جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۶
کد مطلب: 33674
۰
توسط محقق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شد

بررسی علت مصرف شیشه و الکل در رانندگان

بررسی علت مصرف شیشه و الکل در رانندگان

 

دکتر نسترن عبدلی در گفت وگو با علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه اغلب موتورسواران مصرف کننده شیشه از عواقب مصرف آگاهی ندارند و آن را نمی پذیرند، گفت: در طی پژوهش انجام شده برای نیروی انتظامی، اعتیاد به شیشه در موتورسواران و اعتیاد به الکل در رانندگان ماشین‌های سنگین بررسی شد.

 

وی اضافه کرد: در طی تحقیقات انجام شده، 1200 نفر موتورسوار و راننده در تمامی گروه های سنی مورد پرسش قرار گرفتند تا تاثیر اعتیاد بر این دو گروه در حین رانندگی بررسی شود.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تصریح کرد: تصادفات مکرر با موتور در سطح کشور نشان می دهد که مصرف کنندگان شیشه در حین رانندگی، شهامت و جسارت پیدا می‌کنند و بی محابا به مسیر خود ادامه می دهند.

 

عبدلی با اشاره به اینکه رانندگان ماشین سنگین به دلیل خروج از مرزها به الکل راحت‌تر دست پیدا می‌کنند و به گفته خودشان هوشیاری رانندگی با توجه به افزایش ساعت به صورت کاذب بالا می رود، خاطرنشان کرد: اعتقاد رانندگان مصرف کننده الکل آن است که با مصرف آن در مسائل جنسی نیز می‌توانند بهتر عمل کنند اما در طی این مطالعات به دست آمد که آنها برای حل مشکلات خود به دنبال راه حل کوتاه مدت هستند چرا که حل مشکلات به خصوص مالی، کار طولانی را می طلبد.

 

وی افزود: مصرف کنندگان علاوه بر اینکه آگاهی کافی از الکل یا شیشه ندارند، با ایجاد تردد در راه ها منجر به افزایش تصادفات در مناطق مرزی به خصوص در غرب و جنوب کشور می‌شوند.

 

این دکترای روان سنجی در پایان با بیان اینکه انجام این مطالعات 4 سال به طول انجامید، یادآور شد: انجام پژوهش‌هایی که نیازمند متقاعد کردن راننده‌ها برای همکاری است بسیار به سختی انجام می‌شود و نیازمند حمایت مالی از پژوهشگر است تا دستاوردهای آن در جهت کاهش تصادفات استفاده شود.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی