته دبيرستان!
سال اول دبيرستان که تمام مي شد، کارنامه تحصيلي ات را مي گذاشتند جلوي پدر و مادرت و در حضور خودت مي گفتند نمره هايش خيلي خوب است معدلش هم بالا شده، پس در رشته رياضي ثبت نامش کنيد. پدر و مادر هم سرشان را بالا مي گرفتند و با خوشحالي اين که فرزندشان قرار است رشته رياضي فيزيک بخواند، جلوي همه فاميل، حرفي را که مشاور مثلاً تحصيلي مدرسه گفته بود، تعريف و کيفش را مي کردند. اين ماجرا براي خيلي از ما آشناست. حتي ممکن است نمونه عکس آن هم براي بعضي ها آشنا باشد يعني زماني که معدل دانش آموزي کم شده بود و مشاور معتقد بود که او اصلا کشش رشته هاي نظري را ندارد و بايد برود هنرستان؛ و اين طور شد که هنرستان يا در بهترين حالت رشته علوم انساني در نظر همه تبديل شد به رشته هايي براي دانش آموزاني که در تحصيل ضعيف هستند.
در مشاوره هايي که در دبيرستان ها و دقيقا همان روزهاي انتخاب رشته دبيرستاني انجام مي گرفت، هيچ خبري از بررسي علايق و استعدادهاي دانش آموزان نبود. نهايت توجهي که ممکن بود به دانش آموزي شود اين بود که مي پرسيدند مي خواهي چه شغلي داشته باشي؟
مسلماً نوجواني که تا 15 سالگي اصلاً به اين موضوع فکر نکرده يا هيچ شناختي درباره توانايي هاي خودش ندارد، نمي تواند يک شبه بفهمد که دوست دارد در آينده چه شغلي داشته باشد و حالا بايد براي آن شغل فلان رشته را در دبيرستان بخواند تا پايه اش براي انتخاب رشته دانشگاهي اش قوي شود.

متاسفانه در سيستم آموزشي ما و حتي در خانواده ها، شرايطي فراهم نمي شود که دانش آموز بداند چه علايقي دارد و آيا در زمينه علاقه مندي هايش توانايي هم دارد يا نه. در اين حالت طبعا شرايطي هم به وجود نخواهد آمد که ضعف هايش را برطرف کند و يا توانمندي هايش را بيشتر بروز دهد. در اين شرايط تبديل مي شود به يک کتاب جغرافيا يا يک ماشين حساب يا يک هندبوک پر از فرمول که در حقيقت هيچ توانايي عملي و اجرايي ندارد و فقط يک مجموعه اطلاعات را به حافظه سپرده است و جاي استفاده آن را هم نمي داند. حالا يکدفعه مي افتد توي معرکه انتخاب رشته و قرار است بين رشته هاي مختلف، رشته اي انتخاب کند که زمينه پرورش و يادگيري بنيادي اش را رقم مي زند و در صورتي که انتخابش با شناخت خود، شناخت رشته و آينده شغلي رشته اش و ظرفيت دانشگاه هاي ايران براي گرايش هاي اين رشته، هيچ هماهنگي نداشته باشد سال هاي زيادي از بهترين موقعيت تحصيلي و زمان مناسب يادگيري اش به هدر مي رود.
گاهي سفارش برخي از مشاوران به خانواده ها و دانش آموزان اين است که براي اين که ذهن فرزندشان بازتر و خلاق تر شود، حتماً رشته رياضي را در دبيرستان بخوانند و بعد هر کنکوري که مي خواهند شرکت کنند.

شايد اين موضوع از جهتي قابل تامل باشد که مفاهيم رياضياتي و ادراکي و تحليلي به اندازه کافي در همه رشته ها توزيع نشده است و براي اينکه ذهن خلاق تر و کارآمدتر شود نياز است دانش آموز تا حدي اين موضوعات را فراگيرد ولي از طرفي بايد به اين موضوع نيز دقت کرد که سه سال زمان کوتاهي نيست براي اين که يک دانش آموز درسي را بخواند که به هيچ وجه از آن خوشش نمي آيد. شايد بهترين روش براي اين که انتخاب رشته تحصيلي دبيرستاني يک دانش آموز به لحظه ديدن کارنامه و معدلش موکول نشود، اين است که هر خانواده اي تا حدي که از دستشان بر مي آيد، براي علاقه مندي هاي فرزندشان زمان بگذارند، به آن توجه کنند و اجازه بدهند با حضور در کلاس هاي اوقات فراغت يا دوره هاي آموزشي، فرزندشان در مسيري که دوست دارد پيشرفت کند.

کتاب ها با موضوعات مختلف، بازي هاي فکري مناسب و حرف زدن و توجه کردن به دغدغه ها و توانايي هاي فرزندانمان مي تواند مدت تصميم گيري دشوار و سرنوشت ساز انتخاب رشته در دبيرستان را از يک لحظه و يک روز به چندين سال افزايش دهد. با اين شيوه، به عنوان مثال دانش آموزي که مي داند در زمينه هاي مختلف هنر توانايي دارد و به هيچ وجه هم علاقه اي به دروس رياضياتي و محاسباتي ندارد، حتي اگر نمره هاي بالا در آن درس ها مي آورد، به زور مادر و پدر و به حرف مشاور مدرسه اش ناگزير نمي شود رشته رياضي فيزيک را برگزيند در حالي که يقين دارد نمي خواهد در دانشگاه رشته هاي اين حوزه را بخواند و سه سال خودش را با مفاهيمي بگذراند که نه تعلق خاطري به آن ها دارد و نه زماني براي پرورش هنرش باقي مي گذارد.

توصيه هاي مشاور تحصيلي به دبيرستاني هايي که امسال مي خواهند انتخاب رشته کنند

کدام دانش آموز، کدام رشته؟
انتخاب رشته دبيرستان يکي از مهم ترين تصميم هايي است که دانش آموزان و اولياي آنان بايد اتخاذ کنند. به عبارت ديگر شايد بتوان آن را مهم ترين تصميم دانش آموزان در دوران تحصيل دانست.

انتخاب يک رشته دبيرستاني مناسب و متناسب با علايق، توانايي و استعدادهاي دانش آموز، مي تواند بر کيفيت زندگي آن ها در آينده تأثير بسيار مثبتي بگذارد چرا که بسياري از تصميم هايي که فرد در آينده خواهد گرفت و بسياري از انتخاب هايي که در آينده خواهد داشت، به صورت مستقيم و غير مستقيم تحت تاثير رشته دبيرستاني وي خواهد بود.
انتخاب رشته دبيرستان يکي از مهم ترين تصميم هايي است که دانش آموزان و اولياي آنان بايد اتخاذ کنند. به عبارت ديگر شايد بتوان آن را مهم ترين تصميم دانش آموزان در دوران تحصيل دانست. انتخاب يک رشته دبيرستاني مناسب و متناسب با علايق، توانايي و استعدادهاي دانش آموز، مي تواند بر کيفيت زندگي آن ها در آينده تأثير بسيار مثبتي بگذارد چرا که بسياري از تصميم هايي که فرد در آينده خواهد گرفت و بسياري از انتخاب هايي که در آينده خواهد داشت، به صورت مستقيم و غير مستقيم تحت تاثير رشته دبيرستاني وي خواهد بود.
 
ملاک هاي انتخاب رشته دبيرستان
براي انتخاب صحيح رشته تحصيلي، بايد ويژگي هاي دانش آموز از جمله ميزان بهره هوشي، نمرات تحصيلي، نقاط ضعف و قوت در دروس مختلف، استعداد و ميزان علاقه مندي اش بررسي شود. اگر دانش آموز رشته اي را انتخاب کند که با توانايي ها و علايقش مطابقت داشته باشد تا حد زيادي توانسته است در مسيري قدم بردارد که به موفقيت ختم مي شود. هرچه ميزان علاقه مندي فرد به رشته انتخابي اش بيشتر باشد، تلاش و کوشش وي براي رسيدن به هدف بيشتر مي شود. با اين حال در انتخاب رشته تحصيلي بايد به چند مورد توجه کرد که شناخت اين موارد و مشورت و آگاهي درباره رشته هاي تحصيلي مي تواند به يک انتخاب درست کمک کند.

1 -شناخت شخصي: مهم ترين مسئله در انتخاب رشته در سال دوم دبيرستان، شناخت توانايي هاي شخصي است. به طور مثال، دانش آموزي که توانايي بالاتري در درک درس هاي مفهومي و استدلالي دارد، طبيعتاً مي تواند در رشته رياضي موفق تر ظاهر شود. همچنين دانش آموزي که توانايي علمي مشخصي در دروس تخصصي تجربي يعني دروس زيست شناسي دارد، مي تواند در رشته تجربي موفق تر باشد و در نهايت شخصي که بر دروس علوم انساني و مسايل مربوط به آن اشراف بيشتري دارد، مي تواند در رشته علوم انساني موفق تر ظاهر شود.

2 -شناخت بازار کار: يکي از مواردي که مي تواند در انتخاب صحيح رشته تحصيلي به شما کمک کند و زمينه ساز موفقيت هاي علمي و شغلي آينده شما باشد، شناخت بازار کار مربوط به رشته هاي دانشگاهي مرتبط با رشته تحصيلي در دانشگاه است. مطالعه در اين زمينه و مشورت کردن با دانش آموختگان رشته هاي مربوطه به شما در انتخاب درست کمک مي کند.

3 -توجه به ظرفيت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي در خصوص رشته هاي دانشگاهي: در برخي از رشته ها مانند پزشکي با توجه به ظرفيت کم دانشگاه ها در پذيرش دانشجو و استقبال زياد داوطلبان کنکور از آن، شرايط و امکان قبولي در اين گونه از رشته ها سخت تر از رشته هاي ديگر است. اين نکته براي انتخاب رشته، مهم است و قابل چشم پوشي نيست.

4 -مشاوره با افراد متخصص: يکي از موثرترين راهکارها براي انتخاب درست رشته در سال دوم دبيرستان، مشاوره با متخصصان و مشاوران در اين زمينه است. از جمله افرادي که مي توانند به شما کمک شاياني کنند، دانش آموختگان دانشگاهي هستند که اطلاعات جامعي درباره رشته هاي دانشگاهي، بازار کار مربوط به آن و شرايط تحصيلي در دانشگاه هاي کشور در رشته مرتبط با خود را به شما خواهند داد.
 
آشنايي با مباحث رشته رياضي فيزيک
دروس اصلي اين رشته در دوره دبيرستان، رياضي(حسابان و ديفرانسيل)، فيزيک و شيمي است. در درس رياضي، دانش آموزان با مباحث نامعادلات، معادله درجه دوم، تابع درجه دوم، لگاريتم، تصاعد عددي، تصاعد هندسي، تابع و انواع آن، مجانب، حد و پيوستگي مشتق و کاربرد مشتق، انتگرال و مثلثات، آشنا مي شوند؛ در درس فيزيک نيز با مباحث حرکت شناسي، ديناميک، نور، موج، صوت، موج الکترومغناطيس، فيزيک اتمي، الکتريسيته ساکن، دما، گرما، فشار، گازها و نور و در درس شيمي با مباحث شيمي آلي و شيمي معدني آشنا مي شوند.
 
آشنايي با مباحث رشته علوم تجربي
درس هاي اصلي اين دوره زيست شناسي، شيمي و فيزيک است. در زيست شناسي دانش آموزان با مباحث زيست شناسي گياهي، زيست شناسي جانوري، زيست شناسي سلولي و ژنتيک آشنا مي شوند. در درس فيزيک اکثر مباحث مانند رشته رياضي است، فقط در بحث گرما و دما(ترموديناميک) و صوت مطالب کمتري مي خوانند؛ در درس شيمي با مباحث شيمي آلي و شيمي معدني آشنا مي شوند. migna.ir
 
آشنايي با مباحث رشته علوم انساني
دروس اصلي شامل ادبيات، اقتصاد،تاريخ و جغرافيا، علوم اجتماعي(جامعه شناسي)، فلسفه و منطق و روان شناسي است.
 
هر رشته به چه استعداد و توانايي هايي نياز دارد؟
توجه کنيد که از ميان مهارت هايي که براي هر رشته مطرح شده، ممکن است با توجه به رشته دانشگاهي مدنظر شما در آينده فقط به چند مورد از آن ها نياز باشد.
 
رشته رياضي فيزيک:
1 -قدرت تجزيه و تحليل و درک و فهم بالا در دروس رياضي، فيزيک و شيمي
2 -علاقه و پشتکار در زمينه حل مسائل پيچيده و وقت گير
3 -علاقه به کشف حقايق در علوم فيزيک و شيمي
4 -توانايي درک فضايي و هندسي
5 -علاقه به کار در محيط هاي کارگاهي و مهندسي
6 -توانايي درک و به خاطر سپاري فرمول ها وجداول
 
رشته علوم تجربي
1 -علاقه مندي به کارکرد اندام هاي بدن انسان يا مسائل مربوط به طبيعت
2 -علاقه مندي به يافتن درمان براي بيماري ها و حل مشکلات پزشکي
3 -پايه قوي در دروس زيست شناسي، شيمي، فيزيک و زمين شناسي(علوم تجربي)
4 -علاقه مندي به محيط طبيعي و کشف روابط و قوانين محيط زندگي
5 -علاقه به کار در محيط هاي بيمارستاني، پزشکي، آزمايشگاهي يا کشاورزي
6 -توانايي درک و به خاطر سپردن طبقه بندي ها و زنجيره ها
 
رشته علوم انساني
1-قدرت تجزيه، تحليل و درک بالاي مسائل اقتصادي، اجتماعي، سياسي يا فرهنگي
2 -علاقه مندي به بررسي مسائل و روابط فردي، خانوادگي و اجتماعي
3 -علاقه مندي به مسائل تاريخي و مطالعه جغرافيا
4 -علاقه به کار در محيط هاي دادگاه، آموزشي، کلينيک هاي روان شناسي
5 -علاقه به مطالعه در زمينه مسائل ديني، مذهبي و عرفاني
6 -علاقه به ادبيات فارسي، نويسندگي، شعر و ...
7 -علاقه مندي به مسائل فلسفي و درک مباحث منطق
8 -داشتن حافظه قوي و توانايي به خاطر سپردن وقايع، نام ها و ... .
9 -داشتن مهارت هاي کلامي بالا و علاقه به بحث و گفت و گو
 

