سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۲
کد مطلب: 33206
۰

چرا همسرم قدر محبت‌هاي من را نمي‌داند؟

چرا همسرم قدر محبت‌هاي من را نمي‌داند؟
بعضي گلايه‌هاي مراجعه کنندگان براي مشاوره در زمينه زندگي مشترک، اين است که  «همسرم قدر محبت‌هاي من را نمي‌داند». معمولا در ريشه‌يابي اين موضوع در زندگي زوجين، مسئله به اين بر مي‌گردد که زن و شوهرها با تفاوت‌هاي رواني يکديگر آشنا نيستند.مطالعه ادامه اين مطلب به شما کمک مي‌کند به درک بهتري از اين موضوع دست يابيد و اين برداشت اشتباه را که «همسرم قدر محبت‌هاي من را نمي‌داند» از ذهن‌تان پاک کنيد.

 

روش‌هاي ابراز محبت به همسر

گاهي ابراز محبت هاي زباني،گاهي محبت نگاه يا محبت چهره به چهره همراه با سکوت، گاهي محبت نوشتاري، گاهي محبت پيامکي، گاهي هديه دادن، گاهي توجه کردن به همسر، گاهي احترام به خانواده همسر و گاهي ايجاد تنوع در شيوه لباس پوشيدن مردان و زنان در خانه براي همسران‌شان نوعي ابراز محبت محسوب مي‌شود.

 

بر اساس نيازهاي خودتان محبت نکنيد

البته در بعضي جلسات مشاوره افراد شکايت مي کنند که ما اظهار محبت را با روش‌هاي مختلف داريم، اما طرف مقابلمان قدر آن‌ را نمي‌داند و گاهي هم گفته مي‌شود: "من چه محبت کنم و چه محبت نکنم، براي همسرم فرقي ندارد بنابراين چه دليلي دارد باز هم محبت کنم!" جالب است بدانيد اين اعتراضات بيشتر در ميان زوجيني شايع است که بر اساس نيازهاي خودشان به همسرشان محبت مي‌کنند؛ براي مثال خانمي دوست دارد شوهرش به او عزيزم بگويد، خودش به شوهرش عزيزم مي‌گويد به اميد اين که وي نيز به او اين کلمه را بگويد و شايد گاهي خستگي و يا بالاتر از آن تفاوت‌هاي رواني بين زنان و مردان را ناديده انگاشته‌ايد که چنين فکر اشتباهي مي‌کنيد. در همين رابطه براي شما مثالي از ابراز محبت کلامي مي‌زنم تا بيشتر بتوانيد رفتارهاي خودتان را ارزيابي کنيد.

 

تفاوت کلمات محبت آميز مردان با زنان

در رابطه با ابراز محبت کلامي، زنان بيشتر دوست دارند يا کلمات محبت‌آميز و عاشقانه بشنوند يا کلماتي که زيبايي و محبوبيت آنان را نزد همسرشان نشان دهد؛ اما در آقايان اين گونه "قربون صدقه رفتن‌ها" تاثير چنداني ندارد بلکه مايل هستند کلماتي را که اقتدار و غرور مردانه‌شان را تحريک مي‌کند بشنوند؛ براي مثال در خانم‌ها: عزيزم، گلم، دل‌آرامم، خانمم، زيباي من و ... در آقايان: تو باعث افتخار مني، زندگي با تو براي من آرام بخش است، از تلاش تو براي رفاه خودم و بچه‌ها ممنونم و ... .

بنابراين زوجيني که ادعا مي‌کنند همسرشان نسبت به محبت‌هاي آن‌ها بي‌توجه است بايد بدانند که شايد گاهي نياز خود را در نظر گرفته و نسبت به نياز همسرشان بي توجه بوده اند. به طور طبيعي چنين زوجيني براي بهبود رابطه بين خود و همسرشان بايد از تفاوت‌هاي رواني بين زنان و مردان آگاهي بيشتري کسب کنند و هم‌چنين از روش‌هاي ابراز محبت ذکر شده، بيش از قبل و با توجه به تاثير بيشتر بر جنسيت و شخصيت همسرشان استفاده کنند.

-

صديقه معدني، کارشناس ارشد روان‌شناسي
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی