کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رونمایی از مجسمه بوعلی سینا + عكس

31 مرداد 1394 ساعت 19:46


وزیر بهداشت از اعلام شماره تلفن رسیدگی به گلایه های پزشکان خبر داد و افزود: این خط تماس برای آن دسته از پزشکانی است که احساس می کنند حقوق آنها تضییع شده است.
به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از مجسمه شیخ الرئیس ابوعلی سینا که به مناسبت روز پزشک در برج میلاد تهران رونمایی شد، خطاب به خبرنگاران گفت: خواهش می‌کنم برای پزشکان حاشیه درست نکنید، چرا که این حاشیه سازی ها به نوعی باعث ایجاد حاشیه در سلامت مردم می‌شود و باید از این سرمایه‌های افتخار آمیز ملی مراقبت کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا خبر خوشی در آستانه آغاز هفته دولت در حوزه سلامت دارید، افزود: کارهای گذشته را ادامه می‌دهیم و پنج بسته‌ای که مربوط به امسال بوده اجرا می‌شود و چیز جدیدی نداریم.

هاشمی در خصوص برنامه وزارت بهداشت در مورد ترویج طب سنتی، گفت: پیش بینی ما این است که ۱۰ مرکز طب سنتی را در استان‌های مختلف دایر کنیم. یعنی داروخانه‌هایی وجود داشته باشند که طب گیاهی را با همان سبک و سیاق ملی و اسلامی عرضه کنند که مقدمات آن آغاز شده است.
وی در پاسخ سئوالی مبنی بر اینکه چه نویدی در روز پزشک برای جامعه پزشکی دارید، گفت: بهترین نوید صحبت‌هایی است که مسئولین کشور در این روزها انجام خواهند داد و از زحمات جامعه پزشکی تشکر می‌کنم. هاشمی در ادامه از اعلام شماره تلفن رسیدگی به گلایه‌های پزشکان خبر داد و گفت: قرار شده از اول مهر شماره تلفنی در وزارت بهداشت اعلام شود تا در صورتی که پزشکانی که در مراکز درمانی و دولتی خدمت می‌کنند مشکلی داشتند و یا نسبت به حقوق آنها کوتاهی شده بود بتوانند مستقیما با ما در میان بگذارند. بالاخره برنامه‌هایی که در حال حاضر وجود دارد متناسب با توانمندی مدیریتی کشور است و امکان دارد در اجرا دچار کاستی‌هایی باشند، بنابراین از این طریق می‌توان از مشکلات همکاران پزشک مطلع شد.
وزیر بهداشت در پاسخ به سئوالی در مورد کاشت نگین در چشم که اخیرا مشاهده می شود، گفت: این کار غیرقانونی نیست و البته نگین چشم جدید نیست و حدود ۱۰ سال پیش خودم آنرا شروع کردم؛ برای اینکه نشان داده شود که کار ارزشمندی نیست. بلکه عمل بسیار ساده‌ای است و در حال حاضر نیز در دنیا منسوخ شده است.
وی افزود: این کار در یک مقطع زمانی در کشور هلند آغاز شد اما بعد از آن منسوخ شد. وسیله‌ای که در این عمل به کار می‌رود پلاتین سفید است و قیمت آن نیز ۳۰۰ دلار است.


کد مطلب: 32663

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32663/رونمایی-مجسمه-بوعلی-سینا-عكس

میگنا
  https://www.migna.ir