مريم ملي/ مريم آگاه، کارشناس ارشد مشاوره تحصيلي
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

خانم ركوعي
Iran, Islamic Republic of
مرسي ميگنا ، به عنوان يك مادر دانش آموز از شما متشكرم
مشاور سایت میگنا
Iran, Islamic Republic of
دانش آموزانی که در زمینه انتخاب رشته دبیرستان و کنکور دچار تردید یا ابهام هستند نگران نباشند.
شما می توانید برای استفاده از راهنمایی های رایگان مشاور سایت با این شماره تماس بگیرید:
09024700352
البته با رعایت زمان تماس:
روزهای عادی: بعد از ساعت اداری از ساعت 14 الی 20
روزهای تعطیل از ساعت 11 الی 17
راضیه
Iran, Islamic Republic of
ممنون.اما من میخواهم بروم رشته تجربی ولی میگویند درصدقبولی در دانشگاه خیلی کمه.لطف کنید کمک کنید چون من معدلم همیشه بالای19 میشودومامایی و زنان زایمان راهم دوست دارم و علومم همیشه20میشم.
Iran, Islamic Republic of
منم موافقم علوم منم خوبه امامیترسم توورودی دانشگاه به مشکل بربخورم
tanha
Iran, Islamic Republic of
اخه منم میخوام . عاشق رشته تجربی ام
United States
نترس‌ چون‌ این‌ ترس‌ باعث‌ می‌ شه‌ پیشرفت‌ نکنی‌ و‌ موفق‌ نشی
United States
من‌ زیاد‌ به‌ ریاضی‌ علاقه‌ ندارم‌ ولی‌ عاشق‌ درس‌‌ های‌ علوم‌ به‌ خصوص‌ زیست‌ شناسی‌ هستم‌ به‌ نظر‌ شما‌ در‌ رشته‌ ی‌ تجربی‌
موفق‌ می‌ شوم
.
Denmark
نه
Mobina
Iran, Islamic Republic of
من خیلی خیلی علاقه شدیدی به رشته تجربی دارم حتی در خواب هم این رشته رو تصور میکنم آیا با این نمرات میشه رفت تجربی و اگر خیلی کمه به حد نصاب نمیرسه میشه دوباره امتحان داد ؟؟ یا از نمره نهم گذاشت روی هفتم که به حد نصاب برسم ؟
هفتم = ریاضی ۱۲ و علوم =۱۴.۵
هشتم=ریاضی ۱۷ و علوم =۱۸.۷۵
نهم = ریاضی ۱۹ و علوم =۲۰
میتونم برم تجربی ؟
Iran, Islamic Republic of
نمراتت خیلی پایینه فکر نمیکنی بتونی دبیرستان اصلا قبول بشی
United Arab Emirates
منم سر این موضوع گیج شدم
تنها
Iran, Islamic Republic of
پس حالا باید کدوم رشته رو انتخاب کنیم پس؟؟؟؟
رویا
Iran, Islamic Republic of
سلام.من معدل هشتمم شد ۱۸.۱۲ میخواهم نتونم برم ریاضی.علاقه خیلی شدیدی دارم.معدلم باید برای ریاضی چند باشه؟
.......
Iran, Islamic Republic of
حداقل19به بالا
مهسا
Iran, Islamic Republic of
معدلت باید بالای ۱۷باشه نه بالای ۱۹
Iran, Islamic Republic of
باید بالای 18باشه
Iran, Islamic Republic of
۱۹
میلاد
Iran, Islamic Republic of
همین قد خوبه
مریم
United Arab Emirates
اگه ریاضی و علومت خوب باشه قبول می کنن
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
من دانش آموز سال دهم هستم یعنی این دوره را تموم کردم قراره برم یازدهم. معدل سال دهمم شد ۱۵/۸۱ رشتمم ریاضیه. نمره هامم تو دروس تخصصی کمتره. با توجه به معدلم بهتره تغییر رشته بدم یا همین ریاضی رو ادامه بدم؟ لطفا کمکم کنید موندم تو دوراهی.
Iran, Islamic Republic of
شما برایتون بهتره کارو دانش بریم
آرمان
United Arab Emirates
سلام من سال دهم ریاضی هستم میخواستم بدونید در دروس ریاضی درک خوبی دارم ولی در بیشتر مساعل فیزیک مثل ترمودینامیک و الکتریسیته و گرما و دما علاقه ای به یادگیری ندارم و از زنگ هاشون بیزارم از اینور در سال های گذشته نمرات دروس حفظیم معمولا بالا بده و احساس می کنم به جغرافیا علاقه مندم و معدل سال نهمم 19.87 بوده حالا گیر کردم رشته ی ریاضی رو ادامه بدم یا برم تجربی؟لطفا کمکم کنید ممنون میشم
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام میشه بگی تو کلاس نهم معدلت چند شد؟و نمره ریاضیت چند بود؟
Iran, Islamic Republic of
اگه این معدل رو داری و ریاضیت متوسطه تغییر رشته بده چون ریاضی واقعا رشته سختیه
Iran, Islamic Republic of
به نظر من تغییر رشته بدی بهتره چون بعد ها توش گیر میکنی و دیگه هیچ راه برگشتی نداری اگه واقعا میتونی این رشته رو بری تا آخرش برو ولی اگه از پسش بر نمیای از همین الان ادامه اش ندی بهتره
توحید بلندی
Iran, Islamic Republic of
سلام
توحید بلندی
Iran, Islamic Republic of
من تو ریاضی زیاد خوب نیستم ولی عاشق مهندسی ام یعنی مهندسی مکانیک ولی برای خوندن این شاخه باید رشته ریاضی رو بخونم و به استعداد خودم در شاخه مهندسی مکانیک اعتماد دارم یعنی اگه بتونم این رشته رو به خوبی بخونم میتونم آینده خوبی در این رشته و شغل داشته باشم یعنی هم برای خودم و هم برای جامعه
اشکان
Iran, Islamic Republic of
من معدلم ۲۰ بود توی ریاضی سال دهم در مدرسه تیز هوشان . من رشته تجربی دوست دارم برم ؟ یا نه ؟ کدوم بهتره ؟
مائده
Iran, Islamic Republic of
سلام من معدل هفتمم 19.96 شده از کاروفناوری کم آوردم معدل هشتمم20 شد
من میتونم هر رشته ای که میخوام رو برم
میخوام برم ریاضی ولی خیلی نگرانم واسه رشتم میترسم که بعدا پشیمون بشم
بین رشته انسانی و ریاضی گیر کردم
ولی بیشتر تمایلم به ریاضیه
واقعا بین دوراهی گیر کردم
نیاز به راهنمایی دارم
امیر حسین.... ب
Iran, Islamic Republic of
سلام من دانش اموز رشته ریاضی هستم ولی سال بعد قصد تغییر رشته دارم ولی به نظر من هیچ رشته ای ریاضی نمیشود از هر لحاظ اما من به دلایلی مجبور به تغییر رشته ام
Iran, Islamic Republic of
من گیج شدمممممم کدوم رشته برم داغانم.معدلم۱۹/۷۹شد
یاور
Iran, Islamic Republic of
من تو کتابخانه مرکزی درس خوندم اکثر رشته های ریاضی وانسانی بعد از ورود به دانسگاه واتمامش بی کارن فقط رشته های تجربی فوری استخدام می شن حتی تو سربازی مثل کارمند خدمت می کنن
Iran, Islamic Republic of
تجربی
nazanin
Iran, Islamic Republic of
سلام من دانش اموز دهم انسانیم تو مدرسه فرهنگ معدل ترم اولم هم امسال 19/88شده اما دارم تغییر رشته میدم که برم ریاضی
دوره ی راهنماایی هم مدرسه نمونه دولتی بودم سال اول 20 سال دوم19/71وسال نهم19/90شدم اماموقع انتخاب رشته مثل تو بین ریاضی و انسانی مونده بودم و چون پدر مادرم تو دادگستری بودن ترجیح دادم که برم انسانی و الان حسابی پشیمونم
گفتم ئه یه وقت تو اشتباه منو نکنی هیچی ریاضی نمیشه
Iran, Islamic Republic of
اشتیاه نکن من ریاضیم خیلی سخته
ک
Iran, Islamic Republic of
منم تمام درسام 10 بود جز اینکه معلم کاروفناوری کم داد بهم
United States
خیلی‌ خوبه‌ آفرین
Iran, Islamic Republic of
ببین خانم مائده به خودت نگاه کن اگه حفظیاتت خوبه قطعا برو انسانی اگه درک مطالب ریاضی برات اسونه پس قطعا برو ریاضی
این دوتا رشته زمین تاااا اسمون باهم فرق دارن
حالا اگه بین ریاضی و تجربی بودی یه چیزی
ولی حالا که این دوتائه باید نگاه کنی ببینی به درسایی مثل تاریخ و جغرافیا علاقه داری یا به ریاضیات
Iran, Islamic Republic of
منم دقیقا مثل توام
United States
به‌ چه‌ چیزی‌ علاقه‌ داری‌ اون‌ و‌ انتخاب‌ کن
Zahra
Iran, Islamic Republic of
من معدلم 19.21عاشق تحربی ام اما میترسم کم بیارم دوستانی که تجربی اند کمکم کنند برم تجربی یا انسانی.لطفا
hami
Iran, Islamic Republic of
به نظر من برو تجربی چون علاقه بهش داری حتما موفق مشی
Iran, Islamic Republic of
من امسال کنکور دادم با معدل ۲۰ وارد رشته ی تجربی شدم و‌

عاشقش بودم تمام دوستانم که مثل من بودند چیزایی که خواستند رو قبول نشدند درساشونم فوق العاده بود اگر سهمیه ندارید به هیچ عنوان تجربی نرید
یه گنه کار
Iran, Islamic Republic of
من با معدل 19/80وارد رشته تجربی شدم اما الان میفهمم ریاضی با فیزیک سخته برام
Ameneh
United States
معدل‌ زیاد‌ مهم‌ نیست‌ اگه‌ درسای‌ علوم‌ و‌ ریاضیت‌ خوبه‌
تجربی‌ برو‌ و‌ اگه‌ حفظیاتت‌ قویه‌ انسانی‌ برو
Iran, Islamic Republic of
انسانی
یاور امامب
Iran, Islamic Republic of
رشته های انسانی وریاضی اکثرشون بی کارن بعد از ورود به دانشگاه واتمامش حتی تو بهترین دانشگاها الان فقط رشته تجربی خوبه تو دانشگاه هم پرستاری یا داروسازی یا پزشکی رو تموم کردی زود جذب می شی حتی تو دانشگاهای رده پایین
United States
آره‌ راست‌ میگی
Iran, Islamic Republic of
ممنون از مطالبی که به اشتراک گذاشتید.
عالی بود
hami
Iran, Islamic Republic of
سلام. کدوم رشته ها ریاضی و فیزیک خیلی کم دارند؟؟
me
Iran, Islamic Republic of
منم خیلی استرس دارم نمیدونم ریاضیم ضعیفه
حالا ب چی قبول میشمو خدا میدونه 😯
Aynaz
Iran, Islamic Republic of
نظرهمتون قابل احترامه اما نه وقتی که چرت باشه.یعنی پی که ریاضی و انسانیا بیکارن.کسی که تو کارش استعداد داشته باشه و کارش و به بهترین نحو انجام بده هیچ وقت بیکار نیست و هیچ ربطی هم به این که ریاضی خونده یا تجربی خونده یا انسانی نداره.مادر من وکیله پس چرا بیکار نیست؟پدرم مهندسه نفته پس چرا بیکار نیست؟
درستا تو کشور ما خیلی بد شده همه چیز اما دلیل نمیشه چون شماها از اون رشته بدتون میاد رشته بدی باشه.باید ببینید دوست دارید چا شغلی داشته باشید تا بتونید واسش بجنگید و بهترین باشید توش.الکی به حرف بقیه گوش ندین فقط به خودتون نگاه کنید.اینا اگه میگن برید ریاضی و تو بری ریاضی و نتونی بخونی هیچ کدومشون جواب گو نیستن.پس خودتون انتخاب کنید
mobina
صددرصد موافقم
بعضی ها واقعا ندونسته یه نظری میدن
K
Iran, Islamic Republic of
سلام صحبت شما کاملا متین و صحیح میشه لطفا اینم بگین ک چجوری علاقه و استعدادمون را بفهمیم؟
ضحی
United Arab Emirates
سلام من الان خیلی گیج شدم نیدونم چیکار کنم من بین تجربی انسانی موندم خیلیا میگن انسانی و خیلیا میگن تجربی من نمیتونم تصمیم بگیرم سما بگین انسانی یا تجربی؟؟؟
مائده
Iran, Islamic Republic of
انسانی
فائزه
Iran, Islamic Republic of
خودشون مثلا ادعا میکنن به هنر اهمیت میدنبعد تو قسمت هررشته به چه استعداد ها و ... نیاز دارد هنر رو ننوشتن
آخه چراو
مریم
Iran, Islamic Republic of
سلام من به رشته انسانی علاقه دارم میشه کمکم کنید و بهم بگید چه طور رشتیه سخت یا راحته
شغل هاش چیه
Mansor
Iran, Islamic Republic of
سلام من در کلاس هفتم معدلم شد هیفده و هشتم شد نوزده حفظیاتم عالیه و ریاضیم خیلی ضعیف، ولی سوالات بقیه رو دیدم میگفتند کسانی که حفظیاتشون خوبه برن انسانی و من به انسانی علاقه ندارم به شدت به تجربی علاقه دارم‌ ولی حیف که ریاضیم ضعیفه، لطفا اگه میشه راهنماییم کنید
United States
تجربی هم نیاز به حافظه قوی داره و توهم حفظیاتت خوبه هم بهش خیلی علاقهداری بنظر من برو تجربی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من به چیزی که علاقه داری برو چون چیزی که علاقه داشته باشی به خاطرش همه ی تلاشتو میکنی و نترس چون علوم رو وارد بشی می تونی ریاضیتو عالی کنی دروغ میگن که اگر ریاضست ضعف باشه خوب نمی شه تلاش
Iran, Islamic Republic of
چرا همه به تجربی هجوم می برید هیچی توش نیست کسانی که فکر مکنن برن تجربی دیگه همه چیز رو به دست میارن نه اینطوری نیست می رین به خاطر همین توی اون رشته پر میشه و کسای که استعداد دارن نمی تونن برن الکی نرید توش گیر کنید و راه رو برای دیگران دشوار کنید وقتی داری انتخاب رشته میکنی به کنکورش هم فکر کن قبلا همه رشته ریاضی هجوم می بردن الان شده تجربی دیگه معلوم نیست رشته ی بعدی چه رشته ایه باشه بابا علاقه هاتونو برید ول کنید دیگران
ریحانه
United States
آره‌ دقیقا‌ راست‌ میگی‌ هر‌ کی‌ دنبال‌ علاقه‌ اش‌ بره‌
به‌ چه‌ چیزی‌ علاقه‌ داشته‌ باشی‌ تو‌ اون‌ موفق‌ می‌ شی
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزم بنظرم برو انسانی چون که میگیع حفظیات عالیه ولی همه ی رشته ها سختیع خودشو داره مثلا انسانی ادبیات و عربی و جغرافی اما ریاضیش به شدت اسونه من خودم دودل بودم که کدوم و برم تجربی یا انسانی ولی رفتم تجربی چون از جغرافی متنفرم و حفظیام افتضاح معدلمم پایه نهم شد ۱۹/۹۷
منصور
Iran, Islamic Republic of
سلام من حفظیاتم عالیه ولی ریاضیم بد ، وقتی مطالب بقیه رو میخوندم میگفتند که کسی حفضیاتش خوبه بره انسانی و من از انسانی خیلی بدم میاد ،ولی به شدت به تجربی خیلی علاقه دارم باتوجه به اینکه توی رشته تجربی ریاضی زیاده اگه میشه راهنماییم کنید،،،، معدلمم هفتم5017 هشتم 19
Iran, Islamic Republic of
من هچیم خوب نی ولی معدمم کلا بیسته ت هرسال الانم پایه نهمم ب هیچیم علاقه ندرم تکلیف بنده چیه؟؟؟؟؟؟😐
فریال پایمردزاده
Iran, Islamic Republic of
برو بمیراز زندگی لفت بدههه دیگه نمیشه کاریش کرد"-/😐👍
Iran, Islamic Republic of
ترک تحصیل 😁
منصور
Iran, Islamic Republic of
شلام من حفظیاتم عالیه ولی ریاضیم بد ، وقتی مطالب بقیه رو میخوندم میگفتند که کسی حفضیاتش خوبه بره انسانی و من از انسانی خیلی بدم میاد ،ولی به شدت به تجربی خیلی علاقه دارم باتوجه به اینکه توی رشته تجربی ریاضی زیاده اگه میشه راهنماییم کنید،،،، معدلمم هفتم5017 هشتم 19
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزم رشته‌ی انسانی باید خیلی خیلی به تاریخ واقتصاد وادبیات وعربی علاقه داشته باشی من خودم الان دهم انسانی هستم میخوام تغیی رشته بدم برم تجربی اگه خیلی علاقه داری این رشته رو انتخاب کن
Kimiya
Iran, Islamic Republic of
سلام ب نظرتون چجوری استعدادهای خودمونا بفهمیم و کشفشون کنیم؟چجوری رشته ای انتخاب کنیم ک هم تواون رشته استعدادداشته باشیم وهم علاقه؟
الهام
Iran, Islamic Republic of
سلام
من چن روز دیگه انتخاب رشته دارم میخام برم ریاضی نمره ریاضیم همیشه از بقیه نمره ها بهتر بود ولی از زمین و آسمون داره انرژی منفی میریزه که بازار کار نداره
من بیشتر از علاقه دنبال پول هستم بنظرتون برم ریاضی موفق ام؟
معدلم هم 19/64هس
پرستو
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشید الان من نمره ریاضیم کمه ولی علومم خوبه و دوس دارم برم رشته علوم تجربی من باید الان دقیقا چکار کنم
Iran, Islamic Republic of
خوب اگع تربیت خوبه برو تجربی به ریاضی چه ربطی داره
فاطمه بزرگی
Iran, Islamic Republic of
سلام . من علومم ضعیفه و علاقه ای هم ندارم... ولی ریاضیم در حد کتاب خوبه ،خیلی هم علاقه دارم به رشته ی ریاضی . ولی از رشته ی انسانی زیاد خوشم نمیاد ( البته با کمال معذرت از کسانی که به رشته ی انسانی علاقه دارن)
تو رو خدا کمکم کنید بگید من چیکار کنم 😢😢😢
United States
خوب‌ به‌ رشته‌ ی‌ ریاضی‌ برو‌ اگه‌ علاقه‌ داری
k
Iran, Islamic Republic of
سلام ، ممنون از راهنمایی هایی که کردین ،، حقیقتش من بین رشته ریاضی و تجربی گیر گردم ،، من از ریاضی خوشم میاد اما از فیزیک زیاد نه ، حفظیاتمم خوبه ولی نمیدونم تو کدوم رشته موفق تر میشم ، معدل سال های هفتم و هشتم و نهمم هم بالای نوزده بوده .، خواهش میکنم راهنمییم کنید
Iran, Islamic Republic of
سلام من معدل نهمم شده ۱۹/۹۳
درک مطلبم بهتر از حفظیاتمه
علاقه ی زیادی هم به رشته انسانی ندارم بیشتر از ریاضی خوشم میاد ولی میگن ریاضی سخته حالا نمیدونم از پسش برمیام یا نه
Iran, Islamic Republic of
فقط تجربی خوبه
Iran, Islamic Republic of
سلام من معدن شد 14نمیدنم چه رشته‌ی رو انتخاب کنم لطفاً کمکم کنید
سما
Iran, Islamic Republic of
ترک تحصیل کن عزیزم
معدل ۱۴!!!!
United States
موافقم
........
Iran, Islamic Republic of
من حفظ کردنیم خیلی خوبه ولی به رشته انسانی علاقه ندارم نمی دونم چکار کنم لطفاجوابم زود بدید خیلی وقتی ندارم😔
United States
به‌ چه‌ درس‌ هایی‌ علاقه‌ داری
عسل
Iran, Islamic Republic of
سلام.من امسال انتخاب رشته دارم،معدلم ۲۰ شده و بین انتخاب دو تا رشته و دو تا مدرسه گیر کردم،توی یه مدرسه عادی رشته تجربی ثبت نام شدم و توی یه مدرسه شاهد ریاضی نام نویسی کردم،مدرسه شاهد امتیازهای بیشتری نسبت به مدرسه ی عادی که ثبت نام کردم داره ولی من ترسم از اینه که نکنه کشش نداشته باشم و افت تحصیلی داشته باشم در اینده،به دلیل اینکه خواستار شرکت در کنکور تجربی هستم بعضی از دوستانم میگن که کار خودت رو دو تا کردی و با سه سال ریاضی خوندن در دبیرستان و تمرین برای کنکور تجربی، نه تنها کنکور قبول نمی شی بلکه با اینکار خودتو فقط خسته میکنی،خانواده ام به خاطر اوضاع خراب رشته تجربی اصرار بر تحصیل در رشته ریاضی دارن و میگن با اینکار ریاضی ات رو تقویت میکنی و بعدها میتونی کنکور تجربی بدی
خودمم به تحصیل در دبیرستان شاهد علاقه دارم ولی نگرانم که ممکنه ریاضی برام مناسب نباشه و در رشته تجربی موفق تر باشم

