پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۹:۲۶
کد مطلب: 32576
۰

چرایی عقد قرارداد مشروط با هیات علمی پیام‌نور

 

 

مهندس صدر در گفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: صدور حکم پیمانی برای اعضای هیات علمی، منوط به احراز صلاحیت های علمی و عمومی و کسب مجوزهای لازم از وزارت علوم و وفق سایر مقررات و ضوابط مربوطه است و دانشگاه به منظور مساعدت با این داوطلبان و تسریع در شروع به کار آن ها، مقرر نموده تا قبل از کسب مجوزهای فوق برای این افراد حکم قراردادی و پیمانی مشروط صادر شود.

 

وی افزود:دانشگاه پیام‌نور پرونده‌های داوطلبان را پس از تایید اولیه هیات اجرایی جذب دانشگاه،جهت انجام سایر مراحل جذب به وزارت علوم ارسال می کند و در این مدت همه متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند باید از مرکز نظارت و ارزیابی وزارت متبوع تاییدیه صلاحیت علمی را اخذ نمایند تا با این مجوز و تکمیل پرونده رای نهایی پیمانی صادر گردد.

 

دبیر شورای اطلاع رسانی دانشگاه پیام‌نور تاکید کرد: بر اساس ماده 73 آیین نامه استخدامی دانشگاه و نیز وفق آیین نامه استخدامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، همه اعضای علمی پیمانی باید ضمن احراز شرایط ماده فوق، مجوز هیات امنا را برای اخذ ماموریت تحصیلی اخذ نمایند تا قادر به ادامه تحصیل باشند.

 

صدر درمورد تعداد واحد موظف اعضای هیات علمی نیز توضیح داد: این امر بر اساس مقررات وزارت علوم صورت می‌گیرد . در دانشگاه پیام نور به لحاظ نظام آموزشی خاص آن، تعداد ساعات کل برای هر واحد درسی حسب منبع و نه صرفا بر اساس تعداد دانشجو و طبق آیین نامه استخدامی و آیین نامه فعالیت اعضای علمی دانشگاه (مصوبه هیات امنا) تعیین می شود .

 

گفتنی است، تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام‌نور نسبت به وضعیت قراردادهای خود و برخی مشکلات خود معترض هستند.

یکی از این اساتید به نمایندگی از سایر اساتید در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا، درمورد نحوه قرارداد اساتید پیام نور توضیح داد: عنوان قراردادها "پیمانی"،"پیمانی مشروط" و "قراردادی" است. نیروهای پیمانی که قبل از فراخوان وزارت علوم وارد پروسه جذب شدند و نیروی پیمانی دانشگاه محسوب می شوند، نیروهای پیمانی مشروط افرادی هستند که قبل از اینکه جذب به صورت فراخوان عمومی صورت بگیرد پذیرش شدند و بعد از اینکه جذب پیام نور شدند،وزارت علوم سامانه ای راه اندازی کرد تا این افراد در سامانه جذب اعضای هیات علمی ثبت نام کنند و فعالیت آن ها شکل رسمی به خود بگیرد،البته برخی از این افراد در این سامانه ثبت نام نکردند و فاقد قرارداد پیمانی مشروط هستند.

 

وی افزود:موضوع این است که هیچ جا چیزی به عنوان پیمانی نشروط وجود ندارد،اگر در وزارت علوم هم پرس‌وجو کنید اعضای علمی پیام نور که پیمانی مشروط یا قراردادی هستند،در وزارت علوم پرونده ندارند،در واقع دانشگاه پیام نور پرونده ها را به بخش نظارت و سنجش وزارت علوم ارجاع داده است و وزارت علوم اعلام کرده است این افراد صلاحیت علمی ندارند.دلیل این امر را این عنوان کرده که مدرک تحصیلی این افراد کارشناسی ارشد است،از طرف دیگر جزو مفاد قرارداد دانشگاه پیام نور این امر وجود دارد که افراد حق ادامه تحصیل ندارند و به محض اینکه متوجه شوند فردی در حال ادامه تحصیل است،قراردادش لغو می شود.

 

این استاد دانشگاه پیام نور به مشکل دیگر اشاره کرد و گفت:مشکل دیگری که وجود دارد این است که فراخوان وزارت علوم برای جذب پیمانی بوده است، اما دانشگاه پیام نور افراد را به صورت قراردادی جذب کرده است.

 

وی افزود: مساله بعدی این است که دانشگاه پیام نور هیات علمی را موظف می کند بین 10 تا 13 واحد،بسته به پیمانی و قراردادی،سقف پر کنند؛اما این 10 تا 13 واحد این طور نیست که با چند کتاب تمام شود زیرا دانشگاه پیام نور بر اساس تعداد دانشجو این امر را محاسبه می کند.بنابراین ممکن است استادی 60 کتاب تدریس کرده باشد اما ساعتی که باید پر کند به حد نصاب نرسد زیرا سیستم پیام نور برای اعمال ساعت بر حسب تعداد دانشجو است.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!