جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ / ۱۹:۱۶
کد مطلب: 33167
۱
سازمان سنجش اعلام کرد

میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکورهای 95 و 96

سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای براساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 1394/6/28 و در راستای اجرای قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی کشور» مصوب 10/6/1392 مجلس شورای اسلامی، جزئیات میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1395 و سال 1396 را اعلام کرد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم‌تجربی، علوم‌انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 1384 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (سال سوم آموزش متوسطه) به میزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تاثیر قطعی در نمره کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

همچنین داوطلبان دارای مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم‌تجربی، علوم‌انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 91-1390 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است نیز مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش‌دانشگاهی (صرفاً نمرات دروسی که به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است) به میزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تاثیر مثبت در آزمون سراسری 95 و به صورت تاثیر قطعی در آزمون سراسری 96، در نمره کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

لازم به ذکر است برای کلیه داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی موارد ذکر شده، هردو مورد اعمال خواهد شد.
مرجع : خبرگزاری آنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند