پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ / ۰۸:۴۷
کد مطلب: 33325
۱
۲

نارضایتی فرهنگیان از بخشنامه ای که به آنها اجازه ادامه تحصیل نمی دهد

اخیرا معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بخشنامه نحوه ادامه تحصیل و اعمال مدرک تحصیلی جدید کارکنان دولت را ابلاغ کرده که طبق آن پس از استخدام تنها یک مدرک بالاتر اعمال خواهد شد .

این بخشنامه موجب نارضایتی بسیاری از فرهنگیان شده است. یکی از آن ها شکایتش را اینطور می نویسد: چرا آموزش و پرورش اجازه ادامه تحصیل به ما نمی دهد؟ ما با شوق بسیار در کنکور شرکت کردیم و کارشناسی ارشد قبول شدیم اما می بینیم که به یکباره بخشنامه ای آمده و ما را منع کرده است و می گوید مدارکمان را هم اعمال نمی کند. چرا فرهنگیان را از این قانون مستثنی نکرده اند؟


در همین رابطه سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش به خبرآنلاین گفت: شورای توسعه سازمان مدیریت بخشنامه ای در خصوص ادامه تحصیل کلیه کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشور به تمامی دستگاه های اجرایی مثل آموزش و پرورش، وزارت کشور، وزارت بهداشت و غیره ابلاغ کرد و طی آن ضوابط احتساب آثار استخدامی مدارک تخصیلی اخذ شده توسط کارمندان حین خدمت را تشریح کرد.


او ادامه داد: در این بخشنامه آمده که کارمندان حین خدمت اگر بخواهند درس بخوانند تنها یک مقطع بالاتر از مقطعی که زمان استخدامشان ثبت شده برایشان اعمال می شود یعنی اگر فوق لیسانس قبول شوند و با لیسانس استخدام شده باشند می توانند مدرکشان را اعمال کنند و دیگر مدرک دکتریشان اعمال نمی شود.


مدیر کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: البته این ادامه تحصیل هم باید با رعایت شرایط طرح تنظیم مشاغل باشد.


او به تشریح این ضوابط پرداخت و گفت: یک سری از مدارک تحصیلی مورد نیاز آموزش و پرورش است و ضابطه دیگر این است که حتما ادامه تحصیل مرتبط با شغل باشد. در ضوابط آمده که یک دبیر در چه رشته هایی مجاز به ادامه تحصیل است. مثلا یک دبیر ریاضی اگر تاریخ قبول شود، نمی تواند مدرکش را اعمال کند و این عین بخشنامه ای است که ما به ادارات اعلام کردیم.


حسینی در پایان گفت: کسانی که قبل از اجرای این بخشنامه در حال ادامه تحصیل باشند، فارغ از قانون یک مدرک بالاتر، اگر رشته تحصیلی که در آن مدرک خواهند گرفت مورد نیاز و مرتبط بوده باشد، اعمال خواهد شد.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اهورا
Iran, Islamic Republic of
با سلام این برنامه هم یکی از کرامات وزیر ماست ما که داعیه یی علم و دانش و نخبه پروری داریم معلمانمان نباید ادامه تحصیل بدهند یعنی علم مساوی است با کشک..اصلا چرا کلا مدرسه و دانشگاه و ... را تعطیل نکنیم این همه هزینه برای چه ؟بیایید همه مشغول شویم به کوه خواری و زمین خواری و مدرک خواری و...اهورا معلمی از ایران زمین
رنجبر
Iran, Islamic Republic of
با سلام و ادب
نمیدانم چه بگویم معلم اگر به روز نباشد و ادامه تحصیل ندهد که نمیتواند با علم بیست سال گذشته تدریس کند ضمن خدمت هم که نیست خدا وکیلی چیکار کند.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد