سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۹
کد مطلب: 33077
۰

مصرف نعنا در پیشگیری و درمان افسردگی موثر است

دکتر حمیدرضا ضیایی روز چهارشنبه در حاشیه آیین آغاز به کار جشنواره ملی نعنا در کاشان در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: در طب اسلامی محوریت بر پیشگیری و درمان تمام بیماری هاست.

وی افزود: فرق طب اسلامی با سایر طب ها این است که در این طب تمام بیماریها پاسخ متقن و کامل می گیرند. ضیایی تاکید کرد: محوریت طب اسلامی بر خوراکی های طیب مبتنی بر قرآن و چهارده معصوم است و خوراکی های مطرح در این طب، گیاهان و خوارکی های جانوری است.

وی گفت: از نظر طب اسلامی تمام گیاهان که از کود شیمیایی بهره ای نبرند طیب اند و سبزیجات در این بحث اولی هستند. این محقق طب اسلامی تصریح کرد: مصرف حدود 20 تا 30 گرم سبزیجات در روز توصیه می شود و در بین سبزی ها نعنا دارای خواص قابل توجهی است.

ضیایی خاطرنشان کرد: این سبزی دارای مواد فیتوکمیکال برای پیشگیری و درمان انواع بیماری ها شامل آسم، افسردگی، اضطراب، استرس، و سرطان و سکته قلبی می باشد. رونمایی از المان نعنا، تجلیل از دکتر حسین خیراندیش پدر طب سنتی ایران، افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره ملی نعنا، اکران فیلم نعنا و برگزاری کارگاه های علمی از برنامه های جشنواره ملی نعناست.

دومین جشنواره ملی نعنا با هدف معرفی کاشان به عنوان یکی از مراکز مهم کشت نعنا از بیست و پنجم تا بیست و هفتم شهریورماه در این شهرستان برگزار می شود.

دبیر علمی این جشنواره گفت: 120 مقاله به دبیرخانه همایش از 16 استان کشور ارسال شده است. محمدعلی فرجی برگزاری جشنواره غذایی با طعم نعنا، همایش نقش نعنا و گیاهان دارویی در سلامت خانواده ، همایش ویژه طلاب و روحانیان و تور مزارع نعنا و انار در کاشان را از دیگر بخش های دومین جشنواره ملی نعنا بیان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی