جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۷
کد مطلب: 33548
۰

شایع‌ترین آسیب‌های روانی در قربانیان قاچاق انسان

شایع‌ترین آسیب‌های روانی در قربانیان قاچاق انسان

کارشناسان کالج سلطنتی لندن دریافتند از جمله شایع‌ترین آسیب‌های روانی در این افراد، سطح بالای افسردگی و «اختلال استرسی پس از ضایعه روانی» بوده است.

قاچاق انسان به جابه‌جایی افراد و بیشتر به منظور بردگی جنسی، کار اجباری و دیگر انواع سوء‌استفاده‌ها اشاره دارد. طبق اعلام آمارهای منتشر شده در انگلیس بین 10 هزار تا 13 هزار نفر از طریق فریب خوردن و تحت فشار قرار گرفتن قاچاق می‌شوند.

در این بررسی جمعیت 133 نفری از قربانیان قاچاق انسان از جمله 37 کودک مورد مطالعه قرار گرفتند و اطلاعات به دست آمده حاکی از آن بوده که از 51 درصد افرادی که به منظور سوء‌استفاده جنسی قاچاق شده بودند 39 درصد افراد بزرگسال و 27 درصد کودکان به «اختلال استرسی پس از ضایعه روانی» مبتلا بودند. همچنین میزان افسردگی در این افراد به ترتیب 34 و 27 درصد بوده است. علاوه بر این، 15 درصد قربانیان به شیزوفرنی مبتلا بوده‌اند.

همچنین سوء استفاده در دوران بزرگسالی، قبل، بعد و در حین قاچاق، شایع بوده به گونه‌ای که 60 درصد بزرگسالان، تجاوز جنسی یا جسمی را تجربه کرده‌اند.

دکتر «سیان اورام» یکی از کارشناسان این مطالعه گفت: تحقیق روی نیازهای سلامت روان افراد قاچاق شده به شدت محدود است و تنها بر اساس شواهدی است که از مراکز نگهداری آنان به دست آمده است.

به گفته این پزشک متخصص، این افراد نیازهای پیچیده‌ بسیاری دارند و این نیازها باید مورد توجه قرار گیرد چرا که آنها از خانه و خانواده‌های خود دور هستند و بسیاری از آنان از حق تحصیل، برخورداری از خدمات درمانی و فعالیت‌های اجتماعی محروم‌اند.

به گزارش مدیکال دیلی، اگرچه عوامل میانجی همچون درمان‌های رفتار شناختی برای اختلال استرس پس از ضایعه روانی و افسردگی وجود دارد اما لازم است مطالعات بیشتری برای ارزیابی تاثیرگذاری این شیوه در ارتقای سلامت جسم و روان این افراد انجام شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.