شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۳
کد مطلب: 33588
۱

پیاده‌روی و افکار مثبت دو راهکار کنترل استرس

پیاده‌روی و افکار مثبت دو راهکار کنترل استرس
استاد دانشگاه لاوال کانادا گفت: ورزش به‌ویژه پیاده‌روی روزانه و داشتن افکار مثبت دو راهکار مهم کنترل و کاهش استرس به شمار می‌روند.

به گزارش فرهنگ نیوز، پروفسور محمدرضا صادقی در "همایش آموزش عملی تنش‌زدایی برای کنترل استرس" در مشهد افزود: استرس یک واژه کلی است که بیشتر جنبه فیزیکی و جسمانی دارد و به دو بخش خوب و بد تقسیم بندی می‌شود.

وی گفت: در روانشناسی وقتی از استرس صحبت می‌شود منظور استرس بد است، افکار منفی باعث اضطراب، هیجانات و احساس‌های منفی در فرد می‌شوند در حالی که با آرامش و فکرهای مثبت می‌توان استرس را کنترل کرد.

این استاد دانشگاه افزود: آرامش مقوله فردی است لذا افراد می‌توانند روی خودشان کار کنند و اضطراب و استرس‌هایشان را کنترل نمایند.
وی ادامه داد: اضطراب بالا و داشتن آرامش رابطه معکوس دارند به‌طوری که هرچه اضطراب بالاتر رود، آرامش پایین‌تر می‌آید و زمانی که آرامش بالایی داریم، روی خودمان کنترل داریم و اضطراب به‌مراتب پایین‌تر می‌آید.

استاد دانشگاه‌های لاوال و فونکتون کانادا ادامه داد: برای این که زندگی خوبی داشته باشیم، باید بتوانیم استرس‌های روزمره را کنترل کنیم و تکنیک "تنش‌زدایی تدریجی ماهیچه‌ای" یکی از راهکارها در این زمینه است.
وی با آموزش این تکنیک به شرکت کنندگان در همایش گفت: تکنیک تنش‌زدایی تدریجی و ماهیچه‌ای یکی از روش‌های طبیعی تنش‌زدایی است و با اجرای این تکنیک یک نوبت در روز می‌توان استرس‌ها را به کنترل در آورد.

وی تنفس عمیق را یکی از ارکان تکنیک فوق عنوان و تأکید کرد: در تنفس عمیق انجام دم به‌مدت دو ثانیه، نگه‌داشتن تنفس به‌میزان دو ثانیه و بازدم به‌مدت چهار ثانیه طول می‌کشد.
وی ادامه داد: با اجرای تکنیک مزبور ماهیچه‌های مختلف بدن شامل گردن، دست، شانه، انگشتان، شکم، کمر، صورت، ران، چشم و کف دست منبسط شده و استرس‌ها کاهش می‌یابند. همایش آموزش عملی تنش‌زدایی برای کنترل استرس به‌همت انجمن روانشناسی خراسان رضوی و دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