جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ / ۰۸:۴۸
کد مطلب: 32938
۱
۱

واکنش بهزیستی به شکنجه و آزار معلولان

حسین نحوی‌نژاد در مورد آزار و اذیت معلولان در یک مرکز نگهداری از معلولان گفت: این مرکز ۱۴سال است که به افراد آسیب‌پذیر و کم‌توان ذهنی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند خدمات ارائه می‌دهند و در طی این مدت مانند تمام مراکز دیگر، اشتباهات و خطاهایی داشته اما در حد تعطیلی نبوده است.


به گزارش مهر، وی افزود: هنگامی که جان انسانها در خطر باشد، مرکز با رای کمیسیون عالی (معاونت تخصصی توانبخشی، معاون امور مشارکتها، مدیرکل بازرسی، مدیر کل حراست، نماینده ویژه انجمن عالی مراکز صنفی توانبخشی و مدیرکل بهزیستی استان) که در بهزیستی تشکیل می‌شود، موقتا تعطیل خواهد شد و در مرحله اول اخطاری ۱۵ روزه تا یک ماهه به فرد خاطی داده می‌شود و در صورت ادامه خطا، برخورد جدی با مرکز خواهد شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در صورت لزوم از خود استان و فرد صاحب شکایت دعوت می‌شود که در کمیسیون برای ارائه مستندات حضور داشته باشند، گفت: کمیسیون عالی پس از بررسی تمامی مستندات و گزارشات موردنظر تصمیم به صدور رای نهایی در مورد مرکز خاطی خواهد گرفت.

وی در مورد تعطیلی این مرکز نیز گفت: فیلمی ساختگی از زنجیرکردن معلولان در این مرکز نگهداری منتشر شده که پس از این موضوع، با نظر مدیرکل بهزیستی استان البرز، این مرکز به صورت موقت تعطیل شده است و در نهایت پرونده برای بررسی در کمیسیون عالی به بهزیستی ارجاع داده شده است.

نحوی‌نژاد ادامه داد: ما نیز بر اساس مدارک و مستندات به دست آمده بررسی‌های لازم را انجام داده و به این نتیجه رسیدیم که نیاز به تعطیلی مرکز وجود ندارد و می‌تواند با تغییر مدیرفنی و تغییر و تحولات اجمالی به فعالیت خود ادامه دهد، اما اجباری برای خانواده معلولان وجود ندارد که کودکان خود را بخواهند در این مرکز نگهداری کنند.

وی گفت: اگر خانواده‌ای مایل نیست که فرزند خود را در این مرکز نگهداری کند، می‌تواند به مرکز دیگری ببرد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۹۰ خانواده از این مرکز حمایت کرده‌اند، گفت: فقط برای اینکه ۴ یا ۵ خانواده نمی‌خواهند فرزند خود را در مرکزی بگذارند نمی‌توانیم آن را تعطیل کنیم و اگر کسی شکایتی دارد، می‌تواند ابتدا به بهزیستی و سپس به قوه قضائیه ارائه دهد، اما تاکنون هیچ‌یک از خانواده‌های معلولان شاکی به بهزیستی مراجعه نکرده‌اند و هیچ احضاریه‌ای نیز به دست ما نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه چنانچه شکایتی انجام و دادگاه رای بر تعطیلی مرکز دهد ما نیز آن را قبول می‌کنیم، افزود: در غیر این صورت این مرکز که با هزینه شخصی و کمک‌های مردمی اداره می‌شود نیاز به تعطیلی ندارد.

نحوی‌نژاد خطاب به خانواده‌های معلولانی که در این مرکز نگهداری می‌شوند، گفت: چنانچه آنها ادعا می‌کنند که کودکشان دچار شکنجه و آزار شده و مدارک، شواهد و یا فیلم و عکسی در این خصوص دارند به ما ارائه دهند و با بررسی در کمیسیون عالی و اثبات مدارک، به طور حتم مرکز را تعطیل خواهیم کرد، اما این مورد تاکنون به ما ارائه و اثبات نشده است.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

رضا
Iran, Islamic Republic of
آقاي حسین نحوی‌نژاد با سلام.فقط از خدا ميخواهم تا بفهميد خانواده هاي داراي معلول چه ميكشند.بجاي معذرت خواهي ميگوييد شكايت نشده احضاريه بدست ما نرسيده و بخاطر چهار پنج خانواده ما مركز را تعطيل نميكنيم و ..!!؟؟؟ معذرت خواهي شجاعت و شخصيت ميخواهد كه در مديران ايراني وجود ندارد. با احترام به خوانندگان
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "