شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ / ۱۵:۳۷
کد مطلب: 32909
۰

جای خالی "متصدی آزمایشگاه" در ردیف استخدامی آموزش و پرورش

دکتر محمود امانی طهرانی در گفت‎وگو با ایسنا، اظهار کرد: محدودیت‎های کالبدی آموزش و پرورش در سال‎های اخیر زمینه‎های کیفی را در تنگنا قرار داده است که از آن جمله می‎توان به وضعیت آزمایشگاه‎ها اشاره کرد. وی با بیان اینکه وضعیت نابسامان آزمایشگاه‎ها در مدارس را نباید انکار کرد چراکه این مشکل وجود دارد، افزود: همچنین ساماندهی نیروی انسانی با مشکلات زیادی مواجه است و نتوانسته‎اند به مدارس متصدی آزمایشگاه بدهند.

امانی طهرانی با تاکید بر اینکه براساس تحقیقاتی که در سال 86 انجام شده حتی مدارسی که آزمایشگاه دارند، آزمایشگاهشان مورد استفاده قرار نمی‎گیرد افزود: این امر به دو دلیل است؛ یا متصدی در اکثر مدارس وجود ندارد و یا اینکه معلمان ما در کار با وسایل احساس خوبی ندارند و مایلند کلاس‎ها را در چارچوب‎های تئوریک پیش ببرند که در هر دو مورد باید کار شود.

وی با بیان اینکه باید به مدرسه‌ها برای تجهیز آزمایشگاه و تامین نیرو کمک کرد، گفت: همچنین باید این فرهنگ در بین معلمینی که از ورود به آزمایشگاه هراس دارند و کاری اضافه بر کار خود برمی‎شمارند، از بین برود. این مقام مسئول با تاکید بر اینکه آماده کردن آزمایشگاه بخشی از کار معلم باید باشد و معلم مقداری از حضورش در مدرسه که بیکار است را به آزمایشگاه اختصاص دهد، تصریح کرد: اگر نگاهمان این باشد که معلم 24 ساعت در کلاس حضور داشته باشد هیچ وقت آزمایشگاهی شکل نخواهد گرفت در حالی که باید آزمایشگاه‎هایی که داریم فعال شوند. معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کلید گشودن آزمایشگاه در مدارس بخشی در دست آموزش و پرورش و بخشی در دست مدیران و خود معلمان است، افزود: حتی این مساله درباره سایت‎های کامپیوتری موجود در مدارس نیز صدق می‎کند.

وی با انتقاد از اینکه در فرهنگ کنونی، تدریس ما در آزمایشگاه یک امر غیرضروری و مستحبی تلقی می‎شود و تا هنگامی که اینگونه باشد تجهیزات آزمایشگاه هیچ اثری ندارند، یادآور شد: باید مدرسه بودجه بگذارد و فعالیت‎هایی را تسهیل کند، به نظر می‎رسد در خیلی از زمینه‎ها همه معلمان در یک توافق عافیت‎جویانه با هم توافق کردند که اگر آزمایشگاه بسته شود هزینه کمتر و کار آسانتر و نیروی انسانی کمتری نیاز است اما در این میان دانش‎آموز متضرر اصلی خواهد بود.
وی گفت: در ردیف‎های استخدامی جدید آموزش و پرورش، نیروی متصدی آزمایشگاه در نظر گرفته نشده است حال آنکه تمام مدرسه‎هایی که نوسازی به مدارس تحویل می‎دهد دارای آزمایشگاه هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.