پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ / ۰۰:۳۷
کد مطلب: 32748
۱
۲

از ظاهر شوهرم بدم مي آيد

با سلام خدمت شما خواهر گرامي، ازدواج يکي از اتفاقات مهم زندگي است، اگر شما به هر دليلي احساس خوبي نسبت به ازدواج تان نداشته باشيد، کاملاً طبيعي است که از نظر روحي با اين مسئله درگير شويد.
از شما مي خواهم که به پاسخ اين دو سوال فکر کنيد:
1- چه چيزي باعث شد که عدم تمايل به چهره همسرتان را قبل از ازدواج در نظر نگيريد؟
2- چه چيزي باعث شد که يک هفته بعد از ازدواج به طلاق فکر کنيد؟

با توجه به توضيحاتي که در اين پيامک داديد، اين طور به نظر مي رسد که شما در ازدواج با همسرتان به خاطر ملاک هاي خوبي که داشته، ترديد داشتيد و اصرار ديگران شما را به سمت ازدواج سوق داده است؛ با اين حال بعد از ازدواج به اين نتيجه رسيديد که ظاهر يا همان قيافه همسرتان، هنوز هم براي شما اهميت زيادي دارد و اين موضوع باعث ايجاد احساس نارضايتي نسبت به ازدواج شده است.

حال چه بايد کرد؟
با توجه به اينکه ازدواج انجام گرفته است، بهتر است که شتاب زده در مورد طلاق تصميم نگيريد. چون حداقل فرقي نمي کند که شما الان طلاق بگيريد يا 6 ماه ديگر اين کار را انجام دهيد. براي همين يک مقدار به خود فرصت دهيد تا همسرتان را بيشتر بشناسيد. سعي کنيد فارغ از چهره و ظاهرش، با او ارتباط بيشتري برقرار کنيد و ببينيد که آيا بعد از گذشت سه يا چهار ماه، نظرتان درباره وي تغيير مي کند يا خير؛ اگر نظرتان تغيير نکرد، در آن صورت بهتر است که اقدام جدي تري انجام دهيد؛ به طور مثال مي توانيد پيش مشاوره برويد و ديگر انتخاب هايي که مي توانيد داشته باشيد را بررسي کنيد.

به شما توصيه مي کنم که طي اين چند ماه، اين دو کار را انجام دهيد.
1 - بررسي مجدد معيارها : هر فردي معيارهايي براي انتخاب همسر دارد و بايد اين معيارها را اولويت بندي کند؛ به طور مثال اگر قيافه و ظاهر، جزو اولويت هاي اول شما است و اين موضوع براي تان آن قدر مهم است که کنارآمدن با آن براي شما سخت يا نشدني است؛ پس بايد پيش از ازدواج به اين موضوع توجه بيشتري مي داشتيد و حتماً در انتخاب تان لحاظ مي کرديد. اما چنانچه جزو معيارهاي پايين تر شما بوده و در حال حاضر به دليل اين که همسرتان ساير ملاک ها را دارد، براي شما ظاهر اين فرد اهميت زيادي پيدا کرده است، بهتر است با اين موضوع کنار بياييد و معيارهاي اوليه را که براي شما مهم تر است و طرف مقابل تان نيز دارد در نظر بگيريد. افراد به جز تناسب ظاهري مانند چهره و قد، در امر ازدواج بايد تناسبات ديگري مانند شباهت هاي قومي، فرهنگي، طبقه اجتماعي، مذهب، سن، تحصيلات، علايق و ارزش هاي مشترک نيز داشته باشند. چنانچه در ديگر موارد شباهت هايي وجود دارد، به سادگي از کنار آنها نگذريد؛ چرا که اين مشترکات کمک خواهند کرد که اختلافات زوجين به مرور زمان برطرف شود. اين نکته را فراموش نکنيد که در هر انتخابي نقاط مثبت و منفي وجود دارد و هيچ فردي نمي تواند صد در صد انتظارات ما را برآورده سازد.

2- برطرف کردن ترديدها
: يکي از اشتباهات ازدواج، ناديده گرفتن ترديدهاي خودمان است. در واقع ما نبايد احساسات دروني و ترديدهاي خود را ناديده بگيريم. وقتي در ازدواج با فردي ترديد داريد، لازم است پيش از ازدواج، آن ها را برطرف کنيد. البته گاهي اوقات، اين ترديدها به خاطر عدم اعتماد به نفس و خودباوري پايين ماست. با اين حال بهتر است از يک روانشناس يا مشاور کمک بگيريد و ترديدهاي خود را برطرف کنيد؛ چرا که برخي اوقات اين ترديدها مربوط به مسائل ديگري مي شود و بايد توسط مشاور بررسي شود تا روي ازدواج و مسير زندگي تاثير منفي نگذارد.

بااحترام
اسماعيل زاده - کارشناس ارشد روان شناسي عمومي
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مريم
Iran, Islamic Republic of
معلوم است كه فرق دارد كه الان طلاق بگيريد يا 6 ماه ديگر چطور مي فرماييد فرقي ندارد؟ در همين مدت ممكن است ناخواسته صاحب فرزند بشوند و يا براي شوهرشان وابستگي بيشتر ايجاد شود و يا حتي خاطرات منفي بيشتر . قرار نيست انسان ها به صرف اينكه چه الان چه بعد ...در كنار يكديگر زندگي كنند ايشان بايد به خودشان بگويند اگر ميخواهم 6 ماه به خودم فرصت بدهم براي اينست كه تصميم مسئولانه اي گرفته باشم نه اينكه حالا چيزي را از دست نمي دهم 6 ماه ديگر هم روي آن !!
سودا
Iran, Islamic Republic of
من با نظر استاد موافقم.به خودتان فرصت دهید و خوب او را بشناسید بعد تصمیم بگیرید
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.