شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۸
کد مطلب: 33664
۲

همایش استانی هفته بهداشت روان در دزفول برگزار شد+عكس

همایش استانی هفته بهداشت روان در دزفول برگزار شد+عكس
روانشناس و مشاور بهداشت روان دانشگاه علوم پزشکی دزفول ضمن هشدار نسبت به کاهش سن ابتلا به بیمارهای روانی در جامعه گفت:اعتیاد به شبکه های اجتماعی ناهنجاری های بسیاری در جامعه ایجاد کرده است.
به گزارش ایرنا دکتر مصطفی سخاوت روز دوشنبه در همایش استانی بهداشت روان که به مناسبت هفته بهداشت روان در سالن ایثار دزفول برگزار شد افزود: نوجوانان به سمتی سوق پیدا کرده اند که آرامش از آنها سلب شده است لذا اندیشمندان و صاحب نظران باید وارد عمل شده و چاره اندیشی کنند.

مشاور بهداشت روان دانشگاه علوم پزشکی دزفول وابستگی به شبکه های اجتماعی را از دیگر معضلات جامعه دانست و به نقش مهم والدین در سلامت روان کودکان اشاره کرد و گفت:در برخی موارد پدر و مادر به عنوان تیم درمانی فرزند خود را مبرا از بیماری می دانند در حالیکه خودشان یکی از ارکان اصلی بیماری هستند.

سخاوت اظهار کرد:در مواردی فردی که دچار اختلال شخصیتی وسواس است فکر می کند سالم است و نیازی به مراجعه به روانپزشک ندارد که این درمان را سخت می کند اما پذیرفتن بیماری از سوی فرد کمک بزرگی برای درمان وی می باشد.

وی به افزایش بیماری وسواس در جامعه و مشاهده مواردی از ابتلای کودک 2،5 ساله به بیماری سواس گفت:در برخی مواقع افسردگی به دنبال وسواس به سراغ فرد می رود ضمن اینکه وضعیت خواب فرد بسیار مهم است وباید مورد توجه مشاوران قرار گیرد زیرا میزان خواب حد و عمق مشکل روانی را نشان می دهد و باید به آن توجه ویژه ای کرد.

این پزشک روانشناس همچنین بر مدیریت دانسته ها و تجربه در روانشناسی تاکید کرد و گفت:فردی که به یک بیماری روانی مبتلاست باید توان مدیریت و جلوگیری از انتقال بیماری خود را داشته باشد.


وی در ادامه به مشکلات ناشی از دوره نوجوانی اشاره کرد و گفت:عدم کنترل بحران نوجوانی رفتارهای ناهنجار اجتماعی و ضد اجتماعی را بدنبال دارد. سخاوت گفت:نوجوانی بحرانی است که اگر به خوبی کنترل نشود رفتارهای ضداجتماعی بسیاری در آینده بوجود خواهد آورد.

وی افزود:نوسان خلقی زیادی بویژه در احساس و تفکر دختران نوجوان وجود دارد که در این زمان نوجوان در پی هویت ، هدف و انگیزه است و اگر در این ایام حساس الگوی مناسبی در خانواده نداشته باشد از افراد دیگر الگوبرداری می کند و در آینده دچار مشکل خواهد شد.

سخاوت اظهار کرد:باید شنونده خوبی برای نوجوان بود و اعتماد وی را جلب کرد تا بتوان روی نوجوان تاثیر گذاشت.
مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این همایش با اشاره به نقش مربیان و مشاوران در مدارس گفت: مشاوران مدارس با انجام وظیفه نه تنها در بین دانش آموزان بلکه در بین خانواده دانش آموزان نیز جایگاه رفیع و خوبی کسب کرده اند.

غلامرضا نصراله پور ارتباط صحیح را کلید موفقیت مشاوران دانست و بر روز آمدی اطلاعات و ایجاد ارتباط مناسب با دانش آموزان جهت پیشبرد اهداف آموزشی تاکید کرد. وی فعالیت ، خلاقیت و حساسیت را وی‍ژگی انسان سالم دانست و گفت: مشاوران باید با تسلط بر کار خود توجه دانش آموزان را جلب کنند.
نصرالله پور رمز موفقیت را نظم و عامل شکست را بی برنامگی خواند و لازمه رسیدن به موفقیت را فکر ، برنامه ریزی ، تصمیم گیری و قدرت اجرا دانست. در این همایش که مشاوران مدارس مناطق آموزش و پرورش استان خوزستان شرکت داشتند به سوالات روانشناسی مشاوران مدارس پاسخ داده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.