ممکنه راهنمایی کنین؟؟



ممکنه راهنمایی کنین؟
Iran, Islamic Republic of
سلام من مادر دانش آموز تجربی هستم دختر من از اول دبستان تآ امسال که دیپلمش را گرفت جز معدل های 20 بود وتو مدرسه نمونه دولتی درس خوند ولی امسال که کنکور داد رتبه خوبی نیاورد اگر رشته ریاضی میخوند بدون شک جز نفرات اول کنکور ریاضی میشد امکان قبولی رشته تجربی به دلیل شرکت کننده بیش از حد و وجود سهمیه ها امکانپذیر نیست البته در رشته های اصلی.
Iran, Islamic Republic of
سلام من تمامی نمراتم بیست است وبه رشته ی ریاضی علاقه مندم ولی به دلایلی نمیشه برم و مجبورم به رشته ی تجربی برم به نظرتان موفق میشم؟؟
Iran, Islamic Republic of
لطفا به من بگید موفق میشم یانه
شيما
Iran, Islamic Republic of
عمر خودتونو هدر ندين واسه چيزي كه ميدونين شايد دوستش نداشته باشين من خودم تجربيم و الان به شدت پشيمونم.
Iran, Islamic Republic of
سلام.من امسال پایه دهم هستم و تجربی انتخاب کردم.معدلم بالاست ولی میترسم از تجربی میخوام برم هنرستان.لطفا بگید باید چیکار کنم
Mmmmm
Iran, Islamic Republic of
سلام
به نظر من هر کی یه نظری داره ومن به نظره همه دوستان احترام قائل هستم ولی اینکه می گن رشته ریاضی وانسانی بازار شغلی نداره کانلا اشتباه بدتر مردم گمراه می کنن بستگی به خود ادم داره تا توی رشته اش موفق باشه هر چیزی پول نیست بستگی به هوش ادم هم هست اگه فرمول می تونی خوب بنویسی ویاد بگیری تجربی وریاضی ولی اگر حفظ یات ۱۰۰درصد انسانی من خودم دهم انسانی هستم با علاقه ومعدل ۱۹/۹۸رفتم راضی هستم
Mmmmm
Iran, Islamic Republic of
دوستم رفت تجربی جلسه ۱۳ گفت با این که معدلم بالاست ولی خیلی کم اوردم من خودم انسانی ام به خدا خیلی خوب من راضی راضی ام خیلی ام زیر شاخه های خوبی داره
رها
Iran, Islamic Republic of
سلام من پایه هفتم معدلم 19.95 شد
پایه هشتم 19.81 امسال هم خیلی نگرانم به نظرتون رشته تجربی میارم یا نه
United States
ترجیحا نیایید تجربی . حتی به نظر من کار دانش بخونید ولی تجربی نخونید
آمنه
United States
چرا؟
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
دوستان به نظر من اگه سهمیه ندارین ، تجربی نرین .
چون فقط وقت خودتونو میگیرین.
من خواهرم تجربی رفت با این که درسش هم خیلی خوب بود ، اما تو کنکور نتونست پزشکی یا پرستاری بزنه ! چون هم داوطلبا زیاده تو این رشته و هم کسایی که سهمیه دارن ، بیشتر اولیت ها هم با این کسایی هس که سهمیه دارن .
پس اگر سهمیه ندارین الکی تجربی نزنین !
ستایش
Iran, Islamic Republic of
سلام من خودم رشته هنر رو دوست دارم اما معدلم همیشه بالای ۱۹/۵ و حدود ۱۹/۹۷ میشه . میگن رشته تجربی پر درآمده و آبنده بهتری داره ولی من میترسم با این حجم شرکت کننده توی کنکور تجربی نتونم قبول بشم . میشه بگید به نظرتون کدومو برم ؟ هنر یا تجربی؟
Mohammad
Iran, Islamic Republic of
باسلام من معدل سال هفتم و هشتم نهمم ۱۹ هست ولی میگن نمیتونی بری تجربی لطفا راهنمایی کنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
من دانش اموز سال نهم مدرسه نمونه هستم ازیه طرف به مسائل اجتماعی وسیاست علاقه دارم ازیه طرف به زیست وشیمی نمیدونم کدوموانتخاب کنم لطفا بهم کمک کنیم واقعا تواین دوراهی گیرکردم
ممنون.
هانیه
Iran, Islamic Republic of
به نظرتون ریاضی سخت تره یا تجربی؟
United States
به‌ نظرم‌ ریاضی‌ سخت‌ تره
Yasi
Iran, Islamic Republic of
سلام. منم کلاس نهم هستم و تو همه ی درسام موفق هستم ولی برای انتخاب رشته سردرگم هستم. درس های مفهومی رو یاد میگیرد و از پس حفظی ها هم به خوبی بر میام. تو جایی ک ما زندگی میکنیم سطح آموزشی پایین هست و کلاس های کمکی و هم اگه برگزار بشه بازم سطحش در حد مدرسه و پایین هست. و تعداد رشته ها خیلی محدوده .و هر رشته ای برم با کسایی ک با بهترین اموزش رو دارن سنجیده میشم .مثلا اطرافیان که با نمره های خوبی به تجربی رفتن میگن که ما موقع انتخاب رشته بهمون گفتند ک تجربی نیاید ولی گوش نکردیم و الان خیلی پشیمون هستیم و اگر ما برمی گشتیم باتوجه به محل زندگی هیچ وقت تجربی رو انتخاب نمی کردیم و بهم میگن اگه میخوای اینجا زندگی کنی هیچ وقت تجربی نرو. و رشته ای ک ب جز تجربی داریم انسانی هست.
اگه که کمک کنید واقعا ممنون میشم چون خیلی سردرگم هستم.
zahra
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم علاقم و استعدادم چیه
خیلی گیج شدم نمیدونم چیکار کنم
فقط میدونم از ریاضی متنفرم
United States
اره‌ دقیقا‌ منم‌ همینطور
Iran, Islamic Republic of
سلام من سال بعد انتخاب رشته دارم ولی خیلی سخته برام نمیدونم چی کار باید کنم حفضیاتم خوبع ولی ریاضیم ضعیفه خودم بین رشته ریاضی با تجربی موندم ولی اطرافیانم میگن بهترع برم رشته انسانی معدل سال هشتمم شدش ۱۹/86 ب نظرتون با توجه ب اینکه ریاضیم ضعیفه ضعیفم نییت نمرم بالای ۱۸ برم ریاضی یا تجربی😕ب انسانی اصلا علاقه ندارم
Iran, Islamic Republic of
سلام خیلیا میگن یکی از راه ها شناخت اینکه بفهمیم چ رسته ای ب دردمون میخورع باید ب استعداد ها و علایقمون توجه کنیم ولی مشکل من اینکه نمیدونم چ استعدادی در چ زمینه ای دارم و علاقم چیع لطفا کمکم کنید من فقط میدونم رشته انسانیو دوست ندارم😕
....S
Iran, Islamic Republic of
سلام
من نهمم معدل هفتم و هشتمم کلا بیست بود امسالم ترم اول 19.93 شدم .قبلنا ریاضیم بیست بود امسالم 18.5 شدم .خانوادم میگن برم تجربی ولی من خودم موندم چیکار کنم برم تجربی یا انسانی. بدتر اینکه اصلا نمیدونم تو چ زمینه هایی استعداد دارم کلا گیج شدم
موندم برم انسانی یا تجربی:(((
زیست خیلی دوست دارم ولی خواهرم تجربیه با فیزیک خیلی مشکل داره میترسم منم با فیزیک مشکل داشته باشم به خودم اعتماد دارم و میدونم که میتونم از پس ریاضی و شیمی بر بیام . از یه طرفم انسانی دوست ندارم ولی میترسم تو تجربی موفق نشم و این چند سالم هدر بره اگه میشه کمک کنین لطفا:(♥
مدینه فدایی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، من دانش آموز سال نهم هستم تو انتخاب رشته بین انسانی و تجربی گیر کردم معدل هفتمم19/79 و معدل هشتمم19/50 و درسم خیلی خوبه عاشق درس خوندنم حفظیاتمم عالیه و همچنین از درس ریاضی اصلا خوشم نمیاد بقیه درسا رو خیلی دوست دارم، میشه راهنماییم کنین لطفا
United States
منم‌ دقیقا‌ مثل‌ تو‌ بودم‌ رفتم‌ تجربی
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام من نهم هستم و چن روز دیگه باید انتخاب رشته کنم بین ریاضی و علوم تجربی موندم من ریاضی رو دوست دارم و علومم هم اگه خیلی بخونم عالی میشم من نمیدونستم نمونه دولتی آزمون داره و شرکت نکردم الان خیلی ناراحتم چون مشاور خوبی نداشتیم و مارو بد راهنمایی کرد😢حالا بنظرتون چه رشته ای انتخاب کنم؟و مدرسه دولتی بهتره یا غیرانتفاعی،؟
آمنه
United States
سلام‌ به‌ نظرتون‌ کدوم‌ رشته‌ آینده‌ خوبی‌ داره
فاطمه
United States
سلام‌ و‌ عرض‌ ادب‌ من‌ امسال‌ انتخاب‌ رشته‌ دارم‌ معدلم‌ همیشه‌ بالای‌ ۱۹‌ بوده‌ توی‌ ریاضی‌ یکم‌ ضعیفم‌ ‌ و‌ نمره‌ ام‌ توش‌ ۱۵‌ هستش‌ ولی‌ در‌ علوم‌ ‌ نمره‌ ام‌ ۲۰ بود‌ به‌ نظر‌ شما‌ تجربی‌ برم‌ موفق‌ می‌ شم‌ ‌ ممنون‌ اگه‌ جواب‌ بدین
مهتاب
Canada
سلام من عاشق ریاضی و فیزیکم و تا مسئله ای رو حل نکنم ولش نمیکنم و از طرفی به زیست علاقه دارم و میتونم سریع مطالبشو بگیرم و حفظیاتم خیییلی بده الان واقعا موندم برم ریاضی یا تجربی ؟؟؟؟
United States
به‌ نظرم‌ برو‌ ریاضی
Nika
Iran, Islamic Republic of
سلام من چطوری استعداد و علاقه کنارهم بزارم اصلا نمی دانم لطفا کمک کنید من هم پایه نهم هستم مثلاً وقتی از
من می‌پرسند حفظیاتم بهتر یا نوشتاریم نمی دونم چی بگم چون هردوش خوب و درسم هم خوبه ومعدلم هم بالا هست وتو مدرسه از دانش آموزان موفق هستم ولی نمی دونم چه رشته برم رایش من میخواستم شغل آینده برحساب درآمد انتخاب کنم اما مشاور مدرسه می گوید بازار کار الان با چند سال دیگر تغییر می کند خوب من از کجا بدونم بازار کار چند سال دیگر چقدر هست
البته من به بازیگری علاقه مند هستم ولی خب نمی دونم توانایی دارم یا خیر
خیلی می ترسم شغلی برم توش موفق نباشم یا درآمد نداشته باشم اصلا نمی دونم چکارکنم
لطفا کمک کنید ممنون از شما
Iran, Islamic Republic of
من بین رشته انسانی و علوم تجربی موندم توی دوتاش هم استعداد و علاقه زیاد دارم چیکار کنم که ریسک نکنم؟
الهه
Iran, Islamic Republic of
سلام من الان کلاس نهم هستم معدل کل کلاس هفتم19شد و هشتم19/54 امسالم تقریبا19 میشم ومیخوام برم تجربی ریاضیم ضعیفه و معلمم خیلی لجه باهام و علومم همیشه20 بنظرتون برم؟
مبینا
Iran, Islamic Republic of
سلام من معدل سال هفتمم ۱۹/۹۳ اومدش
سال دوم ۱۹ / ۸۶
الان ساله سومم ترم اول نوزده و هفتاد و یک
خانوادم و بستگان میگن که رشته تجربی خوبه و .. و..
وضعیت مالی خانوادمم خوبه ، علومم سال هفتم ۱۹ شد
سال دوم ۱۷ و نهم بیست ، ریاضیمم اولی بیست شدم سال هشتم هیجده و سال نهم بیست
بقیه کتابا ها بیست شدم ، الان کمک کنید من برم چه رشته ای واقعا نمیدونم خیلی سردگرم شدم
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام من به تجربی علاقه دارم اما ریاضیم ضعیفه و الان یازدهم‌انسانی ام‌ به نظرتون چیکار کنم؟؟
لطفا راهنمایی کنید.
تغییر رشته بدم؟
Iran, Islamic Republic of
سلام بچه عا.....
بچه عا من به شدت از ریاصی بدم‌میاااااااااد....ینی به شدت....نهمم و واقعن موندم چه رشتعی بخونم...از ریاضی خیلی بدم و میاد و ریاضیم‌ اصن نمیخونم ولی عاشقه علومممممممم خیلی علوم رو دوست دارم...واقعن موندم....دینی و بقیع همه درساعم مشکلی ندارم،واقعن موندم....خیلی دوس دارم برم تجربی ولی میترسم ریاضیش خیلی سخت باشه و‌کم بیارم.....و اینکه گرافیک و نقاشیو‌هطمم خوبه و علاقع دارم به گرافیک.....میشع شواهایی ک تجربه داریم کمکم کنید نشر بدین؟!
sa
Iran, Islamic Republic of
سلام.یعنی لعنت به روش آموزش ایران.من خودم تجربی هستم،ولی معتقدم که رشته ی انسانی یکی از سخت ترین رشته ها به حساب میاد و کسایی میرن رشته ی انسانی باید از پتانسیل بالایی و هوش خیلی بالایی برخوردار باشن.حتی از تجربی هم سخت تره و حتی ریاضی.ترو خدا هرکی این متن رو میخونه و اولیا هستش،خواهشمندم دو کار رو هیچ وقت انجام نده:
1-پز دادن که بچه ی من فلان رشته میره
2-از بچگی تو کله ی بچه نندازین که تو فلان کاره میشی.باید بشی.آخر سر هم انقدر فامیل ها بهت گفتن دکتر دکتر،دیگه روت نمیشه بری یه رشته ی دیگه و استعدادت رو فقط تو همون رشته میبینی.
از اولیا خواهشمندم دو کار رو حتما انجام بدین.
3.شما 13 سال وقت دارین استعداد بچتون رو شکوفا کنید.یعنی از سن 3 تا 16 سالگی.
2.به بچه نگین استعداد تست زنی داری.چون آب و نان نمیشه.چیه بری سر جلسه کنکور (که کلا یه محور اشتباهه و کلی ادم رو نا امید میکنه)خراب کنه و احتمالا بعدش هم باید بره سربازی.
4.بچه رو از سربازی نترسونین.چون بچه وقتی میره سربازی آدم میشه.پس سربازی یه چیز درست برای فرزندان شماست.
اولیا مواظب باشید بچه شما بی استعداد نشه مثل من.
Arshia
Iran, Islamic Republic of
سلام
من گیج شدم به رشته تاریخ علاقه دارم ولی بدلیل موفقیت زیاد اطرافیانم در رشته ریاضی دو دلم نمی‌دونم ریاضی یا تاریخ
sh
Iran, Islamic Republic of
سلام من دانش اموز پایه نهم هستم همه ی درس هام عالین تا قبل از پایه نهمم میخواستم پزشکی بخونم توی فامیل ما هرکی پشت کنکوره داره برا پزشکی یا پرستاری میخونه تا قبل از اینکه خودم بشینم فکر کنم چی میخوام قبلش همه بم گفتن پزشکی طوری که خیلی میترسم جیزی جز پزشکی بخونم
اما فکر میکنم ریاضی فیزیک بدردم میخوره چون وقتی که قرار این دو درس یعتی فیزیک و ریاضی رو بخونم با عشق میخونم توی ریاضی تنها مشکلم بی دقتیم اما فیزیک رو واقعا دوست دارم و عاشق اعداد هستم ریاضیم دوست دارم اما وقتی یه چیزی رو نمیفهمم هم توی فیزیک و هم توی ریاضی عصبی میشم و احساس میکنم علاقم کم میشه اما چیزی که نفهمیدم رو ول نمیکنم و تمام تلاشم رو میکنم یادش بگیرم اما یه ترس دیگه که دارم اینه که نکنه تمام این علایقی که جدیدا توی خودم کشف کردم صرفا جو گرفتگی باشه لطف میکنید راهنماییم کنید اینم بگم که پزشکی رو هم بدم نمیاد ازش کلا ادمی هستم که فکر میکنم توی هرچیزی استعداد دارم واقعا هم اینطور بوده ..من الان باید انتخاب کنم اما نمیدونم چی ریاضی یا تجربی؟
P
Iran, Islamic Republic of
سلام من نم نمراتم خوبه و تجربی دوس دارم میخوام دندانپزشکی بخونم ولی شهریه دانشگاهش بالاس دانشگاه دولتی هم اگه بخوام برم باید کنکور رو بالا بشم اگه حالا کنکور رو بالانشم نمیتونم دوباره وقتمو تلف کنم این مراحلو برم
Kimia
Iran, Islamic Republic of
باسلام.
من دانش اموز سال نهمم درسمم خداروشکر خوبه. معدل سال هفتم 20و هشتم 19و95 و نهم 20 بود
الان موندم برم کدوم رشته تجربی یا انسانی 😑
هم ازمایشگاه رو دوست دارم و هم عربی
به داروسازی و دبیری عربی علاقه دارم اما نمیتونم انتخاب کنم یه ماه بیشتر هم زمان واسه تعیین ندارم.
همه معلم ها و دوستام و خونوادم و... میگن برو تجربی اما من موندم کدوم برم .
بخاطر یه اتفاقی که برام افتادپارسال بدم از بیمارستان و مشاغل مربوط بهش میاد ولی خداییش ریاضی و علوم و... خوبه.
اگه ممکنه یه راهنمایی به منم کنید 🙏🏻
حدیث
Iran, Islamic Republic of
همه میرن رشته تجربی واقعا سخته باید بکوب درس بخونی و مهمونی اینا هم تعطیل البته من به نظر همه احترام میزارما. اما قرار نیست هر کی 20 شد بره تجربی
من الان شاگرد اول مدرسم اما انسانی برمیدارم
رادین
Iran, Islamic Republic of
به خدا انقد که من فکرکردم دارم گیج میشم . امروز ۷ مهر ۱۴۰۰ هست. و من رشته انسانی رفتم، ولی مامان و بابام همش میگن ریاضی ، به انسانی هم تقریبا علاقه دارم ، نمیدونم چیکار کنم
ولی رشته آرایشگری هم دوست دارم
فریال پایمردزاده
Iran, Islamic Republic of
سلام من کلاس هفتمم ومعدلم توریاضی همیشه بد بوده یعنی افتضاح تواولين مستمر ام سالم تو ریاضی ر... یعنی 10 اوردم یعنی با کلی تلاش:/ شاید بگید خیلی زنده ولی برام خیلی مهمه از کلاس پنجم دارم به انتخاب رشته فکر میکنم میخوام بدم تجربی ولی شنیدم ریاضی قوی میخواد من تویه علوم 20 اوردم و زبان هم همینطور در درسهای بغیر از ریاضی شاگرد اول کلاس هستم خوانواده میگن نرو ریاضی قوی میخواد با مشکل بر میخوری حالا اگه بغیر از انسانی برام چیزی نیورد باور میکنید تنها دلیل زندگیم درسه فقط برای اون نفس میکشم "-) خستمه.... همه چی رو مخمح
اس
Iran, Islamic Republic of
سلام من امسال میرم نهم و من رشته تجربی رو دوست دارم اما هفتم و هشتم معدلم ۱۸به بالا شده و من ریاضیم خیلی ضعیغه اصلا علاقه ای به ریاضی ندارم میشه بهم بگین من چه رشته ای میتونم برم من همه درسام خوبه به جز ریاضی
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام من‌ حفذیاتم خوبه آیا برم انسانی موفق میشوم به وکیلی هم علاقه دارم
م
Iran, Islamic Republic of
ممنون
Iran, Islamic Republic of
من عاشق ریاضی ام اما علاقه چندانی ب رشته ریاضی ندارم و نمیدونم چیییی برمممممم
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...