جزئیات ساماندهی نیروی انسانی دوره متوسطه اول
وی توضیح داد: پس از اجرای نظام جدید آموزشی، دانشآموزان پایه پنجم به جای رفتن به پایه اول راهنمایی، به پایه ششم رفتند؛ در نتیجه در آن سال پایه اول متوسطه اول(اول راهنمایی)نداشتیم و پس از آن در سال بعد، دانشآموزان ششم به پایه اول متوسطه اول رفتند و پایه دوم متوسطه اول نداشتیم و سال گذشته هم دانشآموزان نظام جدید از پایه اول به پایه دوم متوسطه رفتند و در نتیجه پایه سوم متوسطه اول نداشتیم؛ اما امسال هر سه پایه تکمیل شد.
محبی ادامه داد: در سال گذشته حدود 2 میلیون دانشآموز در پایه اول و دوم متوسطه اول داشتیم که امسال با تکمیل پایه نهم، یک میلیون دانشآموز دیگر به دوره متوسطه اول اضافه میشود و در مجموع، تعداد دانشآموزان این سه پایه به 3 میلیون دانشآموز میرسد.
وی در خصوص حل مشکل کمبود معلم پایه نهم گفت: بخشنامههایی به استانها ابلاغ شد و هماهنگ کردیم تا معلمان با شیوههای تشخیصی استانها از متوسطه دوم به متوسطه اول هدایت شوند.
مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه در پاسخ به این پرسش که «آیا معلمان راغب به تدریس در متوسطه اول هستند؟»، یادآور شد: به طور طبیعی هر معلمی دوست دارد با توجه به تجربهای که دارد در همان پایهای که درس میدهد، باشد اما معلمان ما آنقدر با منطق هستند که شرایط آموزش و پرورش را درک میکنند و به دلیل تغییر ساختار که پایه ششم اضافه شد لاجرم باید این کار اتفاق افتد.
وی اضافه کرد: به استانها گفتهایم این کار با رضایت معلمان انجام شود و در ضمن نام دوره نیز معاونت متوسطه است و حکم معلمان دبیری است و تقریبا مشکلی در این خصوص نبود.